Gå til innhold

Nettopp sett Cannibal Holocaust ..


loathsome

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært hos en kamerat og sett denne filmen. Jeg må si at den ikke var så veldig ekkel som jeg hadde forventet, men ikke missforstå, den var selvfølgelig veldig ekkel. Spesielt scenene med levende dyr som blir partert, og da tenker jeg helst på scenen med skilpadden. Scenen hvor en får penis hugget av, for så og bli partert er også ett litt grotesk syn. Ellers fylles filmen med små scener som gjør en ganske uggen i magen. Alt ser så ekte ut! Selve filmingen gjør også inntrykk. Måten det er filmet på som en slags dokumentar eller lignende, gjør at alt føles mer autentisk og ordentlig.

 

En ting jeg må si er at musikken var veldig ujevn. Den var til tider utrolig stemningsfull og ga filmen en mye mer mystisk atmosfære, mens andre steder var den bare helt ute og passet ikke i det hele tatt.

 

Jeg har ett par spørsmål angående filmen. Jeg mener å huske at det sto i starten av filmen at det ble brukt autentiske klipp eller noe slikt, hva skal det bety? Er filmen basert på en sann historie? I så fall, hvor mye av det vi får se er autentiske klipp?

 

Er ikke sann historie, det nyhets klippet der du ser folk blir henrettet og massegravene osv er ekte. Men ingenting av selve filmen er ekte untatt skillpadden og apene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så den for noen dager siden, etter å ha lest litt her. Synes ikke den var så grusomt forferdelig som alle skal ha det til. Den var dårlig laget, kjedelig og ga meg ingenting. Såklart det lille av slakting vi fikk se var jævlig, men allikevel var det ikke noe å hoppe i taket og skrike for. Penis-avkuttingen var filma fra 20 meters avstand, og tok ca 5 sekunder, så den var passe kjedelig. Skilpadde-scenen var den eneste som gjorde at jeg mista matlysten.

Lenke til kommentar

Er bare jeg som prøver å fortelle alle at det er "bare en film", og ikke verdens fuckings dommedag. Men neida, folk vil jo ikke høre og har forventninger om at det skal være det mest grusomme og horrible de noen gang har sett.

 

Den beste scenen syns jeg er når de kommer over dama på pålen pga vinklene og kroppsmalinga som ser så ekte ut.

Musikken er også herlig der.

 

Filmen var sikkert fæl og grusom for 30 år siden, nå er den bare litt tannløs. Vi har sett langt værre effekter siden den gang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har sett gjennom filmen nå, og må si meg både lettet og skuffet. Den var jo ikke så forferdelig i det hele tatt, og jeg er faktisk ikke glad i filmer som Hostel, Saw o.l. pga lemlesting og blod.

 

Musikken var fin, og filmen var helt grei. Selv ikke skillpaddeslaktingen var så ille som jeg hadde fryktet.

 

Oppskrytt.

Betyr det at du syns Hostel og Saw er mer brutale enn CH?

Ja, kor har eg hørt musikken før?

En random hjemmelaget youtube video? Så vidt jeg vet er den ikke blitt brukt i noe kjent.

Lenke til kommentar
Filmen er ikke så forferdilig, men det som gjør den så ille, er vel mest dyre-drapa.

Kvifor? Kva gjør dei så ille? Døydde dei ikkje med ein gong?

 

Ja, kor har eg hørt musikken før?

En random hjemmelaget youtube video? Så vidt jeg vet er den ikke blitt brukt i noe kjent.

Då må det vere det, for eg er sikker på at eg har høyrd han før.

Lenke til kommentar
Har sett gjennom filmen nå, og må si meg både lettet og skuffet. Den var jo ikke så forferdelig i det hele tatt, og jeg er faktisk ikke glad i filmer som Hostel, Saw o.l. pga lemlesting og blod.

 

Musikken var fin, og filmen var helt grei. Selv ikke skillpaddeslaktingen var så ille som jeg hadde fryktet.

 

Oppskrytt.

Betyr det at du syns Hostel og Saw er mer brutale enn CH?

 

Mye mer brutale også. Historien i Saw-filmene er jo helt grei, men Hosten er jo bare en voldsfest uten noe innhold slik jeg ser det. Cannibal Holocaust var jo interessant pga historien. Men ja, for å svare kort på spørsmålet ditt: Ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Husker jeg, broren min og en kompis såg denne for et års tid siden. Noen gode effekter med tanke på tiden den var laget og temmelig så fin musikk. Men ellers så var det en kjedelig film med et unødvendig skilpaddedrap på samvittigheten.

 

Ikke noen minneverdig film, så vi friska opp med Saw III. Hvilket var en del skuffende i forhold til I og II.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...