Gå til innhold

Project Offset- Første Nextgen Episk FPS

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Project Offset kan bli ett utrolig flott spill når det omsider kommer ut.

Dette blir ett episk fantasy FPS. Spillet er også ett strålende eksempel på hvordan spill vil/kan se ut i fremtiden. Jeg ble iallefall veldig overbevist.

Info hentet fra 3D Gamers:

"Project Offset" (working title) is an FPS set in a epic fantasy world. A game where you can choose one of many character classes. A game where clans can combat over mission based objectives and be ranked accordingly. A game where you can play alone, coop, team based objective or deathmatch.

The controls feel exactly how an FPS player would expect. Play as an archer and

your skill using the bow and leading your target is what will set you apart. When the battles get close up, pull out your sword and continue the fight melee.

For players who like vehicle combat, we won't disappoint. Project Offset will have creatures you can ride, dragons you can fly, siege weapons you can man -- all part of an epic battle between you and your foes.

Hjemmeside: Project Offset

Det ligger noen filmer av hvordan motor fungerer under Downloads.

Som sagt, det ser helt utrolig ut. Men kommer nok ikke ut på 3-5 år.

peek2_thmb.jpg

Filmer hentet fra youtube: (Bedre kvalitet kan sees på hjemmesiden)

Showcase fra 2006

Real Time Dragon Test

Alle filmene viser engine rendering sier de. Så det er sånn spillet vil se ut.

Min mening er iallefall at dette ser utrolig lovende ut, hvis noen har noen mer konkret info om utgivelse "let me know". Ett intervju fra 2006 sa han at det ikke ville være ut før om iallefall 3 år.

Endret av PoWerFeeD
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du laster ned filmene og ser igjennom de vil du se at det ser mer ut som om man spiller i en animert Final Fantasy film enn noe dataspill som jeg har sett idag iallefall..

Skrevet (endret)

Eneste vi ser her som jeg ikke har sett i noe annet spill er konstant motion blur. Ellers er det ikke noe som er spesielt imponerende. De skryter også av at alle objekter kaster skygger, men hvorfor kaster ikke den kjettingen til monsteret i den andre sneak peak videoen skygger på bakken?

Gears of war er kanskje ikke like "skarpt", men områdene er til gjengjeld mye større og mer komplekse.

Endret av rulleguru
Skrevet

Dette er jo ennå en utrolig tidlig fase av spillet.

Så vi får se. Jeg er ikke her for å forsvare spillet, bare informere.

Hadde ikke hørt noe om dette før i går kveld, og dette spille har definitivt potensiale.

Skrevet (endret)

Hvis det er iallefall 3 år til dette spillet kommer ut, så vil grafikken på spillet være gammelt. Hvis vi har spill med samme grafikk idag, hvordan vil de se ut om 3 år?

Men spillet ser veldig bra ut, det skal de ha. Men kanskje de burde ansette flere for å pushe fram lanseringen.

Endret av Villanden
Skrevet

Skal ikke Darkfall sin grafikkmotor være basert på denne? En veldig low-tech versjon? Bare rykter, men jeg vet iallefall at noen bak Darkfall også har hjulpet til med Offset.

Skrevet (endret)

Fra en Q&A tråd fra forumet på projectoffset.com:

Q. That last guy makes it sound like Project Offset (working title) is only coming out for the PC. Say it ain't so!

A. Offset Software has only confirmed that the game is coming out for the PC. However, the team is very interested in bringing Project Offset (working title) to next-gen consoles as well. This is emphasized by the position of XBOX 360 Programmer on their jobs page.

Endret av SkinnyT
Skrevet

Herregud da, er du gammel? Det må da gå an å diskutere både saklig og informativt uten å dra frem fanboyism over alt vel?

Disse sniktittene er ganske gamle nå og det må sies at da disse først kom, var de ikke akkurat mange som hadde jobbet med spillet. Mener å huske at de var 3 stykker til å begynne med. Og da hadde èn person eller maks to bygd en grafikkmotor som denne fra scratch. Dersom det ikke imponerer, vet ikke jeg.

Og selv om shader metodene nå er gamle, så var de ganske innovative da de først begynte å jobbe med det. Og selvfølgelig skryter de av det! Må da være måte på. Hadde jeg stått bak dette hadde jeg gjort akkurat det samme.

Rent personlig synes jeg at det som egentlig imponerer meg mest bortsett fra den tilsynelatende gode grafikken, er den fine flyten i det hele. Animasjonene ser veldig bra ut og verden ser ut til å virkelig være i live. Noe helt annet enn Oblivion altså der alt virker statisk, stivt og livløst.

Skrevet
Merkelig at noen av dere greier å dømme et spill som ikke kommer ut på lenge.

De kommer sikkert til å forandre på en del ting..

Merkelig sier bare jeg... :)

7673078[/snapback]

Spør du meg, er det ikke verre å synes et spill ser dårlig ut enn at noen forelsker i et spill etter en video. Enten liker man det, eller så liker man det ikke.

Skrevet (endret)
Merkelig at noen av dere greier å dømme et spill som ikke kommer ut på lenge.

De kommer sikkert til å forandre på en del ting..

Merkelig sier bare jeg... :)

7673078[/snapback]

Spør du meg, er det ikke verre å synes et spill ser dårlig ut enn at noen forelsker i et spill etter en video. Enten liker man det, eller så liker man det ikke.

7673407[/snapback]

Enig der, samme greia...

Men om man feks klager på grafikk når man nettopp har begynt å lage spillet er merkelig, tviler på grafikken blir dårligere når de har kommet lenge med utviklinga.

Endret av The_Free_Man

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...