Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

MS sin Xbox 360 var vel vanskelig å få tak i langt ut i april med de samme produksjonstallene som PS3. PS3 er nå tilgjengelig over alt for det meste så det lover ikke godt.

 

For all del, PS3 tror jeg mangler tittler som folk vil ha. Når det kommer så vil salget følge etter. Pr dags dato får du de samme spillene på xbox med samme kvalitet.

Endret av opsahle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The final tally of the holiday sales of the Wii and PlayStation 3 in North America may still be up in the air (NPD is expected to release its official figures this Thursday), but across the Pacific Ocean, the first wave of numbers are in.

 

Nintendo's Wii won the head-to-head battle for Japan against its rival, the Sony PlayStation 3, according to Reuters via Japanese magazine Enterbrain. The article in the magazine claims that 989,118 Wiis were sold in Japan between the console's December 2 launch through the end of the year. Sony, on the other hand, reportedly sold 466,716 PS3s in Japan between that system's launch on November 11 and the end of December.

 

The Enterbrain information also suggests that Sony may have missed its PS3 shipment targets at the cost of its home country. Earlier this week, Sony announced that it had shipped 1 million PS3s to North America--half of what the company had planned to ship worldwide by the end of the year--only by diverting stock from Japan.

 

With less than 500,000 units sold in Japan in 2006, Reuters infers Sony did not meet its target of 2 million units shipped through the end of the year, a target that was "within reach," according to Sony, as recently as mid-December.

 

Sony plans to ship 6 million PS3s worldwide by the end of March.

 

http://www.gamespot.com/news/6163964.html

Lenke til kommentar
Ser også at psp nærmer seg 20 millioner med stormskritt.

7555594[/snapback]

Magefølelsen min sier at PSP er i ferd med å ta over verden... jeg synes jeg ser de over alt om dagen, på t-banen, hos ungene i baksetet på passerende biler, og ikke minst i butikker.

 

Det er en ganske herlig dings (til spill, intet annet), så det er mulig den raskt utfordrer DS mer enn mange liker å tro... :)

Lenke til kommentar

Men dette visste vi jo ;) Wii er billigere, og perfekt for det japanske markedet. De digger slike konsepter.

 

*Profeti start*

 

Jeg tror Wii tar av nå, men at PS3 og XBox360 om to år kommer sterkt tilbake fordi de da er på et mer rimelig prisnivå. Da er det oxo nok duppeditter à la Eye Toy og Singstar til de til at Wii har mistet mye av sitt unike preg. Tipper Elkaüf og Expert heller vil markedsføre PS3 og Xbox360 enn Wii om prisen faller. De har tross alt større produktporteføljer og avtaler med Sony og M$ enn Nintendo, og alle vil selge det som ser mest snasent ut. Uansett, spennende tider...

 

*Profeti slutt*

Lenke til kommentar
MS sin Xbox 360 var vel vanskelig å få tak i langt ut i april med de samme produksjonstallene som PS3. PS3 er nå tilgjengelig over alt for det meste så det lover ikke godt.

7688302[/snapback]

Sony har brukt svært lite, for Sony å være, til å markedsføre Ps3. Ps2 er ennå deres hovedplatform, og den "vant" denne julen.

 

Microsoft kuttet sin støtte til Xbox allerede før 360 kom ut, og brukte gigantiske summer på å markedsføre den.

 

Så med andre ord, hvis Ps3salget fortsetter å være lavt etter Sony setter inn alle sine midler til å markedsføre den, så sliter Sony. Men hva enn som skjer akkurat nå spiller liten rolle for Ps3 sin framtid.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å komme fra at DS er langt foran PSP i salgstall. Det overrasker meg ikke, og burde ikke komme som et sjokk på noen. Før PSP ble lansert hadde jeg ingen tro på at PSP plutselig skulle overta Nintendos arena, men at det skulle klare å spise noen prosentandeler tvilte jeg aldri på. Jeg trodde også at UMD film opplegget var noe som til å dø ut ganske fort. Og begge deler har jo skjedd. Det er per i dag en pen og grei håndholdt konsoll som også spiller musikk, har etterhvert fått noen gode spilltitler og har noenlunde god support fra Sony med stadige nye forbedringer og tillegg i firmwaren som man kan laste ned. I tillegg har man jo masse tredje parts/hjemmebrygget snacks man kan laste ned, men da må man jo av og til trikse litt med firmwaren. ;)

 

Men at Nintendo DS er dominerende, viser seg jo klart og tydelig. Både konsollen og spillene selger mye mer enn PSP og spillene til den, og dette vil nok ikke forandre seg i løpet av de nærmeste årene. Det skal likevel sies at PSP har en sterkere posisjon sånn marketings og trends messig; da tenker jeg på tv serier, filmer, musikkvideoer osv. Dette er i samme still som Powerbook//iBook, Macbook, iPod osv. Når man skal vise at personene har noe "kult" av dippedutter så er det ofte slikt som brukes. Og der har PSP greid å lure seg inn. Mulig at Sony har donert masse PSP'er nettopp for å få disse resultatene som jeg nevner, men er likevel et tegn på smart markedsføring. Har i denne sammenheng forøvrig stor tro på Wii, tror den kan bli en "kul gadget" å vise fram i TV serier og filmer, muligens også musikkvideoer. :cool:

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Sony har brukt svært lite, for Sony å være, til å markedsføre Ps3.

7694382[/snapback]

 

De har da hatt en ganske stor kampanje. Opptil flere ganger større enn Nintendo sin. Husker de sa på podcasten til Gamespot for en stund siden at når det gjelder promotering så satser Sony alt på PS3. Så er nok ikke mangel på satsning fra Sony sin side som gjør at konsollen nå ikke selger så bra. Er nok mer snakk om pris og mangel på gode spill.

Lenke til kommentar
Sony har brukt svært lite, for Sony å være, til å markedsføre Ps3.

7694382[/snapback]

 

De har da hatt en ganske stor kampanje. Opptil flere ganger større enn Nintendo sin. Husker de sa på podcasten til Gamespot for en stund siden at når det gjelder promotering så satser Sony alt på PS3. Så er nok ikke mangel på satsning fra Sony sin side som gjør at konsollen nå ikke selger så bra. Er nok mer snakk om pris og mangel på gode spill.

7694549[/snapback]

Sony har brukt mye på internettreklame, men utenfor internett bruker de ennå langt mer penger på å promotere PS2spill. Dette er fordi de selger Ps3 til folk som er spesielt interresert. De har ennå ikke begynt promoteringen mot "mannen i gaten".

 

Nintendo har brukt veldig lite på internettreklame, har få og eksklusive TVreklamer, men har brukt store mengder på grasrotsreklame, altså levere ut Wii'er til husmødre og slikt. Dette er fordi de regner med at de som er spesielt interresert vil få vite om Wii uansett, men de trenger å frelse folk som ikke spiller spil.

 

Så det korte svaret er: Nei, Sony har ennå ikke begynt sin ordentlige Ps3reklamekampagne. Mest sannsynlig vil den komme til jul.

Lenke til kommentar

Man skal ikke se bort fra at både pris og kanskje spesielt mangel på gode spill gjør sitt til at PS3 ikke har gjort det bedre nei. Skjønt, PS3 gjør det ikke så aller verst. Med USA og Japan har den vel totalt så langt solgt rundt 1,6 Mill eksemplarer, og det er jo noe. :)

 

Tror forøvrig at gode spill er på vei, ser frem til Motorstorm og Virtua Fighter 5, tror de kan hjelpe litt på salget. VF5 kommer jo også til X360, men det er ikke før i August mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Så det korte svaret er: Nei, Sony har ennå ikke begynt sin ordentlige Ps3reklamekampagne. Mest sannsynlig vil den komme til jul.

7694585[/snapback]

 

Jeg trodde tv-reklame, billboards og internettreklame var det man kunne kalle en "ordentlig" kampanje, men tok vel tydeligvis feil der. Som sagt så hadde de en mye større og omfattende kampanje enn Nintendo som nå selger bedre. Så jeg skjønner ikke hvordan mangel på satsning skulle være noen forklaring dersom den ikke selger så bra nå. Det er snakk om pris og gode spill. Og det er når gode spill kommer og prisen settes ned at salget vil øke. Ikke en enda større kampanje.

Lenke til kommentar
Jeg trodde tv-reklame, billboards og internettreklame var det man kunne kalle en "ordentlig" kampanje, men tok vel tydeligvis feil der. Som sagt så hadde de en mye større og omfattende kampanje enn Nintendo som nå selger bedre. Så jeg skjønner ikke hvordan mangel på satsning skulle være noen forklaring dersom den ikke selger så bra nå. Det er snakk om pris og gode spill. Og det er når gode spill kommer og prisen settes ned at salget vil øke. Ikke en enda større kampanje.

7694679[/snapback]

Tror du misforstår litt. Ps3 sin reklame har hovedsaklig vært internettfokusert. Og med langt mindre budsjett enn de pleier å bruke.

 

Nintendo har alltid hatt mindre reklamekampanjer, men denne gangen har de skiftet fokus fra de normale reklametiltakene over til andre mer direkte løsninger.

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker rett brukte Nintendo 200 millioner på markedsføring rundt launch, et rekordbeløp for dem. Noen som vet hvor mye Sony brukte? Kan ikke tenke meg til at det var mer enn 200 mill, med tanke på alt Sony har brukt på R&D.

 

Men Nintendo hadde vel bare den ene TV-reklamen (delt opp i flere deler, vel og merke), mens mestparten ble brukt på 'Wii ambassadors' og lignende viral marketing. Kan tenke meg at sistnevnte er mer effektivt enn TV-reklamer og billboards.

Lenke til kommentar
Tror ikke Sony kan ha spytta like mye i PR til PS3 som de har gjort før, eller så kan det være at de venter til de er ute på alle kontinenter før de setter i gang en storstilt PR kampanje, som Sony er kjent for.

7696668[/snapback]

 

Jeg bare sier det på forhånd. Hvis jeg ser gråtende babyer på TV-en min til våren, så blir det boikott! :thumbdown:

 

Men heldigvis tror jeg ikke den reklamen er beregnet på TV-publikum.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Jeg bare sier det på forhånd.  Hvis jeg ser gråtende babyer på TV-en min til våren, så blir det boikott! :thumbdown:

 

Men heldigvis tror jeg ikke den reklamen er beregnet på TV-publikum.

7696713[/snapback]

har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Ein forferdelig ughyggelig raklame, pris deg sjøl heldig :p

7696808[/snapback]

GIVE! :D

 

edit: fant den på egen hånd, så det så!

edit2: creepy :ohmy:

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...