Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen sære gutter og jenter her?


Anbefalte innlegg

Jeg vil også være sær, noen tips?

7667535[/snapback]

 

gjør ting annerledes av hva andre gjør, ha meninger som ikke alle andre har, gå rundt i spesielle klær. Virk rar og litt mystisk. Gjør dette og folk vil opfatte deg som litt sær ;)

Rare hobbyer hjelper også på "særimaget"

7667589[/snapback]

 

 

Å, jeg er så utrolig lei av unge frustrerte mennesker som ikke har noe fornuftig å komme med, og derfor flagger sin såkalte "særhet"!

 

jeg satt ett år i landsstyret til en ungdomsorganisasjon, og måtte holde jevnlig kontakt med et hundretals norske ungdommer. jeg opplevde gang på gang på gang at sin anderledeshet var noe man skrøt av, at man nærmest bar den som et smykke. og som med smykker var den noe man tok av når man kom hjem.

 

enkelte måtte jeg bare gi opp å snakke med, de kunne knapt føre en samtale som ikke handlet om seg og sin særhet. hadde de bare hatt noe å komme med! hadde de hatt en dyptgående, ektefølt interesse for noe, hadde de kommet til noen innsikter som kunne vært spennende å høre om, eller hadde de idetminste tenkt tankene sine selv( og ikke blindt tatt dem fra andre), så hadde det vært verdt å fokusere på.

 

en gang jeg satt på det eneste utestedet i den lille bygda jeg bor i kom det en spjæling med sjørøverlapp på øyet, og tørkle på hodet og sa: jeg er rar. jeg tror du liker rare mennesker. liker du meg?

 

æsj!

 

få dere et liv, få dere noe å snakke om, noe å tenke på, og noe å stå for, så kan dere dyrke deres individualitet og være stolt av den.

 

møkkaunger :thumbdown:

7672169[/snapback]

 

Jeg tipper SU. Kjenner til typene. Jeg har siden jeg var svært liten hatt den motsatte tilnærmingen du forteller om. En streven etter å ville være som alle andre, være usynlig, gjemme meg vekk. Istedenfor tiltrakk jeg mer oppmerksomhet og ble mobbet for det...

 

Det beste er å være seg selv. Men ingeting er enkelt. Er du anerledes er det alltid noen som utnytter dine svakheter. Enten overlever du, eller du faller fra. Jeg var heldig. Fortiden setter dog sine spor dypt.

 

I dag sitter jeg med min egen x-men egenskap. Jeg kan bli usynlig. Det er desverre ingen god egenskap...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Sær er ikke ordet jeg liker og bruke på meg selv, heller original, fordi det ordet gir ikke negative vibber.

I origina'l m1 (av II *original) 

  1 noe opprinnelig el. ekte; førstehåndsarbeid brevet er ikke kjent i o-, bare i avskrift / oversettelsen er bedre enn o-en 

  2 særling, einstøing han er litt av en o- 

 

  II origina'l a1 (fra lat., av origo 'opprinnelse') 

  1 opprinnelig, ekte en o- stradivariusfiolin 

  2 særpreget, underlig hun har en o- smak 

 

 

Liker spesielt ordet "ekte" :love:

 

Sjekk ut denne tråden dere som har lyst til å bli litt mere "ekte":

 

Oppskrift på hvordan man blir litt mere originale

 

Fant denne på dagbladet.no

Vi er et folk av nyrike forknytte verdensborgere som ikke tør ta "han" helt ut :yes:

 

(Dagbladet.no): Når du kan sverge at du har sett den samme jenta fire ganger i løpet av en 500 meters fortausstrekning, skal du revurdere muligheten for déjà vu og heller tenke på hvor du befinner deg: i hvilken som helst by i Norge.

Samme butikkjeder overalt, ett knippe lett motbeviselige myter, og en gammel jantelovsarv som spøker i kulissene, er viktige puslebiter i et nesten uniformert motebilde.

 

Forbruket av klær hos oss nordmenn har aldri være så stort. I fjor «produserte» vi nesten 130.000 tonn tekstilavfall på bare ett år, hvorav rundt 80 prosent kom fra private husholdninger. Men selv om det garderobene våre fylles, ser vi likevel ikke flere trender synlig i gatebildet samtidig. Det er kun plass til ett fåtall trender om gangen, og disse blir tynnslitte før sesongen er omme.

 

- Originalitet er ikke det som kjennetegner klesstilen til nordmenn. Kjedebutikkene dominerer i tillegg til at klær generelt har blitt mye billigere. En viss redsel for å skille seg ut fører også til en viss uniformering. Janteloven har blitt utsatt for slitasje, men vi er likevel ganske ensartet her hjemme, sier Lisbeth Guldbrandsen, moteansvarlig i Henne.

 

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Er mange som synes jeg er rar. Særlig familie. Det er vel fordi jeg er vegetarianer, har meldt meg ut av kirken, og har generelt egne meninger om ting. Før var jeg mer en person som prøvde å være som alle andre, men fant ut at A4 ikke var noe for meg.

 

Jeg har mange meninger om religion, det er noe jeg alltid har tenkt mye på, og det er det mange som synes er sært. En annen ting som tydeligvis ikke er helt vanlig, er at jeg ikke har noe som helst ønske om å gifte meg og få barn og stifte familie.

 

Ellers er jeg veldig lite sosial, og det virker nesten som noen tar dette som en trussel, eller en slags personlig fornærmelse når jeg ikke er interessert i å bli kjent.

Lenke til kommentar
Jeg eier ikke musikksmak ifølge andre.

7672934[/snapback]

Ok, jeg sjekket nettopp last.fm-statsen din og må innrømme at jeg synes du er sær. De to artistene som troner øverst på lista, Pink Floyd og Britney Spears, representerer like store ytterkanter innen musikk som Neppe og Steffypants her på forumet.

7673340[/snapback]

Kan jeg få være Britney?

 

Demille: Du er omtrent min definisjon på normal, så du slipper å bekymre deg for å skille deg ut.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen normale i dag. Spør en hvilken som helst mann og han vil si at han er litt sær og litt utenom det vanlige. Noen vil påstå at dem er skikkelig sære og andre igjen vil toppe hele skitten med å sitte på psykriatisk.

 

Man henviser ofte til det normale, men ofte uten å være helt klar over hva det er. Jeg tror vi alle er unike med egne meninger. I dag er det jo også veldig IN å være annerledes og man blir oppfordret til det på alle bauger og kanter. Men nå skal det sies at man er ikke sær dersom man hater skole og lærere og har som prinsipp og motsi foreldre og autoriteter. Det er ingen egenskap, men en fase man må gjennom :)

 

Normal i dag vil jeg egentlig kalle alle som tilpasser seg det sosiale systemet i dag. Dem klarer å holde på en jobb, betale regningene og skaffe mat til familien. Hva dem gjør rundt og etter dette er bare særegenheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...