Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok PS3 salget kommer til å ta av når prisen blir lavere. Så å si alle mine venner vil ha en PS3, men er ikke villige til å betale 5000 kroner for den. De venter og de klarer seg fint med PS2 til prisen på PS3 går ned. Wii og xbox 360 er ikke interressant da det er PS3 de vil ha. Det er faktisk veldig mange som er av denne oppfatningen og jeg tror selv at salget kommer til å ta seg veldig opp når PS3 selges for halve prisen av dagens pris (men det kan jo ta en stund da).

 

Selv kommer jeg kanskje til å få meg en PS3 når prisen blir rundt 2000 kroner om noen år, og så koser jeg meg med Xbox 360 og Wii til dette skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
javel. Ja om du sier det så må det vel være rett.

7732221[/snapback]

Hmm.. Du pleier være veldig glad i kilder når du diskuterer.

 

Har du noe å bygge opp utsagnene dine her eller nekter du bare å tro på alle historiene om PS3 som ikke selger like mye som ventet?

 

Synes det innlegget der var seriøst barnslig i mangel på gode argumenter. Ikke det at innleggene du svarte på hadde noen begrunnelse for påstandene sine da.

Lenke til kommentar

Nei nettopp. Når man legger ut et bilde av en stabel med ps3'er, for så å bruke dette som et bevis på at ps3 tydeligvis selger dårlig så er det bare latterlig. Blir jo akkurat det samme som om man skal finne en butikk i usa som er tom, ta bilde av dette, for så å si at man har bevis for at alle sammen er utsolgt.

 

Samme gjelder utsagn som: har en fetter som sier at det flyter over av ps3 i usa, en forum bruker på ettellerannet.com sier at han så 4 ps3'er på gameshop og de har stått der i 2 måneder etc etc.

 

Jeg prøver altså ikke å påstå at ps3 selger som smør eller omvendt, men sier bare at vi får vente på salgstallene.

Lenke til kommentar

Salg fra japan forrige uke:

Games:

1  DS  Dragon Quest Monsters Joker  266,827  Square Enix

2  Wii  Wii Sports 166,011  Nintendo

3  Wii  Hajimete no Wii 141,702  Nintendo

4  DS  New Super Mario Bros. 128,211  Nintendo

5  DS  Common Sense Training 109,573  Nintendo

6  DS  More Brain Training For Adults (Brain Age 2) 99,320  Sega

7  DS  Animal Crossing Wild World 94,917  Nintendo

8  DS  Pokemon Diamond 94,370  Nintendo

9  DS  Hoshi no Kirby (Kirby Squeak Squad) 93,522  Nintendo

10  DS  Pokemon Pearl 78,398  Nintendo

 

Consoles:

No.  Console  Week Sales  Last Week Sales

1  DS Lite    344,878      485,584

2  Wii              195,331          279,277

3  PSP            118,186      138,588

4  PlayStation 3  69,944    76,882

5  PlayStation 2  52,307    46,209

6  Xbox 360  18,235      17,213

Lenke til kommentar

yep, det eneste man kan være sikker på er at dette ikke blir avgjordt før neste jul.

 

Mer alvorlig for PS3 er etter mitt syn de meldingene om at konsollen er veldig dyr og vanskelig å lage spill på. Og med dårlige salgstall vil ikke akkurat spillprodusentene rushe ut spillene sine.. litt ond sirkel.

 

På den andre siden virker det som om PS3 har fått litt mer fart i BD leiren som virkelig hadde slitt uten denne. Så kanskje Sony taper konsoll krigen men vinner HD krigen.

 

Virker som om Msg har litt vanskeligheter med å møte virkeligheten. Hvor mange signaler skal man få før det blir opplagt at PS3 ikke akkurat flyr ut av butikkene?

Lenke til kommentar
NexGenWars update

 

XBOX 360 console sales - 10,059,138

Playststion 3 console Sales - 1,112,098

Nintendo Wii Sales - 3,873,545

Link

7735640[/snapback]

Nextgenwars tar de offisielle tallene, og så bare gjetter de seg til hva de reelle tallene er. Sånn som i hele julen hvor Wii gikk opp til 4 mill solgt, ble nedjustert, gikk op igjen, ble nedjustert, til det nå virker som om tallet til slutt kan stemme. Men det vil ikke stemme lenge. Xbox360 ble forsåvidt oppjustert et par ganger. Ikke akkurat veldig nøyaktig side.

Lenke til kommentar
Virker som om Msg har litt vanskeligheter med å møte virkeligheten. Hvor mange signaler skal man få før det blir opplagt at PS3 ikke akkurat flyr ut av butikkene?

7735587[/snapback]

 

Herregud da. Må dette gjøres personlig. Har aldri påstått at ps3 flyver ut dørene i japan eller usa? Men stiller større krav til kilder enn bilder av stabler av ps3 esker eller forum poster fra diverse brukere i usa. Har aldri sagt at jeg tror at ps3 selger som hakke møkk med få gode titler ute, og en pris som er ganske stiv for veldig mange.

Lenke til kommentar
NexGenWars update

 

XBOX 360 console sales - 10,059,138

Playststion 3 console Sales - 1,112,098

Nintendo Wii Sales - 3,873,545

Link

7735640[/snapback]

Nextgenwars tar de offisielle tallene, og så bare gjetter de seg til hva de reelle tallene er. Sånn som i hele julen hvor Wii gikk opp til 4 mill solgt, ble nedjustert, gikk op igjen, ble nedjustert, til det nå virker som om tallet til slutt kan stemme. Men det vil ikke stemme lenge. Xbox360 ble forsåvidt oppjustert et par ganger. Ikke akkurat veldig nøyaktig side.

7735679[/snapback]

 

Tar aldri de sidene der seriøst. Det er vel ingen som vet nøyaktig salgstallene utenom de som lager konsollene

Lenke til kommentar
Herregud da. Må dette gjøres personlig. Har aldri påstått at ps3 flyver ut dørene i japan eller usa? Men stiller større krav til kilder enn bilder av stabler av ps3 esker eller forum poster fra diverse brukere i usa. Har aldri sagt at jeg tror at ps3 selger som hakke møkk med få gode titler ute, og en pris som er ganske stiv for veldig mange.

7735744[/snapback]

Nyeh, nyeh, nyeh, nyeh! mgs tror at Ps3 selger som hakka møkk!

 

...

 

...

 

...

 

Emmmhh.... men utenom det så har det mange ganger vært lignende rapporter som har vist seg å være totalt feil. Rykter spres veldig fort i dataspillverden, også når de ikke har noe med sannheten å gjøre.

 

Men det virker jo som om Sony har greid å levere litt mer enn man trodde de skulle, og at den ikke har solgt like godt som noen trodde den skulle.

 

Sony har på sin side vært veldig påpasselig med å påpeke at Ps3 sin storhetstid ikke er tiltenkt å begynne helt ennå. De har jo ikke engang fått gjort seg ferdig med sine store Ps2titler.

Lenke til kommentar
Virker som om Msg har litt vanskeligheter med å møte virkeligheten. Hvor mange signaler skal man få før det blir opplagt at PS3 ikke akkurat flyr ut av butikkene?

7735587[/snapback]

 

Herregud da. Må dette gjøres personlig. Har aldri påstått at ps3 flyver ut dørene i japan eller usa? Men stiller større krav til kilder enn bilder av stabler av ps3 esker eller forum poster fra diverse brukere i usa. Har aldri sagt at jeg tror at ps3 selger som hakke møkk med få gode titler ute, og en pris som er ganske stiv for veldig mange.

7735744[/snapback]

 

 

Enig, unødvendig å gjøre dette personelig.

 

Uansett, de siste rapportene viser at i perioden Sony sa ca 1 mill shipped i USA var de offisielle salgstallene ca 680k. De 320k er for stor til at det begrunnes med at de er på vei eller ligger på lager. De aller fleste "støver" ned i butikkene for å bruke et litt flåsete uttrykk. Dette er urovekkende da flere og flere excl. titler ser ut til å bli utsatt til 2008. Om salget fortsetter å være så dårlig vil uten tvil flere produsenter revurdere sine lanseringsplaner (bedre å lansere sine tittler når det er riktig antall konsoller ute hos potensielle kjøpere).

Lenke til kommentar
Enig, unødvendig å gjøre dette personelig.

 

Uansett, de siste rapportene viser at i perioden Sony sa ca 1 mill shipped i USA var de offisielle salgstallene ca 680k. De 320k er for stor til at det begrunnes med at de er på vei eller ligger på lager. De aller fleste "støver" ned i butikkene for å bruke et litt flåsete uttrykk. Dette er urovekkende da flere og flere excl. titler ser ut til å bli utsatt til 2008. Om salget fortsetter å være så dårlig vil uten tvil flere produsenter revurdere sine lanseringsplaner (bedre å lansere sine tittler når det er riktig antall konsoller ute hos potensielle kjøpere).

7735920[/snapback]

At en ting blir "shipped" betyr ikke nødvendigvis at den kommer fram til butikken i samme periode. Hvis Sony f.eks sendte ut den siste ladningen av Ps3er før nyttår i romjulen, vil ikke de nødvendigvis ha kommet til butikkene i tide til å bli tatt med i desembersalgstallene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...