Gå til innhold

Beste spillcovre (bilder)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det blir jo litt sånn her, at man egenlig poster since favoritt-spill, og ikke setter spillets cover-art i riktig fokus.  :hmm:

7653903[/snapback]

Ka du syns bryr meg midt i aperunkens 2.sekvens. Grunnen til eg postet det står svart på kvitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shadow Warrior

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
941847130-00.jpg

Tror det var det første PC-spillet jeg kjøpte og det var kun pga coveret, det er fortsatt en av mine favoritter den dag i dag selv om det ikke er like spektakulært som andre covre.

Tiberian Sun

B00000DMA8.01.LZZZZZZZ.jpg

Enda et spill jeg kjøpte i mine yngre dager og det var muligens det andre spillet jeg kjøpte. På den alderen elsket man alt som hadde med krig og gjøre :)

Quake

quake-boxart.jpg

Dette er det beste spillcoveret i mine øyne! Veldig simpelt, men den logoen er så kul at det er skummelt og tenke på.

Skrevet

Martin ble EID! :!:

Har alltid hatt sansen for Final Fantasy covrene :love: Det er jo rene kunsten!

post-81598-1168066297_thumb.jpg
Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Den vil jeg påstå er egentlig ganske stygg.

Det blir jo litt sånn her, at man egenlig poster since favoritt-spill, og ikke setter spillets cover-art i riktig fokus.  :hmm:

7653903[/snapback]

Det kan hende at enkelte gjør, men mye av coverarten folk har lagt ut her er slett ikke stygge heller. Favorittspillet mitt er forøvrig ikke Shadow of the Colossus heller, men coveret er uansett et av de stiligste jeg har sett

Skrevet

Kongene når det gjelder spillcovere må vel være gode, gamle Psygnosis. Jeg husker ihvertfall at spillene de utga for Amiga hadde esker som alene var halve opplevelsen. Utrolig stemningsfull fantasy/scifi-kunst. At eskene ofte inneholdt T-skjorter med den samme "grafikken" på gjorde ikke noe det heller.

Sjekk for eksempel Amnios, Awesome, Baal, Obitus, Shadow of the Beast, etc. på fansiden Psygnosis. org

Eksempel:

ork-psygnosis.jpg

Skrevet (endret)

Hmm, det er ikkje lett å bestemme seg for kva som er dei beste, men her er i alle fall nokon eg likar:

Genesia

Det er noko rart med dimensjonane på denne teikninga (sjå storleiken på festninga i høve til dei andre bygningane), men eg likar ho. Det hadde vore betre med litt færre logoar og klistremerker.

post-77504-1168086622_thumb.jpg

Banshee

Veldig dramatisk cover, med god fargebruk. Enkelt, men effektivt, og passar bra med stemninga i spelet.

post-77504-1168086813_thumb.jpg

Dune

Minimalt med logoar og dilldall her, berre eit flott bilete frå planeten spelet handlar om.

post-77504-1168086959_thumb.jpg

Jade Cocoon 2

Veldig, veldig fint cover. Tittelen ser bra ut, fargane er kjempebra, og det heile er berre veldig stemningsfullt. Eg kunne godt ha tenkt meg biletet utan nokon logoar i det heile. Dessverre, på det coveret eg har i hylla, har ein eller annan gjøk bestemt at det var ein god idè å legge inn ein raud runding med teksten "Anime fans will gush over the cool character designs" rett under tittelen. :no:

post-77504-1168087449_thumb.jpg

Kay

Endret av KayAU
Skrevet

Company of Heroes, ingen unødvendige objekter. Ryddig og pent. God komposisjon.

boxshotuslargeco2.jpg

GTA III + Vice City + San Andreas, flott vektorgrafikk som gir en smakebit på spillene.

boxshotuslargegta3uspa4.jpg

boxshotuslargegtavcqd3.jpg

boxshotuslargegtasaki8.jpg

Skrevet

7653903[/snapback]

Ka du syns bryr meg midt i aperunkens 2.sekvens. Grunnen til eg postet det står svart på kvitt.

7654521[/snapback]

Jojo, men du må innrømme at nostalgi er eit viktig punkt her. Eg synest heller ikkje at Zelda-coveret er spesielt fint, har aldri hatt noko forhold til Zelda. Red Alert og Worms 2 derimot er elsk, to spel eg har hatt mykje glede av.

Skrevet

Det orginale ICO-coveret var ganske stilig.

Det jeg liker med dette, er at de tre bildene glir inn i hverandre på en måte som gjør det hele litt "mystisk".

1003170804-00.jpg

_______

Et av de kjedligste må være Canis Canem Edit..

250px-Bully.jpg
Skrevet

ÅÅÅ! Det Kirby's Adventure-coveret var genialt ;)

Mine favoritter er Command & Conquer-serien, spesielt de første spillene i serien :love:

Skrevet

Favoritten min må nok være Settlers 2!

s2vo0.jpg

Er også veldig glad i Championship Manager 4's cover!

cm4ee2.jpg
Skrevet (endret)

7653903[/snapback]

Det er nettopp problemet med hele denne tråden. Det blir så dumt, for det er flere som ikke tenker på coverene i det hele tatt. De elsker bare spillet, og da blir coveret automatisk nydelig. Si GoW-coveret for eksempel. Det er ikke noe bedre eller mer spesielt enn noe annet cover. Bare noen steroidebrutuser med rifler. Selvsagt, nå er det jo med smaken - men likevel da. Det er ikke noe man ser på GoW-coveret som man ikke har sett før. CE-versjonen av GoW, derimot, har et jævlig tøft cover. I tillegg er det en metallboks.

Söldner har et ganske kult cover, synes jeg, selv om at spillet ikke er bra i det hele tatt.

jowoodsoldnersecretwarspcpp6.jpg

Et annet cover jeg vil nevne, som er på randen til å være genialt, er San Andreas sitt. Ikke bare fordi det ser ganske kult ut frempå, men fordi hele coveret er ei bok, som både fungerer som manual og ei "turistbok" med mye humor og parodiering flere av de mange tåpelige aspektene med USA.

Endret av Hr. Jenssen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...