Gå til innhold

HW-webshop som godtar visa electron?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1: en kan få visa/mastercard (lenge) før en blir 18, avhengig av banken.

2: en kan få både visa og mastercard uten kreditt.

 

reroil: Det at en ikke kan handle på kreditt gjør at en ikke kan handle på nett?

 

Finn kilder til uttalelsene deres folkens!

7598904[/snapback]

Lett etter en bank som vil gi meg VISA uten kredittmulighet. Har ringt DNB, Sparebanken og Nordea. Vet du om en litt større bank som tillater det?

Lenke til kommentar
1: en kan få visa/mastercard (lenge) før en blir 18, avhengig av banken.

2: en kan få både visa og mastercard uten kreditt.

 

reroil: Det at en ikke kan handle på kreditt gjør at en ikke kan handle på nett?

 

Finn kilder til uttalelsene deres folkens!

7598904[/snapback]

Nei, det er ikke mulig. Dette fordi VISA og Mastercard ikke krever online betaling. Det betyr at man kan skaffe seg gjeld uansett om man har kreditt eller ikke på backend (dvs. det er et kredittkort uansett hva som ligger som backend). Dette gjør at en bank ikke har lov, merk, det er forbudt, å gi dette til mindreårige.

 

Foreldre må sette seg som ansvarlig for kortet om mindreårige skal få VISA. Det er noen få banker som tilbyr dette, og da sliter foreldrene om kortet blir brukt til å skaffe gjeld.

Lenke til kommentar

Du vil alltid kune lage kreditt med et mastercard eller visa-kort, uansett hva banken setter av kontobegrensninger. Dette fordi du kan vise kortet i en butikk, skrive under på papir om at du skal betale med kortet, og butikken kan da 3-4 dager senere sende inn papiret, og først da blir pengene trukket. Og da blir de trukket uansett om det er dekning i backend eller ikke (konto trekkes i minus om det ikke er penger der). Dette kalles offline transaksjon, hvor online er når det blir lagt inn en reservasjon av beløpet med en gang man bruker kortet, og pengene blir trukket senere.

 

En annen ting er at reservasjoner ofte kan slettes, og de utløper somoftest etter 7 dager, og de behøver ikke å være det nøyaktige beløpet av hva den egentlige transaksjonen er. I slike tilfeller kan man også lage kreditt av online-transaksjoner. Også her blir pengene trukket uansett om det er dekning eller ikke, ofte et par dager etter at de er "utført"/reservert.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Nordlandsbanken, får vel ta en prat med dem. Bor i Tønsberg, vet du om det er mulig å få via hele landet?

 

Edit: Har du kundeprogrammet "Aktiv"?

 

Edit nr 2: Sendte dem en mail og spurte litt, så får bare håpe på det beste! Skit lei DNB Nor sitt møkkaelectron kort.

Endret av deleder
Lenke til kommentar
Jeg har kundeprogrammet "aktiv". Var en del papirarbeid for å få kortet, men det ordnet seg etter hvert. Aner ikke om du kan få via hele landet, men å ha kontoen din tilknyttet en bank som ikke har filial i nærheten av hvor du bor er vel ikke så lurt?

7605504[/snapback]

Jeg bryr meg pent lite, det eneste jeg skal ha et er et VISA-kort :p

Lenke til kommentar
Det samme kan en med maestro. Vet ikke med visa electron. Altså offline transaksjon.

Det er ikke mulig med offline på VISA Electron og Maestro. Det er det som er hele greia med disse to typene fra henholdsvis MasterCard og VISA. Dette er altså en slags internasjonal bankaXept.

 

Forøvrig ville ikke Nordlandsbanken gi meg annet enn Maestro selv om jeg er over 18, pga. "lite inntekt", og "du klarer deg fint med det kortet", "du trenger ikke VISA", "Det der funker jo fint i utlandet, og alt". Sier vel noe om hva bankene faktisk krever for å gi kort med offline-muligheter.

Lenke til kommentar

Du mener, ikke setter seg som bare ansvarlig, men som eier av konto og kort. Ja, det kan de, men det vil variere om banken er villig til å gi et kort som andre enn eieren kan bruke (er noen som gjør det). Eneste måte er å spørre i banken. Dette varierer fra person til person (!!) i banken hva som er mulig.

 

Pussig. Jeg betalte med kun signatur på butikken ved siden av, når de ikke hadde kontakt med kortserveren, med maestro.

Dersom de ikke hadde kontakt med maestro online ved betalingen, så må de ha gjort en "feil" eller at dette er fra et gammelt system. Sikker på at de ikke reserverte beløpet samtidig, men likevel bare krevde signatur for betalingen? Det ville isåfall vært komplett ulovlig å gi Maestro-kort til mindreårige i Norge.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...