Gå til innhold

Eksternt skjermkort for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men dette eksterne vil vel uansett være altfor dårlig pga lav båndbredde? Hvis dagens skjermkort bruker 8GB/s og dette eksterne kun har 0,5 GB/s ? Eller er jeg helt på jordet? Tanken er god. Man kan da ha en veldig stille maskin også koble på dette når man vil spille. Men hva med den dårlige båndbredden?

7632701[/snapback]

Nei, dagens skjermkort har tilgang på 8GB/s det er ikke det samme som at de bruker hele minnebredden. Men, blir spennende å se. Å kunne ha en stille bærbar, med god batterikapasitet, som blir "grum" når jeg kobler til mitt eksterne skjermkort høres jo fantastisk ut. Dog, noe sier meg at det kan komme til å bli trøbbel med drivere når man skal bruke to skjermkort nesten samtidig. (en driver på skolen om morgenen og en annen når man kommer hjem og skal spille det nyeste spillet)

Lenke til kommentar

Vil dette skjermkortet kunne brukes på skjermen som er på den bærbare, eller kun på en ekstern skjerm som kobles til det eksterne skjermkortet?

 

Uansett; et genialt produkt. For mange tror jeg dette blir alternativet til å kjøpe to maskiner, da det er på skjermkortet det blir gjort de største kompromissene på ultraportable maskiner

Lenke til kommentar

Virker absolutt som et interessant produkt, men bare dersom man kan benytte den interne skjermen, selvsagt. En annen ting som gjør at jeg lurer på nytteverdien i praksis er dette med båndbredden. Jeg mener, PCIe16x har ca 8 GB/s og dette vil få max 1/16 av dette? Er ikke overbevist om at det er nok.

 

Uansett er en potensiell forbedring av produktet å åpne for mulighet til å bytte ut skjermkortet i enheten. Det hadde vært noe det!

Lenke til kommentar
Virker absolutt som et interessant produkt, men bare dersom man kan benytte den interne skjermen, selvsagt. En annen ting som gjør at jeg lurer på nytteverdien i praksis er dette med båndbredden. Jeg mener, PCIe16x har ca 8 GB/s og dette vil få max 1/16 av dette? Er ikke overbevist om at det er nok.

 

Uansett er en potensiell forbedring av produktet å åpne for mulighet til å bytte ut skjermkortet i enheten. Det hadde vært noe det!

7633680[/snapback]

Etter det jeg forstår så er det liten ytelse forsjell på dagens pci-e og agp skjermkort og agp er 2GB/s så det blir en 1/4 av agp, bussen kan bli en flaskehals men dette vil selvsagt bli en stor forbedring fra alle elendige integrerte skjermkort.

 

Ultraportable er et annet bruksområde, jeg tenkte mest på alle de som satt på pc de hadde fått fra jobb og der grafikk ikke var prioritert og de med billigere / eldre pcer.

Lenke til kommentar

kjøpte en HP med en Turionx2 TL60 (2ghz) og 2gb minne. var litt rask når jeg kjøpte og tenkte ikke over at ati sitt x1150 skjermkort er bare ett x300.. det er litt snaut.. da er dette en grei dings. men ytelsen vs. pris er viktig her. men noe sier meg at det kanskje kan komme flere slike produkter ettersom xpressporten er der på nye bærbare..

Lenke til kommentar
Hvis denne kan kobles til min Netshop 1557GLS så skal jeg ha den.

Er student og har ikj pæng til å bytte ut hele laptopen med det første.

På tide noen kommer med et slikt produkt!

7632681[/snapback]

 

1557 er nesten lik min CL-56 innvendig og er nok dessverre utstyrt med PCMCIA, så dessverre :no:

Lenke til kommentar

Virker som ASUS har tro på at det sitter ExpressCard port i nesten alle bærbare pc-er der ute. Det er så langt fra sannheten som du kan komme.

ExpressCard er faktisk såpass nytt ennå at ikke alle bærbare pc-er har det enda. Og PCMCIA (eller PCCard) er fortsatt regjerende.

 

Selv om Hewlett-packard inetgrerte Express Card i sine bærbare fra November 2004 (ref: Wikipedia) så betyr ikke det at alle har kjøpt disse nyere bærbare pc-ene enda.

 

Det faktum at dette produktet sikter seg inn for å "oppgradere" eldre bærbare maskiner virker litt rart da det bare er nyere bærbare som har støtte for dette og da også sikkert mye bedre grafikk i utgangspunktet selv om man fremdeles i dag kjøper maskiner med Intel GMA fordi det er billigere.

 

Så for meg virker dette som et nicheprodukt.

Lenke til kommentar

Dette kan se ut som en god start for eksterne skjermkort. Jeg har allerede en laptop med et 7900GS grafikkort, men hvis det senere kommer eksterne 8800GTX grafikkort til laptoper, blir det nok til at jeg kjøper en av disse. Men så spørs det jo om et 8800GTX ville fungert på en PCIx1 slot da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...