Gå til innhold

HW-webshop som godtar visa electron?


Anbefalte innlegg

Mulig oppsett:

 

En av foreldrene dine har konto som er satt opp slik at du kan disponere den, evt. motsatt. Så søker han/hun om mastercard, men deg som eier av kortet. Isåfall står foreldrene dine som ansvarlig, og dette oppsettet er muligens ikke helt lovlig fra foreldrene dine sin side.

 

Èn ting er HELT sikkert, og det er at foreldrene dine står ansvarlig for dette, og har skrevet under på at de står ansvarlig for gjeld. Det er komplett umulig at DnB Nor, som vel er norges største bank, bryter disse lovene.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pussig. Jeg betalte med kun signatur på butikken ved siden av, når de ikke hadde kontakt med kortserveren, med maestro.

Mitt maestro fungerte svært dårlig i Frankrike, ergo fikk jeg mastercard. Nå har jeg visa, selv om jeg egenltig ikke trenger det.

7605674[/snapback]

 

Hvis dette var i Norge, var det ikkje maestro-delen av kortet ditt du brukte, men bankaxept. Bankaxept har noe så genialt som en reserveløsning med siganturbasert godkjenning som blir benyttet ved komunikasjonsproblemer mellom butikken og bankenes betalingssentral (BBS)

 

Har du et bankort med visa, som de fleste kaller et visakort, har du ikke kreditt, men kontoen kan bli trukket i minus. Dette er litt forskjellige ting. Når jeg fikk mitt bank kort med visa sto jeg med 0 i intekt, og fikk ingen spørsmål om dette.

 

Jeg fikk mitt kort med visa rett etter at jeg ble 18. Jeg prøvde ikke å få tidligere, men jeg vet at mange av mine kommerater har hatt kort med visa lenge før de ble 18. De har da hatt med foreldre somm har skrevet under

Lenke til kommentar
På min søsters VISA electron kort fra nordea står kortnummer trykket på fremside (ikke stemplet som på vanlige VISA kort)

7592165[/snapback]

ja, det har jeg. Kan bruke paypal :D

7604163[/snapback]

Du kan bruke det som et vanlig Visa, uten kreditten, såklart, altså ikke bare Paypal.

Selv har jeg opplevd at kortet har brukt kredittdelen når jeg har betalt med det. Merkelig kort.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
På min søsters VISA electron kort fra nordea står kortnummer trykket på fremside (ikke stemplet som på vanlige VISA kort)

7592165[/snapback]

ja, det har jeg. Kan bruke paypal :D

7604163[/snapback]

Du kan bruke det som et vanlig Visa, uten kreditten, såklart, altså ikke bare Paypal.

Selv har jeg opplevd at kortet har brukt kredittdelen når jeg har betalt med det. Merkelig kort.

7610638[/snapback]

Så man kan finne kortnr (det som står forran) og bra det som et helt vanlig VISA-kort på nett?

Lenke til kommentar
Så man kan finne kortnr (det som står forran) og bra det som et helt vanlig VISA-kort på nett?

7617747[/snapback]

Jeg kan bekrefte at det ikke er noen tekniske hindringer nei - jeg hadde visa electron UTEN kode, men ved hjelp av diverse kodegeneratorer jeg fant på nettet klarte jeg å generere kode og utløpsdato til kortet mitt, og brukte det til å gjenomføre en handel på nettet.

 

Med andre ord, alle Electron kort har en kode som kan brukes ved handel på nettet, men den gis bare ikke ut, med mindre du kontakter banken?

Lenke til kommentar
Så man kan finne kortnr (det som står forran) og bra det som et helt vanlig VISA-kort på nett?

7617747[/snapback]

Jeg kan bekrefte at det ikke er noen tekniske hindringer nei - jeg hadde visa electron UTEN kode, men ved hjelp av diverse kodegeneratorer jeg fant på nettet klarte jeg å generere kode og utløpsdato til kortet mitt, og brukte det til å gjenomføre en handel på nettet.

 

Med andre ord, alle Electron kort har en kode som kan brukes ved handel på nettet, men den gis bare ikke ut, med mindre du kontakter banken?

7622054[/snapback]

Jeg har funnet kortnr til kortnr mitt, åssen fant du sikkerhetskode?

Lenke til kommentar
Så man kan finne kortnr (det som står forran) og bra det som et helt vanlig VISA-kort på nett?

7617747[/snapback]

Jeg kan bekrefte at det ikke er noen tekniske hindringer nei - jeg hadde visa electron UTEN kode, men ved hjelp av diverse kodegeneratorer jeg fant på nettet klarte jeg å generere kode og utløpsdato til kortet mitt, og brukte det til å gjenomføre en handel på nettet.

 

Med andre ord, alle Electron kort har en kode som kan brukes ved handel på nettet, men den gis bare ikke ut, med mindre du kontakter banken?

7622054[/snapback]

Jeg har funnet kortnr til kortnr mitt, åssen fant du sikkerhetskode?

7622432[/snapback]

 

Står bak på mitt, i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Så man kan finne kortnr (det som står forran) og bra det som et helt vanlig VISA-kort på nett?

7617747[/snapback]

Jeg kan bekrefte at det ikke er noen tekniske hindringer nei - jeg hadde visa electron UTEN kode, men ved hjelp av diverse kodegeneratorer jeg fant på nettet klarte jeg å generere kode og utløpsdato til kortet mitt, og brukte det til å gjenomføre en handel på nettet.

 

Med andre ord, alle Electron kort har en kode som kan brukes ved handel på nettet, men den gis bare ikke ut, med mindre du kontakter banken?

7622054[/snapback]

Jeg har funnet kortnr til kortnr mitt, åssen fant du sikkerhetskode?

7622432[/snapback]

 

Står bak på mitt, i hvert fall :)

7622890[/snapback]

 

Har DNB, står absolutt ingenting på signaturfeltet :\

Lenke til kommentar

Visa elektron har følgende: Støtte for uttak i utlandet,

støtte for betaling via bank acept (norge)

støtte for uttak i minibank i norge.

 

Visa elektron er egentlig bare ett vanlig bankkort, det skal ikke brukes til kjøp over nette for dette krever at persoenen er fylt 18år eller har fast inntekt (også stipend)

Lenke til kommentar
Om du er under 18 år er det mulighet for VISA, men vi må ha vergers underskrift.

Dersom du har flere spørsmål - ta gjerne kontakt med oss på NB-Kundeservice. Vi er å treffe på telefon 08900 (tast 1) mandag-torsdag kl 08.30-20.00 og fredag kl 08.30-16.00.

 

Med vennlig hilsen

for Nordlandsbanken ASA

 

En gledelig nyhet, det skal bli en sann fryd å bli kvitt DNB.

Endret av deleder
Lenke til kommentar
Nordlandsbanken er en forretningsbank med hovedkontor i Bodø. Nordlandsbanken er heleid av DnB NOR ASA.

 

Nordlands Privatbank ble etablert i Bodø 1. juli 1893, og Nordlandsbanken har dermed lang bankerfaring i ryggen. 

I 1953 vedtok Fauske Bank, Søndre Helgelands Kreditbank og Helgelands Fiskeri- og Handelsbank å fusjonere med Nordlands Privatbank under navnet Nordlandsbanken. Den nye banken ble etablert i 1954.

 

Nordlandsbanken hadde pr 3. kvartal en forvaltningskapital på 24,7 milliarder kroner og en medarbeiderstab på 272 årsverk. 

 

Var vist nok ikke kvitt DNB skikkelig :\

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Alle nye Visa Electron med "sim" brikke kan brukes til betaling i norske nettbutikker. De aller fleste hvertfall. (Nordea sine nye virker) Disse nye kortene har kortnr. tilsvarende VISA, men man får ikke handlet dersom det ikke er dekning på kortet. Heller ikke i off-line terminaler.

 

Kjøpte nylig et skjermkort fra komplett.no med mitt Visa Electron.

 

Men fler og fler benytter i dag online terminaler. eks. peppes, taxi (oslo), dolly dimples osv...

 

Det er bare å bruke i vei....

Endret av hagern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...