Gå til innhold

Dell UltraSharp 3007WFP-HC


TommyGun77

Anbefalte innlegg

Fikk min skjerm i dag, nå bare venter jeg på min nye desktop fra Netshop - forhåpentligvis tar ikke det så *altfor* lang tid.

 

Har foreløpig prøvd å koble den opp til min Dell XPSm1710, men klarer rett og slett ikke å skalere opp skjermen til 1900 x 1200 via Nvidia Control Panel... Gjør jeg det så må jeg "scrolle" med musa på 30"-skjermen... Er det i det hele tatt mulig eller må man via noe annen software for å få det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg idag fått min dell UltraSharp 3007WFP-HC, men lurer på noen ting. Har bare skumlest gjennom denne tråden så har noen spørsmål angående skjermen.

 

Trenger man noen drivere til denne skjermen, så det følgte med en cd men fant bare info filer på den.

 

Har lest at skjermer trenger og kalibreres, men er ganske så blank på dette feltet leste at det var noe som het Spider man kunne bruke men koster dette penger?

 

Når jeg åpner Opera vises bare under halve skjermen med tekst og resten er blank, noen som vet hvordan man kan få den til og tilpasse seg til 2560x1600?

 

Og går det og bruke 2 skjermer på en PC og switche mellom dem blir litt ubehagelig å jobbe på 30 skjermen så hadde tenkt og switche mellom den og en 19 tommer jeg brukte før.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
For å støtte 2560x1600 trenger ditt skjermkort Dual-link DVI-D utgang. Ellers blir 1920x1200 max.

9322274[/snapback]

Uten dual-link DVI blir det 1280x800 maks på dagens 30" LCD-skjermer, pga. at de ikke har skikkelig skaleringsfunksjon.

9322931[/snapback]

 

 

Takk, nøyaktig det jeg ville vite.

Lenke til kommentar

Jeg har en XPS 1710. Det skal være DVI-D dual(i følge wikipedia og diverse andre forum på nettet).

 

Jeg får ikke mer enn 1280x800, noe som er uhyre kjipt.

Har jeg svidd av 8000 kr på en skjerm som bare er stor da?

 

Noen som har samme oppsett som meg som kan få dette til å funke. Det skal gå!

Endret av hallvis
Lenke til kommentar

INGEN av DELL's bærbare støtter 30" skjermen til dags dato... litt usikker på om de nye 8600 go modellene gjør det men, ingen av xps'ene eller M90 quadro bærbare gjør det..(testet)

 

Skjermkortene støtter i utgangspunktet dual link dvi, men dell har utelatt støtten når de implementerte skjermkortet i bærbarene...av ukjent grunn...

 

Macbook pro støtter skjermen :)

 

Web76

Endret av web76
Lenke til kommentar
INGEN av DELL's bærbare støtter 30" skjermen til dags dato... litt usikker på om de nye 8600 go modellene gjør det men, ingen av xps'ene eller M90 quadro bærbare gjør det..(testet)

 

Skjermkortene støtter i utgangspunktet dual link dvi, men dell har utelatt støtten når de implementerte skjermkortet i bærbarene...av ukjent grunn...

 

Macbook pro støtter skjermen :)

 

Web76

9327580[/snapback]

 

Av dags dato?

Vil det si at en eller annen gang kan Dell finne på å lansere en patch eller noe som gjør at det vil funke på min maskin?

 

Hvis egenskapen til å bruke skjermen ligger latent i skjermkortet, burde da ikke en driver eller noe kunne få det til å funke?

Lenke til kommentar
Vet det kommer eksterne skjermkort rundt juletider, men da blir det kun snakk om 7900 Vanilla. Blir jo et skritt tilbake.... Får se hva jeg gjør.

 

Det fornuftige ville vel vært å levere tilbake skjermen....

Men gud så deilig den er!

9330854[/snapback]

 

Vel - ikke så mye vits med 30" hvis man ikke skal benytte seg av 2560 x 1600 oppløsningen, er vel ingen skjermkort i bærbare som klarer det nå om dagen... Så litt "bortkastet" kan man vel si :(

 

Venter fortsatt på min nye stasjonære, men tar vel fortsatt en uke++ ><

Lenke til kommentar

ET go 7900GTX skal vel kunne dra den oppløsningen. Er jo ikke "verdens" største oppgradering fra 1920x1200.

 

Hadde ikke planer om å bruke den i spill osv, men mer photoshop, after effects og videoredigering.

 

Lurer på om det ikke blir en stasjonær på meg også...

Men har jo egentlig ikke råd.

Lenke til kommentar
ET go 7900GTX skal vel kunne dra den oppløsningen. Er jo ikke "verdens" største oppgradering fra 1920x1200.

 

Hadde ikke planer om å bruke den i spill osv, men mer photoshop, after effects og videoredigering.

 

Lurer på om det ikke blir en stasjonær på meg også...

Men har jo egentlig ikke råd.

9334249[/snapback]

"Egentlig" er jo et tvetydig ord da :) Man har råd til det man tar seg råd til. Skjermen er flott å jobbe med bilderedigering i Photoshop (o.l.) på, bare så det er sagt :thumbup:

 

Det som derimot er litt problematisk er å dra spill rundt i 2650x1600. Man må gjerne ned på medium settings eller dårligere for å få brukbar FPS i nyere spill, som f.eks. S.T.A.L.K.E.R. og nå sist Bioshock (demoen). Og jeg har 8800GTX skjermkort og Q6600 prosessor. Ender ofte opp med å kjøre 24"-oppløsning i steden på en del spill.

 

PS: Dell sliter med leveranseproblemer....

Lenke til kommentar

Da var problemet løst....

Dell kommer å tar fra meg babyen min :cry:

 

Vurderte hardt og lenge (1 dag) og var innom kjøp av ny stasjonær, vente til eksterne skjermkort kommer, kjøpe ny laptop osv osv osv...

 

Men hadde jo egentlig ikke råd til skjermen i utgangspunktet, så kan ikke ta meg rå til noe av det andre....

 

Litt synd, men men...

Noe som er klinkende sikkert er at jeg ALDRI skal ha en skjerm mindre enn 30" ;)

 

Så når tiden kommer for innkjøp av ny maskin om 2-3 år, DA får jeg endelig min 30" også! (telle dager)

 

Takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...