Gå til innhold

Hvordan er kvaliteten på DVD avspilling på PS2?


Clintern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, den fungerer dessverre ikke bare fett. La meg ta det tekniske med en gang. Dette er en software basert DVD-spiller. Kvaliteten er derfor tilsvarende VHS. Bruker du RGB kabelen (som skal gi best bildekvalitet) får du et forferdelig grønnskjær i bildet. Jeg har jobbet i videoforretning et par år, og 90% av alle innrapporterte feil på DVD'er skyldes PS2. Den har ofte problemer med å lese platene, mens den enkelte ganger nekter å spille av filmene helt. Dette er uavhengig om filmene er nye eller gamle.

 

Jeg kan ikke anbefale deg PS2 som DVD spiller. Hadde det ikke vært for at du "kun" ønsker deg GTA VC så hadde jeg anbefalt deg Xbox. En mye bedre DVD spiller, og en langt kraftigere konsoll. Samtidig er den MYE billigere. Tenk deg om en gang til.

Lenke til kommentar

Den er ikke noe særlig bra, det er min erfaring. Enig i mye av det JC-g skriver. Har erfart at den plutselig hopper over noe midt i en film, usynkronisert lyd/bilde ved spoling, og et grønnskjær når man bruker RGB-kabel (Som er et must hvis man har en OK tv).

 

Dyrt er det også. PS2 = 1890,- + Minnekort = 349,- + Fjernkontroll = 299,- Og alt er uten spill. (Prisene fra http://www.elkjop.no).

 

Jeg anbefaler deg heller å satse på en standalone dvd-spiller, eller en Xbox, men hvis du absolutt må ha Vice City, så er jo PS2 eneste mulighet hvis du ikke venter på pc-versjonen.

Lenke til kommentar

R-utgavene eller evt. v7 (de siste PS2 versjonene) fungerer helt glimmers med dvd-avspilling. Og kvaliteten er definitivt ikke VHS, den er atskillig mye bedre. måte på tullprat. Du må unnskylde b-duvaland og Jc-g, men de er de største Xbox-fanboys'ene som eksisterer på dette forumet, og uansett hva, så er alt annet enn Xbox dårlig ifølge dem. De første utgavene av PS2 hadde, ja, litt problemer med dvd-avspilling, men dette gjelder _IKKE_ for R-utgavene eller v5/v6/v7. Selvsagt er ikke kvaliteten like bra som en standalone DVD spiller til 4000-5000kr - men der kommer jammen ikke Xbox i nærheten heller. en trenger også og kjøpe en dvd-dongle-kit for og bruke Xbox'en som dvd-spiller, noe som koster ca. 300kr.

 

Dessuten, spillene på PS2 er bare utrolig mye mer konge enn spillene på Xbox, og det er uten tvil. Dessuten er vel PS2 endel finere i design. passer _mye_ bedre inn på stua, i stereo-racket, vedsiden av TV'en (vertical stand), osv. enn den stygge store svarte og giftgrønne xbox'en.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 04:19, skrev bidz:

Dessuten, spillene på PS2 er bare utrolig mye mer konge enn spillene på Xbox, og det er uten tvil. Dessuten er vel PS2 endel finere i design. passer _mye_ bedre inn på stua, i stereo-racket, vedsiden av TV'en (vertical stand), osv. enn den stygge store svarte og giftgrønne xbox'en.


 

Yes, og hvem var fanboys sa du? :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

spørsmålet var jo om PS2 er fin som dvd-spiller. Selv om noen her syns en dvd-spiller er superbra bare den greier å spille bilde og lyden synkronisert, betyr ikke det at du ikke bør legge mer i en dvd. For det første er d irriterende med folk som vil se film mens du vil spille PS2. For det andre så er ikke kvaliteten på verken PS2 eller X-box i nærheten av hva du får i en dvd-spiller til bare 2000,-. Hvis du legger 2500-3000,- får du en dvd-spiller som vil av seg selv tisse på PS2 og x-box når den spiller dvd. (billedlig talt, seff)

 

Bottom line, du blir ikke fornøyd med en konsoll som dvd, enten du vil det eller ikke. Du kan sikert få deg selv til å tro at du syns den er god, men det er bare noe du tror fordi du er så forbanna kjip at du ikke kjøper en egen dvd.

 

Novi, the little bitchin one

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 14:11, skrev Divxdude:

Skal du få skikkelig kino opplevelse, kjøper man en sony dvd spiller med en sony skjerm. Dette er den beste løsningen på dagens marked!


 

Skal man ha skikkelig kino opplevelse går man på kino. Hvis du skal ha skikelig hjemmekino opplevelse så kjøper man en H/K eller Pioneer DVD spiller til 12000,- (evt. DVD rom fra PC med VGA-modul i TV'en eller prosjektoren) en H/K forsterker til 15000,- PSB høytalere til 20000,- og en Loewe TV til 30000,-. Jeg garanterer deg at det blåser skjorta av alt som heter Sony. Sony er synonymt med partivare på Elkjøp. Ikke det at det er et dårlig merke, men det er heller ikke særlig bra. Kanskje for tante Olga i Halden...

Lenke til kommentar

hvorfor en DVD-spiller er verdt 12 lapper eller mer har med kvalitet å gjøre.

 

Prøver du en DVD-spiller til 2-3000 og en PS2 er jeg redd du blir skuffet over PS2. En DVD-spiller til 12000 har da ofte stort sett alt bedre enn en til 2-3000. Den har da som oftest bedre billedkvalitet, bedre lydkvalitet, bedre egenskaper når det gjelder spoling/kvalitet på stillbilder etc. Da snakker jeg om en spiller til 12000 som er bra, og ikke en der bare prisen er skrudd opp. Hvorfor tror du det lages DVD-spillere til 20-30000?

 

Til han som startet innlegget vil jeg anbefale en standalone. også får du med fjernkontroll...

 

bertie

 

 

[ Denne Melding var redigert av: bertie på 2002-11-25 15:01 ]

Lenke til kommentar

Clintern: Det stemmer det noen her sier at standalone dvd-spillerne er best. Disse kan du få ned mot 1000 kr (og kanskje under), og de fungerer utmerket.

 

Allikevel er det kanskje ikke en dum ide å legge litt mer penger i det hvis du først skal ha en. Prøv å søk her på forumet, eller søk på f. eks. google etter tester.

 

Angående dvd kvaliteten på PS2 og Xbox:

 

Jeg har begge konsollene og jeg kan ikke se forskjell på bildet. Men jeg har opplevd noe rart på begge.

 

Jeg har en "Brødrene Dal: Professor Drøvels Hemmelighet" dvd, og i noen tilfeller så hakket denne fælt i perioder på PS2, selv om den er nesten helt ripefri. Mens på Xbox kjørte den smertefritt.

 

Derimot har jeg to andre hakkefrie dvd'er (jeg fikk disse i gave fra en som bestilte de fra amazon) som fungerte uten problemer på PS2, men som hadde problemer på Xbox.

Den første (UFC Hits Volume 1) hakket hvert 2. eller 3. sekund kontinuerlig.

Den andre (Battlecade Extreme Fighting) fikk et rart bølgete bilde der hvor det var bevegelse, men ikke der hvor bildet var relativt stille.

 

Derfor vil jeg anbefale deg en standalone dvd-spiller.

Lenke til kommentar

Quote:


Hvorfor tror du det lages DVD-spillere til 20-30000?


Fordi det finnes folk med mye penger å bruke.

 

Hvis jeg skulle kjøpt en DVD spiller til 30 000,- skulle den søren meg gitt meg en god blowjob og laget frokost på senga. "Perfekt" bilde og "Perfekt" lyd er ikke verdt så mye. Spør du meg da.. (noe du/dere sansynligvis ikke gjør.)

 

[ Denne Melding var redigert av: novastrum på 2002-11-25 15:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 12:56, skrev Jc-g:



Yes, og hvem var fanboys sa du?
:lol:
:lol:
:lol:


 

Ikke bry deg om han Jc-g. Han har mistet all min respekt, hadde det vært en ignore funksjon så hadde jeg brukt den på han. Det at han selv sier han har eid Xbox i et halvt år ned 6 spill, og aldri i et av sine innlegg har sagt en positiv ting om den er bare helt utrolig latterlig i seg selv. :wink:

 

Innlegget hans i denne debatten er jo ikkenoe bedre. Han prøver og "ufarliggjøre" debatantene som ikke har samme mening som seg selv ved å kalle de ting og tillegge de meninger. Enda værre blir det når han tar skammelig feil selv. Jeg tror han bør bør slutte å se splinten i andres øyne når han ikke ser bjelken i sitt eget. Nei nå brukte jeg tid på han igjen...æsj...

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-11-25 16:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 14:32, skrev Jc-g:

Quote:


Den 2002-11-25 14:11, skrev Divxdude:

Skal du få skikkelig kino opplevelse, kjøper man en sony dvd spiller med en sony skjerm. Dette er den beste løsningen på dagens marked!


 

Skal man ha skikkelig kino opplevelse går man på kino. Hvis du skal ha skikelig hjemmekino opplevelse så kjøper man en H/K eller Pioneer DVD spiller til 12000,- (evt. DVD rom fra PC med VGA-modul i TV'en eller prosjektoren) en H/K forsterker til 15000,- PSB høytalere til 20000,- og en Loewe TV til 30000,-. Jeg garanterer deg at det blåser skjorta av alt som heter Sony. Sony er synonymt med partivare på Elkjøp. Ikke det at det er et dårlig merke, men det er heller ikke særlig bra. Kanskje for tante Olga i Halden...

 

 

12000+30000+20000+15000=77000 77000kr er kanskje litt over budsjettet til tante olga ja.

jeg ser en dvd film en gang i blant på ps2'en min, jeg synes kvaliteten er bra. men det sier seg selv at en standalone dvd-spiller er bedre enn ps2 og xbox sin dvdspiller til sammen. man sitter ikke med anlegg til 100000 kr og en ps2 eller xbox som dvdspiller.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar..

 

Jeg var ikke i det minste tvil om at en standalone dvd spiller er mye bedre enn PS2. Men det blir litt i dyreste laget å kjøpe en sånn spiller til foreldra, og tviler også på at de vil bruke 2 høvdinger på en PS2 til den 21 år gamle sønnen :smile: Tida hvor jeg fikk 3-4 lakser hver jul og bursdag er desverre over :sad: (skulle bare mangle kanskje)

Derfor kom vi på ideen om å slå 2 fluer i ett smekk men ser nå at det ikke vil lønne seg.

Jeg MÅ hvertfall ha Vice City så jeg får se hva jeg gjør..

Syns det er lenge å vente helt til sommern(hvis det er samme opplegg denne gangen som da orginale GTA3 kom).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...