Gå til innhold

Dell UltraSharp 3007WFP-HC


TommyGun77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke ICC fargeprofilen på Dell CD-en prøvde og leite på dell sin hjemmeside og fant en ICC profil for WPF 30 (sto ingenting om HC eller ikke) og da ble fargene helt feil. Så noen som vet om en god fargeprofil og hvor man kan finne?

På den CDen fant jeg bare internett guide filer og noen gif filer var også en dokument fil.

Lenke til kommentar

Har fikset det med driverene nå og fått de installert, men driver og lurer litt på hvor jeg skal legge til ICC profilen. Om jeg skal gå på avanserte skjerm instillinger eller om jeg skal bruke NVIDIA fargejusterings muligheten(sistnevnte gjør bildet helt elendig, mens førstenevnte ser jeg ikke noen spesiell merkbar forandring.)

Lenke til kommentar

Har fått min spyder 2 express i dag, men jeg kan ikke stille inn noe og kalibreringa gjør ingenting for å nøytralisere den kjipe varme fargetonen som skjermen gir meg... Hvitt er kjipt uansett hva jeg gjør om jeg ikke klipper den og tinter den kaldt, eller skrur opp baklyset. Men da begynner skjermen å pipe (ved 19-20).

 

Noen som har 3007WFP-HC nyere enn R01 som også opplever for varme farger (og varm hvit) samt piping?

 

-Truls

Lenke til kommentar

Kjører min skjerm på 15 i brightness på baklyset. Men jeg synes ikke fargene er spesielt "varme". De ble litt mer "duse" etter kalibrering men det er mer riktig. Svært mange skjermer kommer med skarpe og kalde farger, som på mange måter ser bedre ut enn "riktige" farger. Blir litt som når man trykker inn "Loudness" på et lydanlegg, det høres bedre ut (mer bass og diskant) men det er ikke et riktig lydbilde.

 

Men nå skal man ikke utelukke at det kan være noe galt med skjermen eller spydern. Har du testet å kalibrere en annen skjerm (om du har en gammel en stående)?

Lenke til kommentar
Kjører min skjerm på 15 i brightness på baklyset. Men jeg synes ikke fargene er spesielt "varme". De ble litt mer "duse" etter kalibrering men det er mer riktig. Svært mange skjermer kommer med skarpe og kalde farger, som på mange måter ser bedre ut enn "riktige" farger. Blir litt som når man trykker inn "Loudness" på et lydanlegg, det høres bedre ut (mer bass og diskant) men det er ikke et riktig lydbilde.

 

Men nå skal man ikke utelukke at det kan være noe galt med skjermen eller spydern. Har du testet å kalibrere en annen skjerm (om du har en gammel en stående)?

9341927[/snapback]

 

Har også testet den på min 20", som spyderen også kalibrerte for varmt for min smak.

 

Skjønner hva du sier der oppe, men 3007WFP kommer såvidt jeg kan se med en alt for varm hvittone, spesielt på lavt baklys, og ellers en ganske varm fargetemperatur. 5900K stod det på en test jeg leste. I tillegg er det tydelig at den har overmettede farger spesielt ut i området rød til gul. Mange testere, spesielt de som synes å ha peiling, klager på dette med feil og overmettede farger, og jeg har lest om folk som har byttet den pga det varme hvitpunktet, bare for å få en ny som er like ille.

 

Jeg har heldigvis funnet ut at Spyderen kan brukes med annen programvare, så jeg skal se hva jeg får til når jeg kommer hjem i dag:)

Lenke til kommentar
Jeg har heldigvis funnet ut at Spyderen kan brukes med annen programvare, så jeg skal se hva jeg får til når jeg kommer hjem i dag:)

Hvilken programvare er det? Har du en link?

9343928[/snapback]

 

Her er litt av det jeg fant, som jeg skal teste nå:

 

Uvisst om denne funker for pc-skjermer: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=737550

Last ned demo av denne: http://www.integrated-color.com/Merchant2/...ategory_Code=DL

Sjekk denne tråden: http://www.dellcommunity.com/supportforums...d=138887#M78795

Og denne: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1212509

Lenke til kommentar
Prøvde Spyder2Express, med mitt gamle ColorVision øye (man kan bruke både key og øye fra Colorvision Spyder'n) og nå ble kalibreringen merkbart "kaldere" av en merkelig grunn. I before-after skjermbildet, var alt nærmest "lysebrunt" i "before" modus...

9347811[/snapback]

 

Det er den lysebrune tonen jeg har vært så misfornøyd med.

 

Jeg er dog ikke helt med på hva du mener i den første setningen. Du brukte altså spyder2express programvare med et gammelt colorimeter som gav annerledes resultat enn spyder 2 - kolorimeteret? Og hva er key i denne sammenhengen?

Lenke til kommentar

Du misforstår litt. jeg har kalibrerings pakken kalt ColorVision ColorPlus, som nå er blitt erstattet med ColorVision Spyder2Express. ColorPlus inneholder et Spyder2 colorimeter. Man kan bruke ColorPlus programnøkkel ("key") og Colorimeter på Spyder2Express progamvaren, siden ColorPlus programmet er "discontinued". I praksis ser og oppfører ColorPlus og Spyder2Express programmene seg helt likt.

 

Men resultatet jeg får med ColorPlus er ikke det samme som jeg får med Spyder2Express ser det ut til...

Lenke til kommentar
Du misforstår litt. jeg har kalibrerings pakken kalt ColorVision ColorPlus, som nå er blitt erstattet med ColorVision Spyder2Express. ColorPlus inneholder et Spyder2 colorimeter. Man kan bruke ColorPlus programnøkkel ("key") og Colorimeter på Spyder2Express progamvaren, siden ColorPlus programmet er "discontinued". I praksis ser og oppfører ColorPlus og Spyder2Express programmene seg helt likt.

 

Men resultatet jeg får med ColorPlus er ikke det samme som jeg får med Spyder2Express ser det ut til...

9348802[/snapback]

 

a-ha! Takk for oppklaring:) Ser frem til å sjekke profilen.

Lenke til kommentar
Jeg betalte ca 12100.-, men jeg har hatt den en stund + byttet engang... Den koster 11,457.50 nå ser jeg...

9363151[/snapback]

 

Jeg fant en av årsakene til at skjermen min var så vanskelig å få kalibrert riktig... Den varierer over 1000K fra midten til nederste høyre hjørne ved 7600K i midten. Dette er ikke holdbart, og jeg skal be Dell om en ny i morgen. Jeg har også tatt ned salgsannonsen min. Må se om jeg blir mer fornøyd med den nye før jeg kan selge den.

 

-Truls

Lenke til kommentar
Hmm... tror jeg skal tvinge meg selv til å holde meg i skinnet enda en stund. :p

 

Går for en 24" til nesten 1/3 av prisen. To stk 20" ved siden av hverandre begynner å bli litt lite til både spill og tv serier....

 

Men så snart denne kommer ned mot 9k, så slår jeg nok til.

9363469[/snapback]

Altså 24" holder, men 30" er slettest ikke for stort heller. Tviler du ser denne skjermen til 9 tusen. Dell kommer nok med en ny modell neste år. Men hvis prisen på LCD skjermer jevnt over synker, så kan vi sikkert se 30" skjermer under 10 tusen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...