Gå til innhold

Nettopp sett Cannibal Holocaust ..


loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk ikke sett Salo, selv om den ligger på en CD her ett sted. Cannibal Holocaust var uansett en av de første 'video-nastyene' jeg så og kommer alltid til å stå som ett landemerke i hodet mitt. Kanskje det er den jeg burde ha nevnt i "Filmen(e) som forandret ditt liv?" tråden. Tok meg ca. 3 måneder før jeg sluttet å visualisere den ekle stemningen og de ekle bildene. Og det var omtrent på samme tiden jeg begynnte å høre på Cannibal Corpse, får fremdeles Holocaust feelingen av å høre på I Will Kill You og Pounded into Dust.

 

Svakheter har den mange av, men det er alikevel en helvetes mektig film med et nydelig soundtrack. Mens Giallo, Zombiefilmer og Italiensk skrekk oftest handler om å gjøre volden ekstremt vakker og/eller tøff. Så går kannibal filmene den ekle veien, og derfor kan jeg aldri klare å like dem like godt.

 

Edit: Anthropophagous fra skrekkfilm.com forumet laget en samlevideo med klipp fra diverse italienske filmer, så kan dere se forskjelden på volden. Er mange herlige klipp der.

 

Violence Is Italian Art - Necrophagia Fan Video

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Jeg har lenge vurdert aa se denne filmen. Jeg var paa nippet til aa leie denne, men valgte aa la vaere grunnet resten av familien i huset.

Jeg staar enda til gode aa se en film som skremmer vettet ut av meg, allikevel vet jeg ikke helt om jeg orker aa se denne filmen vis det dere sier om dyrene er sant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Cannibal Holocaust ble utgitt på nordisk DVD i sommer av et dansk selskap ved navn Another World Entertainment. Kvaliteten på DVD-utgivelsen er overraskende bra. For de som måtte være interessert har de også gitt ut mange av de andre "beryktede" kannibal-filmene. Info om Cannibal Holocaust DVD'en her.

7611365[/snapback]

Det kan jeg bekrefte. Det er veldig, hvis ikke overraskende, god bildekvalitet på denne utgivelsen.

Lenke til kommentar
at det er klassisk musikk igjennom hele filmen

Du må ha sett noe annet, fordi musikken hovedsaklig er gitar, trommer, fiolin og masse synth. Kan ikke huske noe klassisk musikk.

 

Hele filmen ligger forresten på youtube.com - http://www.youtube.com/watch?v=eli66xqzE10

7632451[/snapback]

Sorry, mybad. Er ikke ekspert på musikk sjangere som klassisk musikk osv. Var vel fiolin spillingen som fikk meg til å si det der. Men det var Cannibal Holocaust jeg så.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...