Gå til innhold

Når skal dere fjerne den feite støgge reklamen midt på sida?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-25 11:54, skrev CFD:

Synes det er sleipt og ha en annonse i mellom artiklenenyhetene.


For og presisere det om at jeg synes det var litt sleipt og putte en annonse i mellom Artiklene var at det bryter med god presseskikk. Den er jo og ikke blande reklame og artikler. Hvis den står blant artiklene så blir den utvilsomt mer lest. Dette går for en liten side som har dårlig økonomi. Men siden siden deres er veldig bra besøkt så synes jeg at det ville vært bedre og putte det i en Kolonne på siden.




 

Så det du sier er at VG, Aftenposten, Dagbladet, Digi, DinSide, IT Avisen, Hardware.no, Sol osv bryter god presseskikk? Alle de sidene har hatt, eller har 468*400 mellom nyhetene sine. Bra vi ikke er med i norsk presseforbund og derved ikke bundet av reglene deres :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Videre vil jeg gjerne få lov til å påpeke at Hardware.no reelt sett har svært lite reklame om vi sammenlikner oss med andre innen samme sektor. Ta en kikk på IT Avisen/DinSide med lydreklamer, pop-ups, gjerne 2-3 468*400 pr side osv. Synes egentlig ikke at dere har så mye å klage over...


 

Har dei det? Ser ikkje slik ut her!

Men det kan ha sine grunner.

Men så enkelt er det, enten fjerner hw.no den "feite støgge" eller så fjener den med fleire alle...

Btw så tar det lang tid og laste ned drittet... spessielt når det er flash greier, og det gidder eg ikkje.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 13:41, skrev Cornel:

Quote:


Videre vil jeg gjerne få lov til å påpeke at Hardware.no reelt sett har svært lite reklame om vi sammenlikner oss med andre innen samme sektor. Ta en kikk på IT Avisen/DinSide med lydreklamer, pop-ups, gjerne 2-3 468*400 pr side osv. Synes egentlig ikke at dere har så mye å klage over...


 

Har dei det? Ser ikkje slik ut her!

Men det kan ha sine grunner.

Men så enkelt er det, enten fjerner hw.no den "feite støgge" eller så fjener den med fleire alle...

Btw så tar det lang tid og laste ned drittet... spessielt når det er flash greier, og det gidder eg ikkje.

 

 

Ser ikke ut til at du er særlig god til å forstå virkeligheten. Uten reklamen så er det ikke noe hardware.no å gå inn på.

Lenke til kommentar

Quote:



0 kroner ja. Hvis dere klagefanter hadde fått det som dere vil hadde jo ikke hw hatt noen inntekter! Inntektene deres kommer jo fra reklame!



Hvis reklamen er så forferdeli så kan dere lese en annen plass!


 

 

Åh? vi har da altid blitt fortalt at hardware.no drivers av ildskjeler uten noken form for lønninger, det har vist heller vore ingen ansatt. Blitt forandringer i det siste eller?

Også når den feite støgge kom så var det jo bare "eit eingangstilfelle" men no er det blitt eit 1000 gangstilfelle. Dere kunne likegodt ha skrivd med ein gang, vi skal ha den feite støgge for all framtid... tenkte dere skriev det som var sant eg men... :smile:

Lenke til kommentar

Skrudde av banner/pop-up-blokkeren (takk, Privoxy) og tok en titt. Hadde alle sitene vært som hardware.no så hadde jeg ikke trengt den. Jeg har ikke noe i mot litt normal reklame, og jeg forstår at dere trenger å tjene penger.

 

Det som har gjort at jeg har blokkert alt er ting som binkende rød/gule bannere og pop-ups/pop-unders som popper opp enda flere vinduer osv. Hardware.no er svært snill i forhold til de aller aller fleste. Så beklager at jeg ikke ser reklamen deres, men det er uaktuelt å fjerne blokkeren, og det å manuelt unbanne siter som oppfører seg "seriøst" er mer prakk enn det er verdt. Så mye lyst har jeg ikke til å se reklame.

 

Det er synd egentlig, men slik er det. Hadde det vært som å lese en avisside med stillestående reklame hadde det vært greit, men ikke med annonser som popper opp og/eller blinker for å avbryte og distrahere meg. At de bare irriterer meg og gjør meg sur på det selvskapet ser det ikke ut til at folk vil forstå, og om jeg trykker på den så er det fordi den poppet opp akkurat i det jeg skulle til å trykke på noe annet.

 

Ikke noe i mot hardware.no, men dere blir uskyldig offer i krigen...

 

Kjella

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 20:55, skrev Cornel:

Quote:



Vet ikke helt hvilken test du sikter til når du snakket om SCSI-utsagn, men det at SCSI bare er litt bedre enn IDE har i den senere tid blitt korrekt på svært mange bruksområder grunnet WD Special Edition-disker med 8MB cache, som testere over hele verden roser opp i skyene og sier intar SCSI-territorie på stort sett alle områder unntatt søketid. Du må også huske at SCSI-testene vi har foretatt hovedsakelig har sett på hvordan SCSI vil være for vanlige brukere, da det er mange som tror at PCen blir "20 ganger så rask" hvis de bytter ut IDE-disker med IDE. I en server er SCSI uten tvil overlegen, men hadde vi foretatt en SCSI-test med rene databaseserver-tester som grunnlag hadde testene vært meningsløse for 99,5% av våre lesere, og vi har da lagt mest vekt på andre ting enn hvordan disken oppfører seg med x request i sekundet fra like mange brukere slik leserene skal se hvordan en SCSI-disk hadde fungert for dem, ikke i serverene til UiO, noe som også nevnes i testene.


 

Hmm sa vist litt feil... Dei meiner at SCSI diskene er er dårligere når det gjelder antall data pr sekund. Grunnen til at eg reagerte på det er at eg noken veker før hadde kjøpt ein SCSI disk (sign) og den las ca 20 mb meir enn det hw.no får ut av sine tester. Og eg meine at 20 mb ikkje er ubetydlig.

Det er ikkje vanslig og finne andre som har testa disken heller og finne ut at scsi testen på hw.no er riv ruskende gal. Når alle scsi diskene testa med det scsi kortet får like score så seier det seg sjølv.

 

 

 

 

 

 

HALLO??.. ifølge dine specs har fattern din bøffa en seagate cheetah-disk på 15000 rpms, mens testen du referer til er en fujitsu på 10000 rpm.. da sier det vel KANSKJE seg selv at den ikke er fulgt så rask, hva ?!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 15:58, skrev Cornel:

Oki, dumme meg, eg skulle vise bilde av den hd tach grafen... tok den første testen eg fant, for eg gadd ikkje og vente på at alle sidene skulle loade og finne den rette.


Dessuten så "godtar" dei resultatet fra dei 3 andre scsi diskene i den siste testen



 

Dette har du fått svar på i alle fall to ganger før. Vi godtar ikke resultatene fra de Seagate-testene, men skriver at "man ikke bør legge noe vekt på dem". Ikke kom med kritikk hvis du ikke får med deg svarene du får.

 

Utarter denne diskusjonen seg med mer drittslenging eller usakelige utsagn blir den stengt.

Lenke til kommentar

Med ein gang noken tørr og kritisere Hardware.no så gauler alle "ååånei hw.no er bra bla bla bla" og "Snakker du stygt om hw.no så stenger vi posten din"

 

Det er berre slik det er. Ting var jo faktisk bedre før. Mindre side (ikkje 10 søstersider), gode tester, bra forum (delphi)(greit nok at det var reklame der også, men det er det just ikkje fritt for her heller) også var det ikkje all denne opphostingen av "nyheiter" dvs info fra prisguiden og spel omtaler.

Lenke til kommentar

ser dere i det hele tatt reklamen på nettet lenger.

 

Gjennom noen tusen timer surfing har jeg utviklet et eget reklamefilter inni hodet. Det gikk opp for meg her om dagen da jeg var inne på filmweb og skulle kjøpe kinobilletter. Jeg kunne ikke for min brors liv finne noen link til hvor jeg kunne kjøpe billetter.

 

Etter noen intense minutter fikk jeg hjelp av kjæresten min... det var en *svær* reklamelignende firkant *midt* på siden hvor det sto "kjøp billetter her"...

 

-

einaren!

smørblid i gode dager

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 19:27, skrev Cornel:

Med ein gang noken tørr og kritisere Hardware.no så gauler alle "ååånei hw.no er bra bla bla bla" og "Snakker du stygt om hw.no så stenger vi posten din"


Det er berre slik det er. Ting var jo faktisk bedre før. Mindre side (ikkje 10 søstersider), gode tester, bra forum (delphi)(greit nok at det var reklame der også, men det er det just ikkje fritt for her heller) også var det ikkje all denne opphostingen av "nyheiter" dvs info fra prisguiden og spel omtaler.


 

Kritikk er en fint ting så lenge den er konstruktiv og vi kan lære noe av den. Ingen er perfekte, og heller ikke HW.no. Det som derimot ikke er konstruktivt er å si "Før var alt mye bedre, nå er alt bare drit!" hvorpå den eneste forslaget til forbedring er å "fjerne den støgge reklamen.

 

Når det gjelder din kritikk av "opphosting" nyheter fra prisguiden er det viktig å forstå at dette ikke går på bekostning av vanlige artikler. Prisguiden er det mest brukte tilbudet til HW etter forumet og mange er interessert i utviklingen her. Og du som husker tilbake hvordan det var før husker vel at det kunne gå dager mellom hver oppdatering på forsiden, mens vi på hverdager nå ligger på 4-10 nye ingresser om dagen.

 

Når det kommer til stenging av tråder er det ikke her snakk om fordi noen kritiserer HW.no, da hadde denne tråden vært borte for lenge siden. Tråden har derimot utviklet seg til å bli drittkasting til både andre nettsteder og personer, og jeg informerer om at slikt vil vi ikke ha i "tilbakemeldinger"-delen av forumet.

 

Med mindre noen har konstruktiv kritikk som ikke har vært tatt opp før oppsummerer jeg denne tråden fort og anser diskusjonen avsluttet for denne gang.

 

- Hardware.no er gratis i bruk og reklamefinansiert, og er derfor avhengig av annonsørene.

- Hardware.no er i en planleggingsfase der man vurderer å tilby folk som ikke liker reklame en egen side der man fjerner reklame + legger til en del andre goder mot en liten sum.

- Og hvis noen skulle være i tvil: Hardware.no mener ikke at dyre Seagate Cheetah-SCSI-disker er tregere enn IDE-disker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ingenting og krangle over .. HW har ALT for mye reklame uansett om dere trenger den eller ikke.. Jeg er iallfall glad jeg installert proxy med ad remover scriptt saa jeg slipper aa se den skrikende reklamen.

Jeg hadde jeg ikke noe valg i det hele tatt , hw hadde veart ubruklig for meg visst jeg skulle laste ned saa sinnsykt mye reklame hver gang jeg besokte siden. Naar man er oppkoblet med en treg internet linje og i tilegg bor i Australia saa velger man aa heller fjerne reklamen enn aa sitte aa vente 5 min foer siden kommer opp.

 

Forstaar at HW er noedt til aa ha reklame for aa overleve , men det faar da gaa en "genser"

 

Lurer paa hvor mange kB hw.no er med og uten reklame.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 22:48, skrev bergetun:

Det er ingenting og krangle over .. HW har ALT for mye reklame uansett om dere trenger den eller ikke.. Jeg er iallfall glad jeg installert proxy med ad remover scriptt saa jeg slipper aa se den skrikende reklamen.

Jeg hadde jeg ikke noe valg i det hele tatt , hw hadde veart ubruklig for meg visst jeg skulle laste ned saa sinnsykt mye reklame hver gang jeg besokte siden. Naar man er oppkoblet med en treg internet linje og i tilegg bor i Australia saa velger man aa heller fjerne reklamen enn aa sitte aa vente 5 min foer siden kommer opp.


Forstaar at HW er noedt til aa ha reklame for aa overleve , men det faar da gaa en "genser"


Lurer paa hvor mange kB hw.no er med og uten reklame.


 

 

Sikkert par tonn det du.

Bra og sjå at det er noken andre også som regarer på reklamen og ikkje berre meg.

Men enten lite reklame eller ingenting...

Valget er opp til dei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...