Gå til innhold

Jeg har en venn som ikke leser bøker!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har en venn som heter Magnus og han leser ikke bøker! Hva skal jeg gjøre folkens? Hvordan skal jeg få Magnus til å lese? Jeg har prøvd med Beatles, otto monster, AVINCIKODEN, Harry potter og Hobitten og Hvite niggere! Ingen ting hjelper folkens så hva skal jeg gjøre med Magnus?

Endret av saluttknall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fin ut hva han virkelig er interisert i og fin en bok om det emnet,

selv hadde jeg lest bøker utenfor skole før jeg ble interisert i Napoleons krigene og da begynnte jeg med en bok på 1100 sider(var vel i sommer jeg begynnte) og siden den gang har jeg altid hatt en bok å lese på, og har når både lest litratur og fakta/historie bøker. holder nå på med lotr og har 3 bøker liggende jeg skal begynne på nå.

 

fin ut hva han liker godt og fin bøker om det

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Herregud da dere! forstår dere ikke problemet? Hjelp Magnus!

 

Legg ei bok under puta hans. Når han skal legge seg vil han oppdage noe hardt, noe spennende! Ja, han vil elske denne gjennstanden før han vet hva det er.

Før han vet ordet av det har han kommet til side 145!

 

 

... :)

Lenke til kommentar

Er nok bare å innse at noen rett og slett ikke liker å lese bøker, og aldri vil like å lese bøker. De kan nok interessere seg for historiene som blir fortalt der inne mellom permene, men klarer ikke konsentrere seg nok til å lese det og lage de små bildene i hodet.

 

La Magnus bestemme selv. Han som går glipp av noe, ikke du. :p

Lenke til kommentar

kan ikke tvinge han til å lese bøker, men om han viser interesse til å lese bøker så kan man jo gi forslag på bøker han kan lese... (jeg kan godt lese en bok er den ikke god så blir den ikke ferdig lest.)

 

Det er veldig tidkrevende å lese bøker iforhold til annet media som feks: film, serier osv. man må bare lære seg å være toll modig og etterhvert så blir det mer og mer artig å lese bøker.

Lenke til kommentar
Jeg tror det blir mer og mer utbredt å ikke lese bøker. Om en generasjon eller to er samfunnet befolket av dumskaller som ikke kan eller vet noe som helst.

7641910[/snapback]

Tja, historisk sett har befolkningen aldri lest overhodet. Likevel har vi jo kommet dit vi er (ok, ikke noe overbevisende argument!). Men jeg tror uansett internett veier opp for dette og er ikke spesielt bekymret :)

Lenke til kommentar
Jeg tror det blir mer og mer utbredt å ikke lese bøker. Om en generasjon eller to er samfunnet befolket av dumskaller som ikke kan eller vet noe som helst.

7641910[/snapback]

Tja, historisk sett har befolkningen aldri lest overhodet. Likevel har vi jo kommet dit vi er (ok, ikke noe overbevisende argument!). Men jeg tror uansett internett veier opp for dette og er ikke spesielt bekymret :)

7643112[/snapback]

 

Samfunnet ER befolket av dumskaller som ikke kan eller vet noe som helst! Hvis man bare tenker seg om kommer man nok opp med opptil flere eksempler. Men at det skal bli noe verre enn det er, eller noen gang har vært, er vanskelig å forestille seg.

As AvieN said: World Wide Web is the new way for the people. Uansett tror jeg at bøkene står litt for sterkt, til at de blir borte ved et trylleslag, bøkene kommer nok til å følge med oss enda noen generasjoner. På papir eller på skjerm.

 

Men her var jo egentlig poenget å få en kar til å lese. Jo mer du prøver, jo mindre lyst får han. Du må rett og slett la ham finne ut av det selv. Det blir jo akkurat som når du maser på kompisen for å få ham til å slutte å røyke. Da blir han bare en enda mer innbitt røyker ;)

Lenke til kommentar

Hva med å gi ham noen Donald duck pocket bøker fra ca 50 til 150.. Tegneserier var ihvertfall min måte å bli interessert i bøker.. Disse 50 til 150 er de beste, masse historiske hendelser og referanser fra verdenslitteraturen...

 

Finnes en god del tegneserier på biblioteket og som er litt mer avansert.. Jeg har f.eks. en collectors edition av hobbiten, håndtegnet fra 1989 trur jeg..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...