Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Seksuell lavalder, bør den.. heves?


JimL

Anbefalte innlegg

Dagens samfunn er så utrolig preget av sexpress.

7682639[/snapback]

Sier et ord.

 

Russ!

 

Selv om de som er russ er over 16 så finnes det ikke bedre eksempler på sex og drikkepress.

7682656[/snapback]

Vet du hva? Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatte av sex og drikkepress under russetiden. Av egen erfaring oppfattet jeg ikke no mer press i russetida enn ellers.

 

Russ 2004

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du hva? Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatte av sex og drikkepress under russetiden. Av egen erfaring oppfattet jeg ikke no mer press i russetida enn ellers.

7682829[/snapback]

Din erfaring.

 

Jeg har hørt om mange tilfeller der det har blitt sak av slik. Men jeg ser det fra et annet perspektiv enn det du gjør. Kan si at jeg har fått en smakebit av filmen "Skolen - Back Stage"

Lenke til kommentar

Sex og drikkepress under russetiden er fordi noen mennesker tror de er noe veldig spesielt når de er russ. At de kan gjør absolut hva de vil.

 

Tror ikke jeg kommer til å blir utsatt for mer drikke eller sexpress under russetiden, enn det jeg blir nå. For presset kommer ikke bestandig fra folks egen omgangskrets.

:)

Lenke til kommentar

Jeg mener den seksuelle lavalderen er grei der den er. Personer som begynner å ha mange sexpartnere i en alder av 16 år og som plutselig begynner å angre på det når de blir et par år eldre får bare ha det så godt. Etter min mening er man utviklet nok til å ta dette valget selv.

 

Når det gjelder utnytting av unge jenter, mener jeg at alkohol er hovedproblemet. Det skal ikke så mye til å bli utnytta når man drikker seg sørpe full som 15-16 -åring.

 

Dersom lavalderen hadde blitt hevet til 18 år ville dette medføre en hel haug med problemer for mennesker som er 17 og 18 år gamle. Det er slett ikke uvanlig at en 17 og en 18 åring er i seksuelle forhold. Når sexdriften vekkes når mennesket er rundt 16 år gammelt, vil jeg si at det ville vært ille å tvinge personer til å vente hvis begge føler de er klar for det.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder utnytting av unge jenter, mener jeg at alkohol er hovedproblemet. Det skal ikke så mye til å bli utnytta når man drikker seg sørpe full som 15-16 -åring.

7683077[/snapback]

 

Det andre problemet er fjortisser sin avhengihet av kontantkort. Forby mobilbruk for folk under 16.

Lenke til kommentar

Enig med trådstarter i denne diskusjonen.

 

Og angående det med russetida, så tror det er litt hva man gjør det til selv. Jeg opplevde ikke noe drikkepress i russetida (2005), men det var kanskje fordi folket hadde behov for en edruelig sjåfør, og jeg ikke har noe imot å la være å drikke alkohol uansett..

 

Interessant diskusjon her, forresten. Takker for denne. :)

Lenke til kommentar
Seriøst?  :ermm:

7685087[/snapback]

Jepp, det er seriøst. Å gud som jeg lo av han da jeg hørte det.

7685201[/snapback]

Får håpe dama var en jævla nice milf da. Hadde vært værre hvis det var en jente i 10ende som mista jomfrudommen til en 43 år gammal mann. Det var det jeg leste først, men så leste jeg feil :!:

Lenke til kommentar
Når sexdriften vekkes når mennesket er rundt 16 år gammelt, vil jeg si at det ville vært ille å tvinge personer til å vente hvis begge føler de er klar for det.

7683077[/snapback]

Akkurat. Men problemet er jo da at seksualdriften er tilstede hos mange lenge før de fyller 16 år. Selvsagt er det litt varierende fra person til person, men de fleste er nok mye yngre enn dette når driften våkner.

Lenke til kommentar
Sånn som det er nå er det i utgangspunktet ulovlig at en på 16 har sex med en på 15, men har en på 16 sex med en på 25 er det liksom greit...

 

Nei, en 16-åring kan helt lovlig ha sex med en 15-åringen. Det er kun når alderforskjellen blir unaturlig stor, si ca. 3 år+, at loven trer i kraft.

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å forandre den seksuelle lavalder. Synes det fungerer greit som det gjør i dag egentlig.

 

Er også vanskelig med straffeutmåling i slike saker skulle jeg tro. Hva dersom gutten/jenta sier at dem er 16 når dem egentlig er 14/15? Kan man dømme en attenåring fordi han ikke forlangte bevis på alderen? Noen jenter ser absolutt ut som dem er langt eldre enn alderen med sminke og de rette klærne.

 

Tror ikke at en økning av aldersgrensen vil løse noe, ei heller vil noen strengere straffer være veien å gå, med mindre vedkommende tilstår at han var klar over at partneren var under 16 og forskjellen er betydelig.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...