Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare meg eller ser det ut som Nintendo kan ta tilbake 1. plassen som mest solgte konsoll?

 

Tidligere var jeg veldig innstilt på å kjøpe PS3, men nå er det Wii som står først på listen.

Xbox360 har jeg ikke noe lyst på.

7752520[/snapback]

 

Kan trygt si Nintendo kommer sterkt tilbake etter to relative flopper. Etter Iwata ble president har de virkelig forbedret seg fra den gamle, arrogante "å utvikle for oss er et privilegium"-Nintendo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
2 relative flopper? Gamecube ja, men hvilken er den andre? N64 floppet jo ikke og sporta mange gode titler.

7752704[/snapback]

Gamecube hadde også mange gode titler, er vel heller at sony valsa over dem såpass sterkt som gjør at man kan kalle det en "flopp"

 

Man kan vel bare si at de allerede var ute å kjøre når de kom med N64 :)

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
2 relative flopper? Gamecube ja, men hvilken er den andre? N64 floppet jo ikke og sporta mange gode titler.

7752704[/snapback]

Floppstatusen kommer vel mer av hylleplass til gamecube contra PS2 og Xbox. :no:

7754046[/snapback]

Nå må det nevnes at Microsoft betalte ekstra for mer hylleplass i en del butikker rundt i verden, og det var nok en god markedsbesluttning som fikk avstanden mellom GC og Xbox til å virke mye større enn den faktisk var.

Lenke til kommentar

Så må man heller ikke glemme alle flinke småe kidza på internett som hele tiden poengterte at "Gamecube er for barn". Dyktige saker må man si.

 

GC fikk et ufortjent stempel, dessverre. Men nå ser det ut som lykken smiler igjen til Nintendo, takket være en konsoll som sporter ufattelig mye morro. Dog jeg kommer til opp med store problemer utover om jeg skal fortsette å leve meg så innmari inn i spillene. Modern trodden jeg slakta en elefant da jeg spilla Caves of Ordeals i TP, og var i kamp med 1 til dels stridig knight og 2 flyvende øgler.

Lenke til kommentar
En av grunnene til at Wii er utsolgt er vel Zelda.

Jeg tror Wii Sports har en del mer med saken å gjøre. Zelda er jo litt mer for "hardcore gamere".

7751081[/snapback]

Ja, i japan stemmer nok det. Men vestlige launch-kjøpere består for det aller meste av hardcore gamere.

Nei, det er jo nettopp det Nintendo har endret på med Wii.

Lenke til kommentar
2 relative flopper? Gamecube ja, men hvilken er den andre? N64 floppet jo ikke og sporta mange gode titler.

7752704[/snapback]

Floppstatusen kommer vel mer av hylleplass til gamecube contra PS2 og Xbox. :no:

7754046[/snapback]

Nå må det nevnes at Microsoft betalte ekstra for mer hylleplass i en del butikker rundt i verden, og det var nok en god markedsbesluttning som fikk avstanden mellom GC og Xbox til å virke mye større enn den faktisk var.

7754054[/snapback]

 

Jaha ? Kanskje det også hadde noe med at spill på Xbox faktisk solgte en del i motsetning til GC.

Lenke til kommentar
2 relative flopper? Gamecube ja, men hvilken er den andre? N64 floppet jo ikke og sporta mange gode titler.

7752704[/snapback]

Gamecube hadde også mange gode titler, er vel heller at sony valsa over dem såpass sterkt som gjør at man kan kalle det en "flopp"

 

Man kan vel bare si at de allerede var ute å kjøre når de kom med N64 :)

7753757[/snapback]

Var de det? N64 solgte da gansk bra? Husker alle vennene mine hadde den.. Pluss meg da :p:)

 

Gud som jeg unner Nintendo denne suksessen.. Så fortjent :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Var de det? N64 solgte da gansk bra? Husker alle vennene mine hadde den.. Pluss meg da :p:)

 

Gud som jeg unner Nintendo denne suksessen.. Så fortjent :)

7754682[/snapback]

Prøver ikke å påstå at N64 floppa totalt heller jeg, men det var vel strengt tatt allerede da det begynte å gå nedover. Både N64 og Gamecube har mange flotte titler, det var jo ikke der problemet lå. De andre var bare litt sterkere på markedet, noe det er vanskelig å nekte på :)

Lenke til kommentar
2 relative flopper? Gamecube ja, men hvilken er den andre? N64 floppet jo ikke og sporta mange gode titler.

 

Kan trygt si at Nintendo floppet, både på antall solgt i forhold til konkurransen, og image til konsollene, som var ganske langt nede i søla en stund. Er ikke uten grunn at Nintendo går bort fra 'Nintendo'-merket med Wii.

 

Så må man heller ikke glemme alle flinke småe kidza på internett som hele tiden poengterte at "Gamecube er for barn". Dyktige saker må man si.

 

GC fikk et ufortjent stempel, dessverre. Men nå ser det ut som lykken smiler igjen til Nintendo, takket være en konsoll som sporter ufattelig mye morro. Dog jeg kommer til opp med store problemer utover om jeg skal fortsette å leve meg så innmari inn i spillene. Modern trodden jeg slakta en elefant da jeg spilla Caves of Ordeals i TP, og var i kamp med 1 til dels stridig knight og 2 flyvende øgler.

7754069[/snapback]

 

De fikk et 'kiddy'-stempel, ja, noe som til dels var Sony's markedsføring på 90-tallet ("Gaming is no longer for kids" elns), men når man ser f.eks. tv-reklamen til Super Mario Sunshine så kan man lure på om det ikke var fortjent noen ganger.

 

Nei, det er jo nettopp det Nintendo har endret på med Wii.

 

Som alle konsoller, består launch-kjøperne av de mest hardcore fans'a. Der er derfor Wii Sports er bundlet, slik at folk som egentlig ikke ville kjøpt det spillet skal ta det med hjem og spille det med mødre, søstre, fedre, tanter, onkler, osv. slik at Wii får god 'word of mouth', som bl.a. er en av grunnene til Brain Training's suksess.

 

Kalles Viral Marketing, og det er ikke så dumt.

 

Var de det? N64 solgte da gansk bra? Husker alle vennene mine hadde den.. Pluss meg da 

 

Gud som jeg unner Nintendo denne suksessen.. Så fortjent

 

Rundt 30 mill. mot Sony's 100 mill.

Lenke til kommentar
Kan trygt si at Nintendo floppet, både på antall solgt i forhold til konkurransen, og image til konsollene, som var ganske langt nede i søla en stund. Er ikke uten grunn at Nintendo går bort fra 'Nintendo'-merket med Wii.

 

Grunnen til at Nintendo dropper navnet fremfor Wii er grunnet ordspillet Wii bygger på. Wii play (We play) dvs Vi spiller. Wii skal være alle, konsollen skal passe for alle, derfor høver det seg ikke med Nintendo fremfor (Nintendo Vi spiller?)

 

Nintendo har langt fra mista image, og er fremdeles anerkjent som det selskapet som har stått for de største revolusjonene i konsoll verden/spill verden. Er ikke uten videre at folk hører godt etter når Nintendo skal lansere noe nytt.

 

De fikk et 'kiddy'-stempel, ja, noe som til dels var Sony's markedsføring på 90-tallet ("Gaming is no longer for kids" elns), men når man ser f.eks. tv-reklamen til Super Mario Sunshine så kan man lure på om det ikke var fortjent noen ganger.

 

Ja sony har vært flink med å stuffe konkurentene sine full av dritt. Det som er med Nintendo er at de satser på et mye større spekter av folk. Der Sony snevrer seg inn på blod hungrie shooter fans sikter Nintendo på hele massen. Med Wii ser det ut som de har klart det. Merk og at til tross for "kiddy stempel" har ikke Sony ennå prestert å lage en tittel som er like anerkjent som Zelda serien eller Mario serien.

Lenke til kommentar
Kan trygt si at Nintendo floppet, både på antall solgt i forhold til konkurransen, og image til konsollene, som var ganske langt nede i søla en stund. Er ikke uten grunn at Nintendo går bort fra 'Nintendo'-merket med Wii.

 

Grunnen til at Nintendo dropper navnet fremfor Wii er grunnet ordspillet Wii bygger på. Wii play (We play) dvs Vi spiller. Wii skal være alle, konsollen skal passe for alle, derfor høver det seg ikke med Nintendo fremfor (Nintendo Vi spiller?)

 

Nintendo har langt fra mista image, og er fremdeles anerkjent som det selskapet som har stått for de største revolusjonene i konsoll verden/spill verden. Er ikke uten videre at folk hører godt etter når Nintendo skal lansere noe nytt.

 

Blant hardcore gamere ja, men blant den store massen var Nintendo i de senere årene vært en liten spiller (hvis man tenker hjemmekonsoll). Nintendo-merket har gikk fra å være synonymt med konsoll-gaming til å bli underdog.

 

De fikk et 'kiddy'-stempel, ja, noe som til dels var Sony's markedsføring på 90-tallet ("Gaming is no longer for kids" elns), men når man ser f.eks. tv-reklamen til Super Mario Sunshine så kan man lure på om det ikke var fortjent noen ganger.

 

Ja sony har vært flink med å stuffe konkurentene sine full av dritt. Det som er med Nintendo er at de satser på et mye større spekter av folk. Der Sony snevrer seg inn på blod hungrie shooter fans sikter Nintendo på hele massen. Med Wii ser det ut som de har klart det. Merk og at til tross for "kiddy stempel" har ikke Sony ennå prestert å lage en tittel som er like anerkjent som Zelda serien eller Mario serien.

7755656[/snapback]

 

Som Niskivara sa, GT er et sterkt merke (samme med GTA, men det er ikke sony ekslusivt), men vil ikke si at det er sterkere enn Mario eller Pokemon, de to sterkeste gjennom tidene. Finner ikke den listen over de mest profitable spillmerkene, men Mario og Pokemon knuste alle ganske hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...