Gå til innhold

"my guild needs me" - gyldig unnskyldning?


Anbefalte innlegg

Jeg stikker ALDRI fra grupper for å joine guild events. Hvis du ikke klarer å planlegge bedre... Gud ass.. O_o

 

Å stikke fra grupper midt inni noe reflekterer dårlig på guildet. Vi vil ikke ha ry på oss som upålitelige idioter som bare stikker så fort noen andre trenger en av oss til noe. Har du først sagt ja til en ting, ser du den gjennom til det er ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vet at det KAN komme opp et raid du ikke hadde regna med, så er det jo greit å bare si ifra til gruppa før instacerunnet starter. Det er ikke verre enn å bare nevne at du muligens må stikke om en outdoor boss kommer opp, eller om du får plass i et raid du ikke trodde du skulle være med i. Om de fortsatt vil ha deg med, så kan de virkelig ikke klage.

Selv om det ikke er guildies du er i gruppe med, så mener jeg fortsatt at man bør ha en viss respekt for dem allikevel (som å ikke gå AFK i lengre tider, ikke bare stikke helt uten videre osv).

Lenke til kommentar

Tja, jeg har brukt "guilden trenger meg" ett par ganger. Men da helst, 1, fordi en world boss har spawnet så da er det bare å forte seg. Når noen som skal være med i raidet ikke møter opp og de trenger en til å steppe inn, men jeg prøver å unngå det om jeg lar andre få plassen om mulig hvis jeg er i en instance gruppe. Eller, gruppa jeg er i rett og slett suger og har brukt uvanlig mye tid, bruker å legge av 30 minutt ekstra, men noen ganger er ikke dette nok.

 

Og selvsagt vil folk bruke dette som en unskyldning for å komme seg vekk, men i så og si alle tilfeller vil jeg heller spille med folk i guilden enn randoms....

Lenke til kommentar

Om det er en god unskyldning eller ikke, spørs helt på gruppen man er i...

Man veit som regel (med unntak av outdoor-bosses) når guildet raider. Og man kan f.eks. finne ut at man kan rekke et scholorun før raidet.. Men hvis gruppen man er med, er treigere enn gjennomsnittet og bruker lengere tid enn nødvendig, syns jeg det er helt greit å stikke fra gruppen for å dra på guildraid..

Lenke til kommentar

Alt handler bare om respekt og sunn fornuft.

 

Man drar ikke med en pug til et instance en time før et raid starter for eks.

Har man litt respekt for andre spillere, og voksen oppførsel stikker du heller ikke afk 15 minutter under en gruppe.

Slik oppførsel vil bare slå tilbake på deg selv. En hver særiøs guild vil også se på det som upålitlighet.

 

Kan ta et eksempel fra min første raiding guild. Vi var i UBRS og wipa litt for mange ganger. Jeg skulle til MC og tiden ble knapp.

Fortalte i guilden at jeg ble forsinket pga det her.

Guildleder svarte: I understand, we start without you. Come when the party is done. A good decision, Darkrevan i dont want us to look unpolite.

Lenke til kommentar

Guild vil alltid være første prioritet, man må kunne forvente at guild members stiller opp på uforutsette events i regi av guilden, som for eksempel outdoor bosses. Samtidig vil dette kun gjelde for ting som er uforutsette, joiner man en pug gruppe en time før et allerede planlagte raid, er det du som må ta konsekvensen av det.

Lenke til kommentar
Fortalte i guilden at jeg ble forsinket pga det her.

Guildleder svarte: I understand, we start without you. Come when the party is done. A good decision, Darkrevan i dont want us to look unpolite.

7695655[/snapback]

 

Hah, det hadde ikke fungert i mitt guild :D . "Stronginarm, leave that fucking group of n00bs and come heal, you slacker".

 

Men det skal sies at jeg aldri har joinet en PuG i forkant av et raid. Raids er helst planlagt langt frem i tid og burde ikke komme overraskende på noen. Så jeg er enig med første poster at det er uhøflig å bare forsvinne, og unnskyldningen "must help guild" er bare vås.

 

Og så er jo så godt som samtlige PUGs søppel. Dersom du vil ha en velfungerende gruppe så ta med folk du kjenner. Dersom du godtar en tilfeldig invitasjon fra Frywarror eller Legolars så burde du kanskje ikke forvente all verdens.

Lenke til kommentar

Vel jeg mener det er gyldig unnskyldning om det er raid guildet trenger deg til.

F.eks jeg startet et UBRS run med alten min, ender opp med å ta 3 timer hvor vi enda ikke er ferdig, jeg har raid 19.00.. da mener jeg det er fair å stikke.

 

Men om du sitter å venter på en plass til et raid eller vet at du kan kanskje få en spot så hadde ikke jeg gjort noe annet instance, og da er det en dum unnskylding

Lenke til kommentar
Ikke join noe du ikke kan fullføre mener nå jeg.

7695200[/snapback]

For man vet alltid hvor lang tid noe tar.

7695227[/snapback]

Når du har kommet til et nivå der du begynner å raide, ja, da bør du jammen meg vite hvor langt tid tier 0 instancene tar. Fryktelig at noen ikke skjønner det, ikke noe er så irriterende som party-members som drar. Hvis du absolutt ikke vet noe om disse instancene enda, så kan du kansje si det før du begynner. Gir ledern mulighet til å erstatte deg tidlig.

 

Soz g2g, cu

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Ikke join noe du ikke kan fullføre mener nå jeg.

7695200[/snapback]

For man vet alltid hvor lang tid noe tar.

7695227[/snapback]

Når du har kommet til et nivå der du begynner å raide, ja, da bør du jammen meg vite hvor langt tid tier 0 instancene tar. Fryktelig at noen ikke skjønner det, ikke noe er så irriterende som party-members som drar. Hvis du absolutt ikke vet noe om disse instancene enda, så kan du kansje si det før du begynner. Gir ledern mulighet til å erstatte deg tidlig.

 

Soz g2g, cu

7696267[/snapback]

Man vet aldri hvor lang tid en pug tar, 1 dag kan det gå helt perfekt, en annen dag kan du bruke 3 ganger så lang tid...

Lenke til kommentar
Man vet aldri hvor lang tid en pug tar, 1 dag kan det gå helt perfekt, en annen dag kan du bruke 3 ganger så lang tid...

7696292[/snapback]

Jeg vet hvertfall hvor mye tid jeg må sette av. Kansje jeg er unik.

7696295[/snapback]

vel skulle alle satt av 3 timer til hver pug hadde det ikke blitt mye pug groups =P og de som vanligvis stikker fra sånt er 10-12åringer som må spise middag =P "ohhh solly mi m0m sais its dineer, haf t0 goo"

Lenke til kommentar

Hva med å bruke sin sosiale intelligens litt når man spiller også, når man forlater en gruppe en halvtime inn i en instans har man faktisk kastet bort en halvtime for 4 andre mennesker, vet ikke hvor mange som hadde gjort det utenfor spillet.

 

Littegran planlegging og sosiale antenner er ikke for mye å be, er det?

 

Ja til 18+ realms :nei:

Lenke til kommentar
Hva med å bruke sin sosiale intelligens litt når man spiller også, når man forlater en gruppe en halvtime inn i en instans har man faktisk kastet bort en halvtime for 4 andre mennesker, vet ikke hvor mange som hadde gjort det utenfor spillet.

 

Littegran planlegging og sosiale antenner er ikke for mye å be, er det?

 

Ja til 18+ realms  :nei:

7696340[/snapback]

 

Så sant så sant.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva som står i hodet på folk som mener at det er helt OK å bare stikke midt i en instance fordi guildet trenger deg.

Det er to mulige grunner til at dette skjer:

1. Du står på "hold" og fikk ikke plass i guildet, så du er online .

2. Du vet du skal raide om en time, men du joiner allikevel et annet raid/instance rett før FULLT klar over at det ikke er sikkert du får tid til sistenevnte.

 

Så si meg, hva prioriterer folk? Randomsa som det ikke får noen følger overhodet om du stikker, eller skipper raidet og dermed egentlig ikke har noe å gjøre i et guild i det hele tatt?(muligheten for at du ikke gidder raide den dagen er der jo da)

 

Personlig så er det utrolig at folk ikke klarer å planelegge et par timer i forveien. Tror de virkelig at de får tid til feks. scholo på en time eller mindre med randoms? Ikke ofte det skjer nei.

 

I rest my case.

 

Edit: Mailman: good point. Virker ikke som særlig mange har fungerende sosiale antenner ingame.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...