Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen sære gutter og jenter her?


Anbefalte innlegg

Sær? Spørs hva du mener. Jeg liker ikke å se ut som alle andre med sleik, J.Lindeberg og sånn faenskap. en del av mine interesser er vel det mange mener er sært, fordi det ikke er spesielt vanlig for en kar på min alder (17/18). Drikkevaner? Ikke spesielt glad i fjortisfyll og trashfester, men heller fan av sammenkomster med gode venne rpå ei hytte, gjerne med whisky og røyk. ar gjerne øl til maten, og trives best på fester med mye mat og gjerne folk oppover i åra også :D

 

Jeg går i speidern, noe som mange fort trekker tråder til som nerd, i større grad enn pc, selv om det ser ut som folk aksepterer mer etter hvert som man blir eldre. Med speider kommer lysten på heftige, barske turer :wee:

 

Sær? Meh, jeg liker å være meg selv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Juliess sier; definér sær. Siden det ikke er definert av trådstarter, vil en hver mening man har være svært subjektiv.

 

Men jeg oppfatter at mange ofte ser på meg som sær. Jeg har alltid hatt den følelsen, helt fra jeg var bitte liten egentlig. Så noe sant er det nok i det. :) Eksempler: Jeg ble utvist fra barnehagen fordi jeg var et dårlig eksempel for de andre barna (lærte dem hvordan de skulle huske rundt toppstangen på husken, og rømme over gjerdet). Jeg nektet å stå ved pulten og synge salmer i første klasse på barneskolen og fikk melding med hjem allerede første skoledag. Jeg nektet å skylle med fluor hos helsesøster på skolen og ble da holdt fast av tre lærere, mens helsesøsteren tvang munnen min åpen. Jeg organiserte streik i femteklasse på barneskolen og fikk med meg alle medelevene på det. osv. osv. Alltid fikk jeg høre at jeg man ikke hadde opplevd maken som meg (på en negativ måte). Og hjemme fikk jeg så mye bank av far at jeg var gul og blå stort sett konstant. I dag får jeg ikke juling lengre, men er like sær som alltid. :)

 

Jeg er uenig i at vår norske / vestlige kultur dyrker individualitet. Det kan synes som det, hvis man ser på f.eks. kjendisfenomenet, men egentlig tror jeg folk flest ikke liker sære mennesker. Film- og popstjerner er ganske normale mennesker som kan spille og synge og kanskje også har utseendet med seg. Men se hva som skjer når denne kjendisen sier at popgruppa han er med i er mer populær enn Gud...

 

Det samme gjelder for oss vanlige dødlige mennesker. Det skal mot og ryggrad til for å stå frem og vise særhet. Når du f.eks. oppdager at du omtrent alltid er uenig med alle i diskusjoner og at alle andre ler av dine meninger, da kan det være vondt å være menneske. Men for noen av oss er det mye viktigere å holde på integriteten enn å få venner som er enige med oss i ett og alt.

Lenke til kommentar

A4-folket vil vel kalle meg både sær og syk. Det må de gjerne gjøre, hvis det får dem til å føle seg mer normale, jeg bryr meg ikke.

Hører på sprø musikk, spiller enda sprøere musikk selv, liker sær kunst, vanker i lyssky miljøer (nei, ikke kriminelle miljøer), er nattdyr, foretrekker å kommunisere via tekst eller lyd/bilde, har en langt ifra A4 seksualitet, kan ikke å kle meg... osv. Jeg har ikke noe behov for å tilpasse meg det som er normalt, det gir meg ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg bryter samtlige normer, er kreativ, original og unik i alt jeg gjør, jeg skiller meg ut på en positiv måte uansett hva det er snakk om og hvis folk flest ikke kan forstå det, så er det THEIR LOSS for jeg kan ikke leve etter deres regler!

 

 

Please. Dere er alle normale, hvem er det dere prøver å lure? "Jeg hører på sprø musikk"? Herreminhatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Er ikke denne tråden i: "Forum > Samfunn > Sex og samliv" da?

 

Det sier jo kansje litt hvilken retning trådstarter hadde tenkt seg i?

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
hmm, jeg føler da ikke avsky fra deg, synes du virket som en hyggelig person :)

Men så er jeg sær jeg også da... ;)

 

 

hilsen pac-man

(hw-lan@infodesken aka den plagsomme matbongutdeleren :ph34r: )

7667017[/snapback]

 

Haha. Hei på deg. ;)

 

Det må da være en grunn til at klassevenner har sosialt samvær uten å invitere meg til støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Jeg vil også være sær, noen tips?

7667535[/snapback]

 

gjør ting annerledes av hva andre gjør, ha meninger som ikke alle andre har, gå rundt i spesielle klær. Virk rar og litt mystisk. Gjør dette og folk vil opfatte deg som litt sær ;)

Rare hobbyer hjelper også på "særimaget"

7667589[/snapback]

 

 

Å, jeg er så utrolig lei av unge frustrerte mennesker som ikke har noe fornuftig å komme med, og derfor flagger sin såkalte "særhet"!

 

jeg satt ett år i landsstyret til en ungdomsorganisasjon, og måtte holde jevnlig kontakt med et hundretals norske ungdommer. jeg opplevde gang på gang på gang at sin anderledeshet var noe man skrøt av, at man nærmest bar den som et smykke. og som med smykker var den noe man tok av når man kom hjem.

 

enkelte måtte jeg bare gi opp å snakke med, de kunne knapt føre en samtale som ikke handlet om seg og sin særhet. hadde de bare hatt noe å komme med! hadde de hatt en dyptgående, ektefølt interesse for noe, hadde de kommet til noen innsikter som kunne vært spennende å høre om, eller hadde de idetminste tenkt tankene sine selv( og ikke blindt tatt dem fra andre), så hadde det vært verdt å fokusere på.

 

en gang jeg satt på det eneste utestedet i den lille bygda jeg bor i kom det en spjæling med sjørøverlapp på øyet, og tørkle på hodet og sa: jeg er rar. jeg tror du liker rare mennesker. liker du meg?

 

æsj!

 

få dere et liv, få dere noe å snakke om, noe å tenke på, og noe å stå for, så kan dere dyrke deres individualitet og være stolt av den.

 

møkkaunger :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si jeg er sær, spørs egentlig hva man legger i ordet. Jeg er spesiell og..jeg er rett og slett meg selv.

Alle mennesker er da forskjellige på sine måteR?

 

Jeg er nerd, og stolt av det.

Jeg er ikke "kul" å synes skole er teit og lærere er duster.

Jeg eier ikke musikksmak ifølge andre.

Jeg har sjuk humor, og tenker koffert i mange sammenhenger.

Jeg er sjefete.

Overfølsom til tider.

Maktsjuk.

Jeg er ikke redd for å si hva jeg mener.

Har jeg noe på hjerte må jeg få det ut.

Jeg må ha struktur i nesten alt.

Klesstilen er vel ikke "sær" men går i det jeg liker.

Jeg har en fetisj for striper.

 

 

osvosv.. alt det og de avgjørelsene jeg tar gjør meg til den jeg er.

Om jeg er sær? Njaa, vil bare si at jeg er meg selv. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan vel bli sett på som sær fordi jeg holder på med en ekstremsport. Jeg setter liv og helse i fare i jakten på adrenalinkicket. Det er vel kanskje sært for mange.

I tillegg liker jeg sci-fi, både i bokform og filmform. Dette er det jo mange som synes er sært. Jeg gidder å bruke tid på å gjøre arbeidsplassen bedre for de andre ansatte ved å være tillitsmann. Dette får jeg svært lite igjen for selv, og da kan det kanskje kalles sært.

 

Sært er noe som trenger en definisjon, ellers vil alle være sære på sin måte.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Jeg eier ikke musikksmak ifølge andre.

7672934[/snapback]

Ok, jeg sjekket nettopp last.fm-statsen din og må innrømme at jeg synes du er sær. De to artistene som troner øverst på lista, Pink Floyd og Britney Spears, representerer like store ytterkanter innen musikk som Neppe og Steffypants her på forumet.
Lenke til kommentar
Ok, jeg sjekket nettopp last.fm-statsen din og må innrømme at jeg synes du er sær. De to artistene som troner øverst på lista, Pink Floyd og Britney Spears, representerer like store ytterkanter innen musikk som Neppe og Steffypants her på forumet.

7673340[/snapback]

Jeg hører på alt :D Det er da ikke særlig sært? Heller ekstraordinært.

..Els

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...