Gå til innhold

Jeg har en venn som ikke leser bøker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening er det ikke Magnus som har problemet her, men trådstarter. Man må respektere at folk liker forskjellige ting slik som MortenGlmz og andre i denne tråden sier.

 

Ville du likt om jeg prøvde å tvinge deg til å spille sjakk om du i utgangspunktet ikke liker det, eller se på fotball. Hva med å gå på ski eller Løfte vekter? Det er jo noen som liker alle disse aktivitetene kjempemye og de skulle sikkert ønske at du også kunne se alt det positive med dette. Uansett hvor mye de skulle ønske at du også blir bitt av basillen hjelper det ikke dersom du ønsker å bruke tiden din til andre aktiviteter. Jeg mener man må respektere at andre har ulike preferanser enn en selv.

 

Magnus respekterer deg sikker så mye at han ikke prøver å få deg til å slutte å lese bøker fordi han ikke liker det, men han godtar at det er noe du ønsker å gjøre. Du burde vise ham den samme respekten.

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere av bidragsyterne i denne diskusjonen skriver at de aldri leser bøker. Hvorfor gidder de da overhodet å lese og skrive i et forum som kun dreier seg om bøker? Undertegnede, som leser masse bøker, men aldri har vært interessert i fotball, ville aldri giddet følge med på et forum om fotball. Ellers er jeg enig med dem som skriver at man ikke kan tvinge noen til å bli litterært interessert. Noen har det i hodet og andre i beina, heter det.

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

Takk! Grunnen til at jeg ønsker at Magnus skal lese er at når han først prøver så Grunnen til at jeg ønsker at Magnus skal lese er at han skal få den literære opplevelse. Forresten ganske enig med siste innlegg hva i huleste gjør dere på et bokforum når dere ikke leser? Magnus er forøvrig på god vei gjennom 23salen og jeg tror den skal hjelpe. Han sier at han liker skrivestilen til Ambjørnsen og skal derfor prøve med hvite niggere etterpå igjen. Takk for hjelpen folx!

Lenke til kommentar
Jeg tror det blir mer og mer utbredt å ikke lese bøker. Om en generasjon eller to er samfunnet befolket av dumskaller som ikke kan eller vet noe som helst.

7641910[/snapback]

Ja for alt som skrives på internett er søppel? Greit nok, 95% er sannsynligvis søppel, men det er mye lærerikt også. Jeg er meget nyskjerring på hva du definerer som kunnskap.

 

Jeg ser at flere av bidragsyterne i denne diskusjonen skriver at de aldri leser bøker. Hvorfor gidder de da overhodet å lese og skrive i et forum som kun dreier seg om bøker? Undertegnede, som leser masse bøker, men aldri har vært interessert i fotball, ville aldri giddet følge med på et forum om fotball. Ellers er jeg enig med dem som skriver at man ikke kan tvinge noen til å bli litterært interessert. Noen har det i hodet og andre i beina, heter det.

7710318[/snapback]

Trenger ikke følge med i bok delen av forumet for å komme over en slik tråd. Er bare å trykke på Vis nye poster.
Lenke til kommentar
Jeg ser at flere av bidragsyterne i denne diskusjonen skriver at de aldri leser bøker. Hvorfor gidder de da overhodet å lese og skrive i et forum som kun dreier seg om bøker?

7710318[/snapback]

Fordi denne tråden handler om nettopp en som ikke leser bøker. Ettersom jeg synes synd på denne personen prøver jeg å hjelpe han ved å la inspirasjonen til dere andre som prøver det samme å slukne. Hadde en kamerat av meg prøvd å få meg til å lese hadde jeg allikevel aldri giddet å høre på hva han hadde hatt og si. :hm:

Lenke til kommentar
Hei alle sammen! Jeg har en venn som heter Magnus og han leser ikke bøker! Hva skal jeg gjøre folkens? Hvordan skal jeg få Magnus til å lese? Jeg har prøvd med Beatles, otto monster, AVINCIKODEN, Harry potter og Hobitten og Hvite niggere! Ingen ting hjelper folkens så hva skal jeg gjøre med Magnus?

7620802[/snapback]

 

 

 

prøv Animorphs eller grøsserene..de er bra til å begynne med. :D

holder selv på med Engler og Demoner....

Lenke til kommentar
prøv Animorphs eller grøsserene..de er bra til å begynne med.  :D

7750350[/snapback]

Dette hadde nok vært en god idé hvis Magnus var 8 år gammel.

 

Hvis jeg ikke hadde lest noe på forhånd og noen hadde gitt meg Animorphs-bøkene eller Grøsserne hadde jeg tvert gitt opp enhver form for litteratur. Makan til søppel skal du lete lenge etter. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Magnus har kommet seg gjennom 23salen men nå har han problemer. Hvite niggere likte han ikke for det var så mye banning i den så nå prøver han på Elling. Prøvde også animorps og dem likte Magnus helt til bok 3 da han synes alt ble for likt. Med venlig hilsen søte meg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...