Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en bra kropp?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun øverste er nok langt fra hverken syk eller i faresonen. Det er ikke nødvendigvis et faremoment å ha noen kilo "for lite" i folks flest øyne (tydligvis) vs å ha noen kilo for mye.

 

Men.. pupper da, CofidiS? Kjører care på det og foretrekker blåmerker etter å ha klemt på jenta i steden? :ermm:

7689208[/snapback]

Er ikke alle som er opptatt av, eller synes det er fint med store pupper og fete lår.

At man er slank er heller ikke ensbetydet med at man lett får blåmerker.

Lenke til kommentar

Problemet er at du tydeligvis ikke forstår begrepet "noen". Dessuten er det mye farligere for helsen å ha 20kg for lite kontra 20kg for mye. Jenta på det øverste bildet veier sikkert godt under 50kg, noe som er definitivt for lite for et voksent menneske. Hun på det nederste veier nok noe a là kalkunen jeg spiste på julaften. :)

Lenke til kommentar
Jeg snakker om at du vil få blåmerker av de spisse kantene på jenta.

ah, touche. Det får jeg heller leve med. ;)

Jeg har heller ikke snakka om store pupper og feite lår, bare pupper i det hele tatt. Bare litt?

7689363[/snapback]

Hun på øverste har litt, akuratt passe.

 

Dessuten er det mye farligere for helsen å ha 20kg for lite kontra 20kg for mye.

Njaa. Blir fort masse ekstra belastning på både hjerte og skjelett med 20 kg for mye.

Skal ikke så alt for mange kiloene til føre hjerter må begynne å pumpe og jobbe hardere for å frakte blodet ut til de fettbelagte blodårene rundt omkring i kroppen.

Personlig kan jeg ikke fatte at noen heller vil ha 20 kg for mye.

 

Hun på det nederste veier nok noe a là kalkunen jeg spiste på julaften.

I second that.

Lenke til kommentar

Hvis du lurer på hva jeg tenker om å holde seg aktiv en hel dag, skal du jammen få svar også.

 

Jeg har jobbet 5 sesonger som skiinstruktør/brettinstruktør og ser konsekvent at veldig tynne folk ikke greier å stå på ski. De får ikke ut en plog, henger bakpå og har som regel ikke nok muskel til å holde seg stående. Mange av dem avbryter timen halvveis fordi de er for utmattet, og vi må ofte ta pauser fordi det er så slitsomt.

 

Om sommeren er jeg også brefører, og ser at folk med samme type kropp de som sliter med privattime på skiskole heller ikke greier å henge med i taulaget selv om barna fint klarer det. Ved lengre trapper må vi ofte ta pause, og de eneste som har falt i mine taulag har vært veldig lette - heldigvis. På disse turene snakker vi sneglefart altså! Selv om breen har smeltet så mye at vi bare kan gå 400 meter på is, er de dødsslitne og har nærmest vært på ekspedisjon når vi kommer av isen igjen. Det er bra for oss breførere, men .. stakkars folk!

 

Cruiseskip-passasjerer som kommer inn fra røff overfart fra England uten søvn og muligens oppkast har jeg også en del erfaring med. De fleste kommer seg etter lunsj, men de aller tynneste (som også ikke føler for å spise så mye) greier ikke holde seg våken i bussen, går ikke ut ved fotostopp i fint vær osv. Hvis de vil ha reisesyketablett av meg får de bare en halv om gangen (barnedose) - men de færreste vil ha. De vil som regel ikke ha boller, rosiner eller kjeks heller. Vann går det mye av :-)

 

Uansett, håper dere skjønner at det ikke er en fordel å være kjempetynn sånn fysisk sett. Selvfølgelig er det ikke en fordel å være kjempefeit heller, men det er et annet kapittel.

Endret av Mar1us
Lenke til kommentar

Jeg kjenner dessverre flere som har spiseforstyrrelser,eller bare opptatt av å spise sunt og trene som de liker å kalle det. Av en eller annen grunn så legger ekstremt mange gutter seg etter disse,kanskje fordi de bruker alle pengene sine på utseendet (slik at de ikke har råd til å betale husleie og strøm). Og hun ene har også tatt silikon,noe hun ikke har penger til og sliter med å betale ned lånet.

 

Det disse guttene ikke ser på venninnene mine er at de ikke klarer å gå på do lenger fordi de har tatt alt for mange avføringstabletter over lengre tid. Ei av dem er også utro og søker bekreftelse fra så mange som mulig og er sykt opptatt av å være "den pene",og er rett og slett stygg mot oss andre venninner når gutter gir oss oppmerksomhet i stedet for henne.

 

De er veldig stygg mot typene sine de dagene de ikke føler seg ovenpå. Da er det bare kjefting,og de vil ikke gå ut døra. Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke skjønner at typene holder ut,og venninnene mine er faktisk enige. De vil sjeldent ha sex pga alt handler da om hvordan de ser ut naken.

 

Vi er nok venninner mest fordi vi har vært det for alltid,for jeg kjenner ikke dem igjen. Humoren er borte og alt er så overfladisk. Det handler ikke lenger om å møte venninner på kafe og snakke,men om å ta seg bra ut når de drar på kafe...

 

Det er faktisk bare synd i dem,selv om folk som sidious og dem selv mener at det er de som har lykkes i å få kontroll,og ikke bare sitte i sofaen og spise potetgull...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Mar1us og Super-E har en del gode poeng. Jeg har hatt syltynne venninner som har nektet å spise, gjerne gått en dag eller to på et rundstykke. Disse har ikke vært sunne og friske, men har derimot vært dvaske, sløve, tiltaksløse og slappe fordi kroppen har null energi. For ikke snakke om at de stort sett frøys seg nesten blå fra september til langt ut i mai.

 

For ikke å snakke om at hjernen trenger mat, noe den ble nektet der. Og siden kroppen heller sender den lille energien som er til andre vitale organer enn til hjernen (heller dum og i live enn smart og død) går også hjernen på sparebluss, som går ut over prestasjoner på skolen og generelt hvor oppegående man er.

 

"Jeg er så feit og ekkel" holdningen disse jentene gjerne hadde, som var grunnen til at de ikke spiste, gjorde også at sexliv og sånne ting var helt på tur. Det var både snakk om å nekte å kle helt av seg når man hadde sex fordi kroppen var ekkel, nekte å ha noen som helst lyskilder på etc etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ah, Stacy Keibler :love: Jeg kunne seriøst drept for beina og generelt resten av kroppen hennes.. Det er en slank men likevel veltrent og pen dame :)

 

stacy-keibler-2.jpg

Stacy-Keibler-96---Wrestlemania-Photofile-Pre-made-Frame-C12161715.jpeg

stacy-keibler-naked-2-016.jpg

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
*snip*

7689503[/snapback]

 

 

Håper du skjønner at alt det du skriver også skal sies om feite folk. :) Ellers så er jeg ganske tynn. BMI 22.2 gått opp litt i det siste. Og jeg tør å påstå at jeg har bedre utholdenhet enn mine kompiser som er litt feitere.

 

Poenget mitt er at du bare henger ut de tynne der. Av det jeg har opplevd på fjellturer og andre utflukter så har det vært like mye de feite som stikker seg ut.

 

Så begge sider av skalaen har noe å si.

 

Ellers så skjønner jeg ikke hvorfor vi er så opphengt i kiloer her. 5kg+her og 10kg- der.

Er vel heller fettprosent og muskelmasse det bør gå på.

 

Leste seinest i går om ei i vgsporten, som var like gammel som meg, og veide ikke så langt unna min vekt, selv om hun var lavere og jente. Denne jenta virket faktisk ganske fin, så vekta hennes er vel nesten bare muskler.

 

 

Til slutt så vil jeg bare si til dere som bruker som argument at tynne jenter har så dårlig sexliv på grunn av kroppen sin.

 

1. Smaken er som baken, noen liker å hoppe på en hval og at det dasker skikkelig, og noen liker at dama er tynn og lett.

 

2. Vil heller se for meg at ei feit/småfeit/lubben jente sliter med å ha sex med lyset på, enn ei tynn ei.

Selv om dette til slutt avhenger av tillit til partner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg sier ikke at alle tynne jenter har et dårlig sexliv på grunn av kroppen sin, men at jenter som er så tynne som enkelte av bildene med bein som stikker overalt gjerne har sultet seg ned til en sånn størrelse pga dårlig kroppsbilde. Dessuten var dette bare en observasjon for min del, av hysteriske slankere og jenter med dårlig selvtillit som jeg kjenner, ikke en generell regel for tynne vs smålubne jenter :) Dårlig kroppsbilde kan alle ha.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
*snip*

7689503[/snapback]

Håper du skjønner at alt det du skriver også skal sies om feite folk. :)

7690461[/snapback]

Nei. Det jeg sier er sagt om VELDIG tynne folk, og kan også sies om VELDIG feite folk. De som er generelt tynne eller feite kommer ikke inn i diskusjonen her, og når du snakker BMI på 22.2 er du ikke VELDIG tynn. Du er midt i blinken faktisk. Såkalt "normal" BMI er mellom 18,5 og 24,9 har ett eller annet lurt råd funnet på, og de jeg snakker om som veldig tynne er på 15 i BMI tror jeg - uten at jeg har spurt. De er i hvert fall under 18,5, det ser man lett.

 

Jeg finner det også nødvendig å definere "folk" som brukt i min forrige post til å kun gjelde voksne mennesker (voksemessig sett), altså ikke dere i puberteten. Kropper i vekst vokser ulikt, dvs. skjelett og muskler vokser ikke nødvendigvis i takt med fordøyelsessystem, hjerte/lunge og motorikk - følgelig er det vanskelig å si noe om dere utifra guide-erfaring. Som regel har tynne tenåringer ikke fullstendig utviklet førigheten til en 80-90 åring, selv om ekstreme tilfeller kanskje kan være på god veg (dette har jeg ennå ikke sett selv).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...