Gå til innhold

Nytt kabinett til stillegående PC


Anbefalte innlegg

Har per idag ett Lian Li PC6070B Scand, men syntes temperaturene blir litt høye. Kommer lett opp til 50*C på CPU'en med sidedøren på. Kabinettet skal være stilrent, ikke veie alt for mye.

 

Det som skal inn i kabinettet:

ASUS A8N-SLI Premium

AMD A64 X2 4600+ w/ Zalman CNPS9500LED

ATI Radeon X1900GT @ XTX w/Zalman VF900Cu

MIST 500W Modulær PSU

2x Samsung 250GB HD

Zalman Viftestyring

2x DVD-Brenner

 

Setter ett budsjett på ca 1500kr, gjerne lavere hvis mulig. Takker for all hjelp på forhånd.

 

~ Medion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og problemet med 50C på CPUen er? Er jo ikke varmt i det hele tatt... Bruker du 1500kr bare pga temperaturen på CPU bør du kanskje innse hvor lite forskjell det er på 50 og 60 grader inni pcen...

 

Litt OT: Er systemet ditt veldig stille? Mitt bråker litt med Hiper PSU, men har passiv kjøling på CPU og 5v VF700 på GPU, det burde vel bli så godt som lydløst hvis jeg bytter den til en MIST 500W og vibrasjonsisolerer harddiskene mine?

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Du må huske O ringer til harddisker, og gummi bein til kabinettet sånn at du ikke planter vibrasjon. Sånn gummi ting til viftene er også en god ide(isteden for skruer) Strips for å få kablene til å ta lite plass som mulig er og viktig, da får du mer luft flyt i kabinetet og lavere temp. Artic silver 5 på cpu, ny vifteløs MB kjøler og noe gummi ting på DVD rommen er også smart.

Hvis du har gitter foran viftene så får du mindre støy av å ta det vekk med klipptang, og bare bruke en grill isteden, mer luft i gjennom. 120x120 vifter flytter mer luft og bråker mindre. Speedfan for å senke vifte hastigheten, litt høy temp er ok.

Kanskje ny kjøler til skjermkort, uten sånn liten bråkete vifte

Lenke til kommentar

Systemet er ganske stillegående, kommer ann på hvilken hastighet viftene står på.. Bundy: Hvis du hadde lest det jeg skulle ha inn i kabinettet så hadde du sett at jeg har viftestyring, Zalman VF900Cu (GPU), Zalman CNPS9500LED (CPU), 2x 120mm vifter er standard, hovedkortet er passivt kjølt og har Arctic Silver Ceramique på CPU & GPU. Des varmere det blir inni kabinettet des mer støyer MIST 500W PSU'en også. Hovedproblemet med temperaturer over 52*C på COU'en er at den låser seg, den er overklokket til ~ 2,8Ghz.

 

~ Medion

Lenke til kommentar
Du må huske O ringer til harddisker, og gummi bein til kabinettet sånn at du ikke planter vibrasjon. Sånn gummi ting til viftene er også en god ide(isteden for skruer) Strips for å få kablene til å ta lite plass som mulig er og viktig, da får du mer luft flyt i kabinetet og lavere temp. Artic silver 5 på cpu, ny vifteløs MB kjøler og noe gummi ting på DVD rommen er også smart.

Hvis du har gitter foran viftene så får du mindre støy av å ta det vekk med klipptang, og bare bruke en grill isteden, mer luft i gjennom. 120x120 vifter flytter mer luft og bråker mindre. Speedfan for å senke vifte hastigheten, litt høy temp er ok.

Kanskje ny kjøler til skjermkort, uten sånn liten bråkete vifte

7544342[/snapback]

 

Du har kansje lagt merke til at du svarer på noe HELT annet enn det jeg spør om? Spør ikke om støydemping, men derimot ett nytt kabinett som har bedre kjøleegenskaper enn det jeg allerede har.

 

~ Medion

Lenke til kommentar

er du sikker på at cpu blir stabil om du får ned temperaturen? 52C er ikke SÅ mye... kan jo hende du rett og slett har klokket over cpu-ens potensiale...

 

evt kan du jo investere i vannkjøling istedenfor... og silenX vifter elns..

 

bare et forslag.

 

p180 var et kabbis som var ganske lett å bygge i.. dog.. de innebygde viftene bråker en del.. byrde byttes ut..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...