Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Da tror jeg heller du bør satse på Stabæk.

8877817[/snapback]

 

 

Det høres litt for rasjonelt ut. Jeg tok ut det laget jeg liker nest best og her hives alt av rasjonelle og fnugg av fornuft ut vinduet. Dette er ekte tipping. Start vinner serien og jeg vinner penger på det :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Lyn, for å ha jekket ned Brann 6 hakk. Nå er det vel bare for Rosenborg og komme feiende å ta ledelsen.

 

Det røde kortet til Opdal var feil, men sånn kan det gå. Edu kunne ha scoret to mål til. Men siden det ble scoring på begge straffene så tror jeg ikke det har så mye å si.

 

Tror ikke jeg kommer til å satse noen store beløp på tippinga fremover. It is madness!

Lenke til kommentar

Jojo, sjølvsagt ikkje eit artig resultat, men det er som Dotten skriv noko me må forvente. Brann er langt frå stabile nok.

 

Frå 20-12 til 20-18 i målforskjell. :shrug:

 

Me ligg uansett på topp 2 når helgas runde er over, sånn sett er eg positiv. Den slags kamper har skjedd før og vil skje igjen.

Lenke til kommentar

Sjølvsagt ikkje, men eg har sett eit par kampar av Brann i år, og dei er desverre i stand til å gå på ein smell som dette. Det blir på ingen måte akseptert, men eg er ikkje overraska.

 

Sånn som tippeligaen har utarta seg i år er eg iallefall ikkje overraska, det er veldig ustabilt.

Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte overrasket over at Brann taper en kamp, men jeg skjønte ingenting da jeg så Lyn gå opp til 3,4,5 og til slutt 6-0. Brann har ikke imponert meg i år, men det har jaggu ikke Lyn heller.

 

Over til mitt lag, nemlig RBK. Satser på at de klarer å reise kjerringa etter sjansesløsingen mot FFK og Kil/Hemne. Satser på en nedsabling i morgendagens kamp, samt nyheter om en midtstopper og Gislason. ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan Brann-fansen klarer å glemme dette "fordi det har skjedd før".

 

Brann anno RBK-slakt og Brann anno 2007 er to vidt forskjellige lag. Slike resultat skal ikke forkomme om man har som mål å vinne serien.

8879759[/snapback]

 

 

Ja vi kan jo grave oss ned, drikke oss full på gravøl, sparke treneren, hive ut halve laget og starte en intensiv krangel internt. Vi kan svartmale og krisemaksimere til det uendelige. Eller man kan se fremover. Vi er ganske herdet når det kommer til slike resultater og vi blir faktisk ikke overasket. Spesielt ikke denne sesongen når vi har hatt marginene på vår side i kamp etter kamp. Vi har 40 års erfaring med å se hvilken elendige utfall det får når man krisemaksimerer og skal endre på alt fordi man får en smell. Brann har begrenset med defansiv organisering og defansive kvaliteter. Det er ikke akkurat noen hemmelighet og det er ikke uten grunn at Opdal er mannen som gjør at Brann er i toppen. Både i fjor og i år. Forsvaret til Brann er jo middelmådig og har vært det et par år. Det er begrenset hvor mye en keeper kan stoppe også. Lyn kunne scoret langt flere mål enn de 6 i går.

 

Det er tre tapte poeng. Ikke mer. Til gjengjeld har man et mannskap som nå være innstilt på å slakte Aalesund.

Lenke til kommentar

Mjelde er også den første treneren som har trent et Brannlag med penger til å kjøpe de de måtte ønske. Brann holdt seg blant de 4 beste i 96 og 97, med 3. plass i 99 og kvarfinale i cupvinnercupen i 97. I 2000 ble det sølvplass. Egentlig en bedre periode for Brann, men den gang var det et dominerende RBK som styrte.

 

Etter dette solgte Brann det som var av gode spillere grunnet gjeld og resultatet ble deretter. Teitur ble erstattet i 2003 og ikke lenge etter begynte Hardball m.m å investere i Brannspillere og oppturen kom igjen.

 

Med Mjelde er fasiten 3., 6. og 2. plass i de tre sesongene han har styrt og et cupgull. I samme periode har han fått spillere for flere titalls millioner.

 

Mjelde er jo blitt en bedre trener enn han en gang var, men han har jo fortsatt mye å lære. Spørsmålet er hvor mange år han vil få tillit om ikke gullet snart kommer. Det var jo ikke uten grunn Per Ove Ludvigsen trakk seg som sportslig leder i fjor. Om det ikke blir gull i år vil jeg tro Brann bruker noen millioner til å få seg en merittert trener.

Lenke til kommentar

Ikke rent lite uprofesjonelt og illojalt å trosse arbeidsgiveren sin på den måten der. Spesielt etter et slikt tap hvor Brann trenger ro til å fokusere på fotballen.

 

Greit nok, å totalforby alkohol for spillerne er etter min mening litt vel strengt. Men når det først er gjort så er det synd at lagets fremste profiler gjør det de kan for å undergrave trenerens autoritet.

 

Men Solli er avholdsmann, er han ikke?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...