Gå til innhold

Hvordan er kvaliteten på DVD avspilling på PS2?


Clintern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yo Clintern!

Ta å kjøp den PS2'en dere!

Foreldra dine har sikkert ikke de aller største krava til bilde og lyd kvalitet så de klarer seg sikkert helt fett med DVD-greiene PS2'en leverer :roll: . Den er ikke så verst har jeg hørt, bare hør med han Bo.

 

OG en ting til:

Dessuten slipper jeg å dra helt til Bo for å spille Vice City når jeg heller kan komme på besøk til deg, vett :grin:

He he!

Lenke til kommentar

Har en ny PS2 (v7), har ikke testet DVD avspilling på den før nå. Testet med Ringenes Herre Extended Version nå, for å ha litt grunnlag. Jeg kan ikke si så mye om kompatibiliteten på grunnlag av 1 film (orker ikke prøve mange nå), men jeg kan i allefall uttale meg om bildet. Det er helt ok, sikkert mer enn bra nok for foreldrene dine! Sammenlignet med min DVD-spiller, som er en Philips i 3-4000 klassen, og jeg ser/hører forskjell, det må jeg si (på en middels 28'' winde). Men PS2 er fremdeles overlegen VHS! Bildet er ikke fult så skarpt som på Philips'n, og lyden er nok en tanke tynnere, men på en normal TV og for personer med "normalt" krav til lyd/bilde kan jeg ikke si annet enn at PS2 er mer enn god nok!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 16:08, skrev b-duvaland:


Ikke bry deg om han Jc-g. Han har mistet all min respekt, hadde det vært en ignore funksjon så hadde jeg brukt den på han. Det at han selv sier han har eid Xbox i et halvt år ned 6 spill, og aldri i et av sine innlegg har sagt en positiv ting om den er bare helt utrolig latterlig i seg selv. :wink:


Innlegget hans i denne debatten er jo ikkenoe bedre. Han prøver og "ufarliggjøre" debatantene som ikke har samme mening som seg selv ved å kalle de ting og tillegge de meninger. Enda værre blir det når han tar skammelig feil selv. Jeg tror han bør bør slutte å se splinten i andres øyne når han ikke ser bjelken i sitt eget. Nei nå brukte jeg tid på han igjen...æsj...


 

Ok, og du skal bare holde kjeft! Makan til dott! Du kommer jo bare med en haug usaklige argumenter hele tiden. Går til personangrep på meg og greier. Hold deg til den lusne sexboxen din og ikke kom her å lag kvalme!

 

 

 

 

:wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 16:08, skrev b-duvaland:

Quote:


Den 2002-11-25 12:56, skrev Jc-g:



Yes, og hvem var fanboys sa du?
:lol:
:lol:
:lol:


 

Ikke bry deg om han Jc-g. Han har mistet all min respekt, hadde det vært en ignore funksjon så hadde jeg brukt den på han. Det at han selv sier han har eid Xbox i et halvt år ned 6 spill, og aldri i et av sine innlegg har sagt en positiv ting om den er bare helt utrolig latterlig i seg selv. :wink:

 

Innlegget hans i denne debatten er jo ikkenoe bedre. Han prøver og "ufarliggjøre" debatantene som ikke har samme mening som seg selv ved å kalle de ting og tillegge de meninger. Enda værre blir det når han tar skammelig feil selv. Jeg tror han bør bør slutte å se splinten i andres øyne når han ikke ser bjelken i sitt eget. Nei nå brukte jeg tid på han igjen...æsj...

 

Excuse me.. har ikke jeg sagt noe positivt om Xbox'en? se de postene jeg pasta i en tidligere tråd der du anklaget meg for og falskt uttale meg ang. Xbox'en. Skrev jeg ikke positivt om den der kanskje?

 

Positive ting om Xbox'en: Halo, Splinter Cell, samt prisen.

 

Poenget mitt er at PS2 IMHO gir en mye bedre underholdning, og derav, mer for pengene (alikevel om den er litt dyrere enn Xbox i innkjøp, så mener jeg verdien er større).

 

Og kalle dere to fanboys, ja - det mener jeg er et godt grunnlag til. Hva, i alle postene jeg har lest dere har skrevet, har dere kun skrevet positivt om? Xbox kanskje? En ser jo bare linken du la ved til den første reply'en på denne tråden b-duvaland, med det bildet av den PS2'en. Fanboy? du? neida.. ikke i det heletatt.

 

Å kalle meg fanboy er vel litt galt, iom. at jeg har hatt Xbox selv i lengre tid, har også PS2, har også SNES og NES, samt C64/C128, Amiga 600/1200, PC, Gameboy Advance samt en gammel Sega Game Gear.. har også hatt alle Sega maskinene, samt 3DO. Grunnen til at jeg synes PS2 er bedre enn Xbox er simpelthen pga. Spillene. Spillutvalget.

 

Når du i tillegg nå begynner og gå på personlig angrep mot meg, så ja.. da må jeg le.. har bevisst flere ganger nå at du aldri sjekker opp fakta når det gjelder endel saker og ting du snakker om.. Så det kan vel være noe ang. det?.

Lenke til kommentar

Litt dårlig humor gjør vel ikke noe så sent på en søndagskveld eller ? :smile:

 

Jeg er bare litt irritert over at du tillegger meg meninger som jeg ikke har (f.eks ditt første innlegg her), og at du kaller folk fanboys når du er uenig / eller åpenbart er det selv. Og mine erfaringer med ps2 dvd'en som jeg skrev i mitt første innlegg er det mange som har erfart, hvorfor skal du betvile det? Det er godt mulig siste revisjon av ps2 som selges i butikken idag er bedre enn de som er noe eldre. Jeg er vanligvis en svært positiv person, men når folk skriver som de en gang i blandt gjør blir jeg argh...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 19:13, skrev Amped:

ja, da har du seriøse synsproblemer!!


 

Jeg snakket om bildet på dvd avspilling, og ikke om grafikken på spill.

 

Folkene her er enige om at både Xbox og PS2 er dårligere til dvd avspilling enn en standalone dvd spiller.

 

Jeg kan også legge til at jeg har sett dvd filmer hos kamerater med standalone dvd spillere, og heller ikke da merket jeg forskjell fra PS2/Xbox. Men i de tilfellene hadde det vært annerledes hvis jeg kunne ha sammenlignet direkte.

 

Jeg har en storebror som har kvalitets dvd spiller og tv. Han var imponert over kvaliteten på PS2, selv om jeg brukte den på en billig tv! (Jeg hadde ikke Xbox på den tiden).

 

Så kom ikke her og påstå at Xbox er så mye bedre enn PS2 at man ser tydelig forskjell.

Lenke til kommentar

Tror man skal være forsiktig med å uttale seg om DVD avspilling på PS2 hvis man ikke har testet nyeste versjon. Det er tross alt denne man får hvis man kjøper PS2 nå (v7, 39004). Vet DVD avspilling var dårlig på gamle versjoner, men synes det er feil å fortelle folk som vurderer å bruke PS2 som DVD spiller på grunnlag av disse gamle resultatene! Den nye versjonen er i alle fall fult brukelig kvalitetsmessig!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 02:16, skrev Danny:

det sier seg sjøl lissom at xbox er bedre som dvd spiller,støtte for 5.1 dolby høytalere,raskere cpu og bedre skjerm kort som har innebygd mpeg2 dekoder??


 

og du har peiling.. PS2 har støtte for Dolby Digital 5.1 (AC3) og DTS. om CPU'en er raskere i Xbox enn i PS2.. vel, det er jeg litt usikker på - en MIPS RISC spesialdesignet CPU mot en standard P3 733mhz'er som er handikapet (50% av cache'n er fjernet, ergo - en celeron) - vel.. orker ikke og prøve og finne ut av svaret.. se på http://www.howstuffworks.com hvis du vil vite mer ang. det - dessuten har type cpu ingen betydning når det kommer til og avspille dvd-filmer.

 

en ting til - en konsoll har ikke noe som heter "skjermkort". et skjermkort er et kort basert på en connector som skal kobles til en bus (ISA, Vesa Local Bus (VLB), EISA, PCI, osv). Xbox har en GPU.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 02:21, skrev Qrt_:

Tror man skal være forsiktig med å uttale seg om DVD avspilling på PS2 hvis man ikke har testet nyeste versjon. Det er tross alt denne man får hvis man kjøper PS2 nå (v7, 39004). Vet DVD avspilling var dårlig på gamle versjoner, men synes det er feil å fortelle folk som vurderer å bruke PS2 som DVD spiller på grunnlag av disse gamle resultatene! Den nye versjonen er i alle fall fult brukelig kvalitetsmessig!


 

Helt enig med deg der. Handler en PS2 i dag, så får en jo v7 (SCPH-39004). Folk snakker jo utifra erfaringer med de første PS2 versjonene her, og de erfaringene gjelder jo ikke dersom det er snakk om handel av en ny PS2 i dag. Først kom R-utgavene som hadde betydelig forbedret DVD-avspilling, deretter kom v6/v7 - tror R-utgavene var før eller etter v5 - er ikke 100% sikker, må evt. sjekke det opp.

Lenke til kommentar

Versjonsnummeret står på utsiden av esken også, i de fleste tilfeller (dersom det ikke er "gammel lagervare") vil det stå "SCPH-39004" på utsiden av esken. Da vet man at man har fått en (europeisk) v7.

 

edit: skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-26 11:06 ]

Lenke til kommentar

Bare for å poengtere at jeg ikke ser forskjell på dvd avspilling mellom PS2 og Xbox, så kan jeg si at jeg kjøpte meg PS2 for litt under 2 mnd. siden (tror jeg). Derfor regner jeg med at jeg har den siste versjonen (v7).

Xbox kjøpte jeg for omtrent en uke siden (klarte ikke å la være å slå til på tilbudet til 1690,- med Halo og Doa3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...