Gå til innhold

Hvilken forsterker er best*?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Eltax er nok best, det er jo en "High end 6.1 AV-Receiver". Den har også hele 2x200W i stereo, så den driver sikkert det meste av høyttalere veldig enkelt. 2 x 15" bass burde ikke være noe problem for denne "kraftpluggen". Vekten er ikke oppgitt ser jeg, det pga at den sikkert er skikkelig tung og solid.

 

Det eneste som kan være litt skummelt med denne High-end forsterkeren, er at den kan få romvesner til å sirkle rundt deg på rommet ditt. Det er fali det!

Lenke til kommentar
Eltax er nok best, det er jo en "High end 6.1 AV-Receiver". Den har også hele 2x200W i stereo, så den driver sikkert det meste av høyttalere veldig enkelt.

7741892[/snapback]

Virkelig?

Jeg ser i manualen til Eltaxen, og der står det at den trekker 320 watt ut av stikkontakten i veggen. Siden dette er en A/B-klasse forsterker er virkningsgraden på rundt 60%, dvs ca. 192 watt er hva den har tilgjengelig totalt til å drive høyttalerne. I stereomodus vil dette da si 192 / 2 = 96 watt max pr. stereokanal - ikke 200 slik som Eltax oppgir. Og dersom de oppgitte 6 x 150 wattene i surroundmodus skulle vært ekte, måtte forsterkeren trekke minst 1500 watt fra veggen.

 

Billigwatt som ikke finnes

 

 

Jeg vill gått for Pinoeer.

Lenke til kommentar
Eltax er nok best, det er jo en "High end 6.1 AV-Receiver". Den har også hele 2x200W i stereo, så den driver sikkert det meste av høyttalere veldig enkelt. 2 x 15" bass burde ikke være noe problem for denne "kraftpluggen". Vekten er ikke oppgitt ser jeg, det pga at den sikkert er skikkelig tung og solid.

 

Det eneste som kan være litt skummelt med denne High-end forsterkeren, er at den kan få romvesner til å sirkle rundt deg på rommet ditt. Det er fali det!

7741892[/snapback]

Håper dette innlegget er ironi?

Eltax er nok så langt fra High end som du for ett merke tror jeg.

Og det med watter er ikke en serriøs måling. Bare les artikelen som skag1 linket til. Som også står i signaturen min

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...