Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen sære gutter og jenter her?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle er vel sær...jeg skjønner ikke spørsmålet.

7666289[/snapback]

 

Sær, spesiell, annerledes.. Her (i norge) oppfattes det gjerne som noe negativt. Folk er ofte redd for å skille seg ut. Andre steder, er det heller positivt.

 

Sier du at en person er spesiell så har det oftest en negativ undertone, men er du på engelsk "special", så er det i positiv retning.

 

Jeg mener det er kulturen vår det er noe feil med!

Lenke til kommentar
Alle er vel sær...jeg skjønner ikke spørsmålet.

7666289[/snapback]

 

Sær, spesiell, annerledes.. Her (i norge) oppfattes det gjerne som noe negativt. Folk er ofte redd for å skille seg ut. Andre steder, er det heller positivt.

 

Sier du at en person er spesiell så har det oftest en negativ undertone, men er du på engelsk "special", så er det i positiv retning.

 

Jeg mener det er kulturen vår det er noe feil med!

7666365[/snapback]

 

Ja! Er enig med deg her. Jeg har en oppfattelse av at vi lever i et stort maskeradeball. Gjør du ikke som alle andre så blir du sett på som en raring i negativ tone.

 

Jeg synest det gir personligheten farge å være litt spesiell. Når jeg tenker meg om så synest jeg filmen "Den brysomme mannen" er en ganske god sammenligning med sammfunnet vårt. Det er litt trist :cry:

Lenke til kommentar

Mens enkelte gjorde alt de kunne gjøre for å passe inn på skolen, gjorde jeg vel det motsatte vil jeg tro, vet ikke helt hvorfor. Helt normalt for meg å gå imot andre sine meninger og blande meg inn i en religionstime som får læreren til å bli sur. Det er ingen vits å bare leve livet mens du prøver å passe inn for så å dø. Fikk enda et helt normalt liv ;)

 

Irl så er jeg sarkastisk og ironisk mot alt og alle, det kan være litt plagsomt når nye folk ikke forstår at jeg er det, men det for så være. Vennene mine sier hvertfall at det er irriterende :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg sær. Jeg er unik på en måte som ikke er positiv. Jeg er en person mange føler avsky for. :)

7666170[/snapback]

hmm, jeg føler da ikke avsky fra deg, synes du virket som en hyggelig person :)

Men så er jeg sær jeg også da... ;)

 

 

hilsen pac-man

(hw-lan@infodesken aka den plagsomme matbongutdeleren :ph34r: )

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg vil også være sær, noen tips?

7667535[/snapback]

 

gjør ting annerledes av hva andre gjør, ha meninger som ikke alle andre har, gå rundt i spesielle klær. Virk rar og litt mystisk. Gjør dette og folk vil opfatte deg som litt sær ;)

Rare hobbyer hjelper også på "særimaget"

Lenke til kommentar
Alle er vel sær...jeg skjønner ikke spørsmålet.

7666289[/snapback]

 

Sær, spesiell, annerledes.. Her (i norge) oppfattes det gjerne som noe negativt. Folk er ofte redd for å skille seg ut. Andre steder, er det heller positivt.

 

Sier du at en person er spesiell så har det oftest en negativ undertone, men er du på engelsk "special", så er det i positiv retning.

 

Jeg mener det er kulturen vår det er noe feil med!

7666365[/snapback]

 

Gjør det? Folk er opptatt av å være individuelle og "seg selv", folk ønsker å "skille seg ut", norge har jo som de fleste andre vestlig land en individualistisk kultur, som dyrker det å å være unik.

 

Ellers er jeg vel omtrent så sær som menigmann, dvs ikke særlig sær i det hele tatt, mennesker er overraskende like og forutsigbare, og selv folk som oppfatter seg selv som "sære" gjør det gjerne i grupper med likesinnede som følger samme normer. Jeg er like unik som oss alle sammen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Spiller D&D og andre rollespill. Er nok til å bli stemplet som sær.

7667819[/snapback]

 

Jo, men før ble man vel enda mer stemplet som sær, nå om dagene er det vel litt mer "akseptert".

 

Går ofte mot strømmen selv, synes saueflokkmentaliteten heromkring jeg bor kan gå litt over borde. Gjør det vel nok litt på trass.

Lenke til kommentar

Er vel og regne som litt sær jeg også, når det gjelder mat, humor og andre ting..

 

Jeg vel ikke den som er i saueflokken, jeg skiller meg ut på flere måter..

 

Mote bryr meg heller lite, utseende er ikke alt.

 

Kjører ikke rundt i Volvo 240 akkurat som alle andre.

 

Pluss masse mere gjør meg til en ganske sær person ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...