Gå til innhold

Forslag til jobb for 18åring?


Anbefalte innlegg

Halla!

 

Er en gutt på 18 år som har gått GK byggfag og deretter vk1 Murer.

Startet som lærling i høst, men fant for ut at dette var slett ikke noe for meg.

Dum som jeg var hadde jeg ikke valgt å blitt utplassert på vk1, så visste ikke så mye hva som ventet meg i jobben som murerlærling.

Etter 2 måneder sluttet jeg, klarte ikke jobbe der mer, jeg var dritalei allerede, egentlig etter første dagen og. Var ikke noe jeg kunne se for meg å jobbe i 2 år til.

Så har planer om å gå allmenfaglig påbygging til høsten igjen. for å så evt. studere videre.

Da jeg nå ikke har hatt noen jobber siden jeg sluttet lurer jeg på hva slags jobber er det som er mest aktuelle for en 18åring som har lite arbeidserfaring/ kompetanse osv?

Alt er egentlig av interesse, bare det ikke er så mye fysisk, da jeg trener veldig mye utenfor på fritida. Kveldsarbeid er heller ikke så fristende.

 

Noen som har tips?

Endret av Equilibrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så bør du ta de jobbene som blir tilbudt deg. Når man er på din alder, og ikke har noe lang erfaring på arbeidsmarkedet så kan du ikke regne med å kunne velge å vrake i jobbtilbud. Stikk innom nærmeste vikarbyrå, de skaffer deg sikkert noe, så lenge du virker oppegående og sulten på arbeid. Regn med å få arbeid som er fysisk krevende og som ikke har den beste arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Har du førerkort klasse B kan du jo ta en jobb som postmann. Der tjener du nok til å overleve.

7533486[/snapback]

Har oppkjøring på klasse B Mandag den 8. Januar.

Har vurdert det ja, er stillingsannonse i avisen om det støtt og stadig.

 

Jeg har også hørt at butikkarbeid er slitsomt og stress, men det er ikke noe jeg har erfaring fra selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det ingen som vil ha en 18 år gammel vekter? Jeg kjenner flere på 18-19 som jobber som vekter på forskjellige steder. Jobbene går ut på alt fra og sjekke alarmer/vinduer til og arrestere/oppholde folk som har nasket. Hvis du vil bli vekter kan du melde deg på et vekterkurs (ca 80t) et eller annet sted hvor det er voksenoppl. el liknende. Virker som en ganske artig jobb ihvertfall :)

 

Edit: Ellers kan du søke jobb på kiosker, bensinstasjoner, lagere (fordel med truckførerbevis), kjørejobber (helst mindre aktører)++ Og som sagt ovenfor bør du takke ja til det du får tilbud om. Det er vanskelig og få seg en "bra" jobb uten utdanning..

Endret av supern-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...