Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Jeg bare sier det på forhånd.  Hvis jeg ser gråtende babyer på TV-en min til våren, så blir det boikott! :thumbdown:

 

Men heldigvis tror jeg ikke den reklamen er beregnet på TV-publikum.

7696713[/snapback]

 

Den reklamen gikk på TV da, så skjønner ikke hvordan den ikke skulle være beregnet på TV-publikum. Er nok en god sjanse for at vi får den her og i mars hvis vi er heldige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare sier det på forhånd.  Hvis jeg ser gråtende babyer på TV-en min til våren, så blir det boikott! :thumbdown:

 

Men heldigvis tror jeg ikke den reklamen er beregnet på TV-publikum.

7696713[/snapback]

 

Den reklamen gikk på TV da, så skjønner ikke hvordan den ikke skulle være beregnet på TV-publikum. Er nok en god sjanse for at vi får den her og i mars hvis vi er heldige.

7697897[/snapback]

 

Etter en google så kommer jeg fram til at du har rett om det.

 

Da blir det isåfall ikkeno tv-titting på meg til våren. :p

Lenke til kommentar
Ein forferdelig ughyggelig raklame, pris deg sjøl heldig :p

7696808[/snapback]

 

Personlig en av de beste reklamene jeg har sett.

7703068[/snapback]

 

Syke, syke person :ermm:

 

:p

 

 

BTW, NPD Desember er ute:

 

Link

 

HW Sales (month and LTD)

Nintendo DS 1.6 mm 9.2 mm

PS2 1.4 mm 37.1 mm

GBA 850.7 K 35.1 mm

Xbox 360 1.1 mm 4.5 mm

Wii 604.2 K 1.1 mm

PSP 953.2 K 6.7 mm

PS3 490.7 K 687.3 K

 

Top 10 Video Games - December 2006

360 GEARS OF WAR - MICROSOFT 815.7 K

PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR - ACTIVISION 805.2 K

PS2 MADDEN NFL 07 - ELECTRONIC ARTS 737.1 K

GCN LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS - NINTENDO 532.9 K

WII LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS - NINTENDO 519.2 K

PS2 WWE SMACKDOWN VS. RAW 2007 - THQ 484.5 K

NDS NEW SUPER MARIO BROS - NINTENDO 427.5 K

360 CALL OF DUTY 3 - ACTIVISION 410.8 K

NDS YOSHI'S ISLAND 2 - NINTENDO 407.2 K

PS2 CALL OF DUTY 3 - ACTIVISION 365.3 K

 

Top 10 Video Games - Annual 2006

PS2 MADDEN NFL 07 - ELECTRONIC ARTS 2.8 mm

NDS NEW SUPER MARIO BROS - NINTENDO 2.0 mm

360 GEARS OF WAR - MICROSOFT 1.8 mm

PS2 KINGDOM HEARTS II - SQUARE ENIX 1.7 mm

PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR - ACTIVISION 1.3 mm

PS2 FINAL FANTASY XII - SQUARE ENIX 1.3 mm

NDS BRAIN AGE: TRAIN YOUR BRAIN - NINTENDO 1.1mm

360 MADDEN NFL 07 - ELECTRONIC ARTS 1.1mm

360 TOM CLANCY'S GRAW - UBISOFT 1.0 mm

PS2 NCAA FOOTBALL 07- ELECTRONIC ARTS 1.0 mm

 

Top 10 Titles - December 2006 INCLUDES ALL PLATFORMS (consoles and portables)

Madden NFL 07 - Electronic Arts 1.9 mm

Call Of Duty 3 - Activision 1.1 mm

Cars - THQ 874.0 k

Need for Speed: Carbon - Electronic Arts 871.6 k

360 GEARS OF WAR - MICROSOFT 815.7 K

PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR - ACTIVISION 805.2 K

Lego Star Wars II: The Original Trilogy - LucasArts 792.3 K

WWE Smackdown vs. Raw 2007 - THQ 731.6 K

Tony Hawk's Project 8 - Activision 713.9 K

Marvel: Ultimate Alliance - Activision 642.9 K

 

Top 10 Accessory Items - December 2006 Units

360 WIRELESS CONTROLLER 823.8 k

WII REMOTE CONTROLLER 646.7 k

WII NUNCHUK CONTROLLER 497.1 k

PS2 8 MEG MEMORY CARD 474.8 k

PS3 SIXAXIS WIRELESS CONTROLLER 336.0 k

PS2 MEMORY CARD 8 MEG 286.0 k

PS2/PS DUAL SHOCK2 CONTL 263.4 k

PS2/PS BLUE DL SH2 CNTL 245.2 k

360 PLAY & CHARGE KIT 224.6 k

PS2 CORDLESS ACTION CNTLR 219.9 k

 

DS dominerer, PS2 eier forrige gen, X360 eier denne generasjonen. Man ser at Wii og PS3 ikke har fått produsert nok maskiner.

 

TP den største selgeren blant nextgen-spill. Amerikanere liker Mario, men ikke like mye som football.

 

Av en eller annen grunn selges det mindre PS2-minnekort enn maskiner. Foreldre som kjøper ikke helt gjennomtenkte julegaver, kanskje? :!:

Endret av Bakkland
Lenke til kommentar

Nintendo må le hele veien til banken.

 

 

Ser nå at wii starter å nærme seg 4 ganger antall solgt en PS3 og ligger snart på 50% av xbox360..

 

Samtidig må man kanskje holde wii unna ngc kampen siden de ikke direkte konkurerer mot sony og MS, men kaprer enten de som har flere konsoller eller de som i utgangspunktet ikke har tenkt å kjøpe konsoll (som meg).

 

Litt utovekkende kanskje at PS3 ikke selger så bra som man skulle tro men igjen det har fortsatt ikke kommet noen særlige attraktive spill så det kan fort snu. Uansett er det vel gunstig for Europa lanseringen.

Lenke til kommentar
Top 10 Video Games - December 2006

360 GEARS OF WAR - MICROSOFT 815.7 K

PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR - ACTIVISION 805.2 K

PS2 MADDEN NFL 07 - ELECTRONIC ARTS 737.1 K

GCN LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS - NINTENDO 532.9 K

WII LEGEND OF ZELDA: TWILIGHT PRINCESS - NINTENDO 519.2 K

PS2 WWE SMACKDOWN VS. RAW 2007 - THQ 484.5 K

NDS NEW SUPER MARIO BROS - NINTENDO 427.5 K

360 CALL OF DUTY 3 - ACTIVISION 410.8 K

NDS YOSHI'S ISLAND 2 - NINTENDO 407.2 K

PS2 CALL OF DUTY 3 - ACTIVISION 365.3 K

 

Top 10 Video Games - Annual 2006

PS2 MADDEN NFL 07 - ELECTRONIC ARTS 2.8 mm

NDS NEW SUPER MARIO BROS - NINTENDO 2.0 mm

360 GEARS OF WAR - MICROSOFT 1.8 mm

PS2 KINGDOM HEARTS II - SQUARE ENIX 1.7 mm

PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR - ACTIVISION 1.3 mm

PS2 FINAL FANTASY XII - SQUARE ENIX 1.3 mm

NDS BRAIN AGE: TRAIN YOUR BRAIN - NINTENDO 1.1mm

360 MADDEN NFL 07 - ELECTRONIC ARTS 1.1mm

360 TOM CLANCY'S GRAW - UBISOFT 1.0 mm

PS2 NCAA FOOTBALL 07- ELECTRONIC ARTS 1.0 mm

 

 

TP den største selgeren blant nextgen-spill.  Amerikanere liker Mario, men ikke like mye som football.

 

Hmm.. TP = Twilight Princess? Enten leser jeg den statistikken veldig feil eller så regner du Gamecube som nextgen?

Lenke til kommentar
UK consumers snap up 200k Wii units during Dec

 

Nintendo has announced that according to Chart-Track figures, almost 200,000 Wii units were shifted in the UK over the Christmas period - while DS sales topped the half-million mark.

 

The Wii launched in Europe on December 8 and became the fastest-selling home console ever during its opening weekend. More than 700,000 units were purchased by European consumers, leading to empty shelves across the continent.

 

First-party title The Legend of Zelda: Twilight Princess also proved popular, with more than 500,000 copies sold - meaning that over 70 per cent of Wii owners bought the game. Around 320,000 copies of Wii Play, which comes bundled with a remote controller, were also sold.

 

In the UK, the number of DS handhelds sold during December topped 500,000 units. According to Nintendo, again quoting Chart-Track figures, it was not only the best selling console over the Christmas period but throughout 2006.

 

The figure for December DS sales across Europe stood at 1.7 million units. It was the best-selling console across the continent in 2006, and accounted for more than half of all December hardware sales.

 

"We have enjoyed one of the most successful Christmas holidays ever, with both Nintendo DS and Wii selling at staggering rates," said Nintendo Europe marketing director Laurent Fischer.

 

"We are facing such high demand for both platforms that unfortunately we are facing stock shortages. However we are doing everything possible to combat this by attempting to deliver both consoles and games to retailers on a daily basis."

 

Nintendo also enjoyed a successful Christmas in the US - more than 1.1 million Wii units have now been sold since launch, and 1.6 million DS handhelds were sold during the month of December alone.

 

Kilde.

Lenke til kommentar

DS blir sikkert ikke mindre populær når Zelda snart står på trappene.

 

Hva er det med at TP selger så bra? De ligger jo ikke på topp på noen av de statistikkene som er her? Eller tolker jeg statistikken heeeelt feil nå. Av next gen er det jo GeoW som stikker av med seieren.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

 

Hva er det med at TP selger så bra? De ligger jo ikke på topp på noen av de statistikkene som er her? Eller tolker jeg statistikken heeeelt feil nå. Av next gen er det jo GeoW som stikker av med seieren.

7729459[/snapback]

 

Gi next gen konsollene litt tid da. Da det er rundt fire millioner wii spillere og 1-2 millioner ps3 spillere (IKKE "eksakte" tall) er det et mye mindre spillmarked for de aller nyeste konsollene. xbox 360 har jo 10 millioner mulige kjøpere.

 

Men det at tp har solgt såpass lite på GC er underlig. Mulig gc-eierne vil vente til de får ta i en wii, men det virker fremdeles litt snålt for meg

Lenke til kommentar

ååå blir så svett av slike bilder. Hvordan i all verden kan ett slikt bilde tyde på at ting ikke går som de skal? Kanskje de nettopp har satt dem ut? eller kanskje den personen som tok dem er den personen som har satt dem ut? Når hver butikk får ps3'er hver uke så er det klart at man kan gå inn i en butikk å finne stabler med ps3'er. Vi får heller følge med på salgstallene for å se hvordan det går med sony.

Lenke til kommentar
ååå blir så svett av slike bilder. Hvordan i all verden kan ett slikt bilde tyde på at ting ikke går som de skal? Kanskje de nettopp har satt dem ut? eller kanskje den personen som tok dem er den personen som har satt dem ut? Når hver butikk får ps3'er hver uke så er det klart at man kan gå inn i en butikk å finne stabler med ps3'er. Vi får heller følge med på salgstallene for å se hvordan det går med sony.

7732177[/snapback]

 

Kanskje pga av alle rapportene om at PS3 råtner på hyllene der borte ? Og salgstallene tyder jo også på at den ikke gjør det altfor bra. Tallene for Januar vil fortelle mye. Slår den ikke 360 da så har Sony et problem, for mangel på konsoller i butikkene er det tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar

PS3 selger rett og slett ikke så bra fordi DEN ER SÅ DYR OG DET IKKE FINNES SPILL TIL DEN.

 

Dette kommer nok til å endre seg etterhvert, men akkurat nå er PS2 et mye bedre kjøp, spesielt for folk som ennå ikke har HDTV, som jo er de aller aller fleste.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
PS3 selger rett og slett ikke så bra fordi DEN ER SÅ DYR OG DET IKKE FINNES SPILL TIL DEN.

 

Dette kommer nok til å endre seg etterhvert, men akkurat nå er PS2 et mye bedre kjøp, spesielt for folk som ennå ikke har HDTV, som jo er de aller aller fleste.

7732387[/snapback]

 

Tror ikke 600 dollar bidrar særlig positivt uansett. Er nok pris som er den største hindringen

 

Forøvrig,

 

TOKYO (MarketWatch) -- Sony Corp. (6758.TO) will reach only 75% of its global target for PlayStation 3 sales this fiscal year through March, according to a Nomura report released Monday.

 

Nomura cut its target for PS3 game units shipped during the period to 4.5 million from 6 million, citing poor sales over the holiday season in North America.

 

The Tokyo-based consumer electronics maker is fighting to keep its position at the top of the video game market against rivals Nintendo Co. (7974.TO) and Microsoft Corp. (MS). The company's rollout of its newest system has been beset by delays and supply shortages, but it has maintained it will sell 6 million units through March.

 

Sony said last week it had shipped 1 million consoles in the U.S. in 2006, but it sold only about 470,000 in Japan according to data released by computer game publisher Enterbrain Inc. This put it well below its global goal of 2 million for the year.

 

The unit is due to be released in Europe sometime in March.

 

In its report Monday, Nomura also cut its PS3 sales forecast for next fiscal year to 10 million from 16 million next fiscal year and to 11 million from 18 million for the following year.

 

http://www.marketwatch.com/news/story/sony...53E8B8241AD5%7D

Lenke til kommentar
Slik eg ser det, vil PS3 trekker det lengste staaet mot slutten av sin levetid. Se paa PS2 i dag folkens, den selger saa det koster etter,og vil nok gjore det i lang tid framover. Grunnen? Prisen og ein ufattelig mengde varierende type spill.

7732407[/snapback]

 

Og hvorfor skulle ikke dette gjelde 360 og Wii ? 360 og Wii vil jo alltid være billigere enn PS3, og 360 vil nok ha minst like mange spill om 5-6 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...