Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett, det jeg ville fram til var at forbrukerne kjøper en type spill til Wii (det jeg kaller casual-spill), mens de kjøper en annen type spill til PS3/X360. Det finnes noen få unntak, men stort sett er det sånn.

 

De mest solgte spillene på henholdsvis Wii,X360 og PS3:

 

Wii Sports

Wii Play

Wii Fit

Mario Kart Wii

Super Smash Bros. Brawl

Super Mario Galaxy

 

Halo 3

Call of Duty 4

GTA IV

Gears of War

Forza 2

Assassins Creed

 

GTA IV

Call of Duty 4

Motorstorm

Metal Gear Solid 4

Resistance: Fall of Man

Assassins Creed

Endret av kilik
Lenke til kommentar
In the UK, we’ve sold more than double PS3’s volume since the price drop in September.

 

“I would call out our success in the Mediterranean countries in the last few weeks as a genuine step change from where we’ve been. The investment we’ve made in the right campaigns, the right price point and content that truly appeals to those markets.

 

“In Italy, we were double PS3’s sales last week. In France and Germany we are at or better than PS3 consistently now. We dominate in Russia and the Nordic countries and in Spain – a traditional Sony stronghold – we’re now outselling PS3. It bodes incredibly well for our Christmas prospects."

 

http://www.mcvuk.com/news/32424/Microsoft-...g-PS3-in-Europe

 

Ser jammen ut til at 360 selger en del bedre enn PS3 her nå. Skulle bare mangle egentlig når pris forskjellen er så stor.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Tror dere Sony kan gå dunken nå som finanskrisen for alvor setter igang? De har vel ikke gjort det så bra de to siste årene, og med en finanskrise foran seg blir det vel ikke lettere? Synes PS3en er en fabelaktig maskin, ville vært veldig trist om Sony skulle gå under. Microsoft og Nintendo har vel heldigvis gjort det ganske bra i det siste, så de er vel relativt trygge? Hva tror dere? Er det grunn til bekymring?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Nei jeg tror ikke at sony vil gå dukken, men de siste måneders PS3 salg er ikke hyggelig lesning for den japanske elektrogiganten. Som en nevnte ovenfor så er det ikke rart, med tanke på at ps3 har gått opp i pris, mens xbox 360 har blitt vesentlig billigere. Jeg ser heller ikke noen ps3 eksklusive spill i den nærmeste fremtid som kan forsvare den enorme prisforskjellen mellom de konkurrerende plattformene. Bare se på salget til de to siste trippel A titlene til sony. Ingenting å tape nattesøvnen av verken for ms eller ninty.

Endret av mbiof
Lenke til kommentar
Tror dere Sony kan gå dunken nå som finanskrisen for alvor setter igang? De har vel ikke gjort det så bra de to siste årene, og med en finanskrise foran seg blir det vel ikke lettere? Synes PS3en er en fabelaktig maskin, ville vært veldig trist om Sony skulle gå under. Microsoft og Nintendo har vel heldigvis gjort det ganske bra i det siste, så de er vel relativt trygge? Hva tror dere? Er det grunn til bekymring?

 

Nei, nei og nei. Ikke gjort det så bra de siste årene? Hvorfor føler du det? Er det ps3 du tenker på? Men Sony er ikke bare ps3, de er faktisk mye mye mer. Og de har faktisk gjort store endringer i selskapet de siste årene. Solgt unna fabrikker, de har lagt ned flere avdelinger som ikke skapte noen inntekt, og de har begynt å fokusere på kjernevirksomheten deres. Og dette har gjort at deres margin fra ca 0 til 5 %. Så faktisk har det gått bedre og bedre for sony de siste 2 årene.

Lenke til kommentar
Tror dere Sony kan gå dunken nå som finanskrisen for alvor setter igang? De har vel ikke gjort det så bra de to siste årene, og med en finanskrise foran seg blir det vel ikke lettere? Synes PS3en er en fabelaktig maskin, ville vært veldig trist om Sony skulle gå under. Microsoft og Nintendo har vel heldigvis gjort det ganske bra i det siste, så de er vel relativt trygge? Hva tror dere? Er det grunn til bekymring?

 

Nei, nei og nei. Ikke gjort det så bra de siste årene? Hvorfor føler du det? Er det ps3 du tenker på? Men Sony er ikke bare ps3, de er faktisk mye mye mer. Og de har faktisk gjort store endringer i selskapet de siste årene. Solgt unna fabrikker, de har lagt ned flere avdelinger som ikke skapte noen inntekt, og de har begynt å fokusere på kjernevirksomheten deres. Og dette har gjort at deres margin fra ca 0 til 5 %. Så faktisk har det gått bedre og bedre for sony de siste 2 årene.

 

Jeg har ikke funnet noen rapporter på hvordan det står til etter 3 kvartal i år, men her er en rapport fra i sommer som beskriver de to første kvartalene i år:

 

http://e24.no/utenriks/article2564710.ece

 

Bedre og bedre er ikke akkurat ordene jeg ville ha brukt?

 

 

I tillegg så har Sony varslet enda dårligere resultat fremover - dette senket den Japanske børsen kraftig - og dro Sonys verdi på børsen til under det den var verdt i 1995......

 

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1520881.ece

 

Tviler på om det går konkurs - men Playstation delen kan kanskje bli solgt - kanskje til noen som kan drive det bedre, jeg vet i hvertfall om et par aktuelle kandidater... :whistle:

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
PS3 har vel ikke gått opp i pris?

 

Kjøpte meg forresten en PS3 i dag. Riktignok brukt, så jeg teller ikke på salgsstatistikken. MGS4, LittleBigPlanet og blu-ray-spiller var grunn nok for meg.

 

I fjor på disse tider var det mulig å få en ps3 helt ned i 2699 på elprice. Mer vanlig tilbudspris var på 2999.

 

Fant en link:

http://farojournalen.gan.no/id/1717

 

Ikke helt rettferdig å sammenligne 40gb mot 80gb, men jeg tror ikke de fleste bryr seg så veldig med det. 60gb derimot med ps2 bakoverkomp. det er greier det ...

Endret av mbiof
Lenke til kommentar
PS3 har vel ikke gått opp i pris?

 

Kjøpte meg forresten en PS3 i dag. Riktignok brukt, så jeg teller ikke på salgsstatistikken. MGS4, LittleBigPlanet og blu-ray-spiller var grunn nok for meg.

 

I fjor på disse tider var det mulig å få en ps3 helt ned i 2699 på elprice. Mer vanlig tilbudspris var på 2999.

 

Fant en link:

http://farojournalen.gan.no/id/1717

 

Ikke helt rettferdig å sammenligne 40gb mot 80gb, men jeg tror ikke de fleste bryr seg så veldig med det. 60gb derimot med ps2 bakoverkomp. det er greier det ...

 

 

Husker godt de tilbudene i fjor, holdt på å kjøpe da.

 

Er sånn passe irritert på de høye prisene på PS3 når jeg gjerne ville prøvd noen av spillene på den konsollen. Synes det er en veldig merkelig når Nintendo og MS setter ned sine priser.

Lenke til kommentar

Vel, det var elprice som solgte med tap i et kort tilbud som varte noen uker, ikke noe Sony kan styre over. Nesten alle andre steder solgte den til 4000 kr.

 

Veilende priser nå er:

 

X360 Arcade: 1.600 kr.

X360 Premium: 2.000 kr.

X360 Elite: 2.600 kr.

Wii: 2.400 kr.

PS3 80 GB: 4.000 kr.

PS3 160 GB: 4.500 kr.

 

Så mens Elkjøp solgte Arcade med 39% (!) avslag, solgte de PS3 med bare 3% avslag.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Tror dere Sony kan gå dunken nå som finanskrisen for alvor setter igang? De har vel ikke gjort det så bra de to siste årene, og med en finanskrise foran seg blir det vel ikke lettere? Synes PS3en er en fabelaktig maskin, ville vært veldig trist om Sony skulle gå under. Microsoft og Nintendo har vel heldigvis gjort det ganske bra i det siste, så de er vel relativt trygge? Hva tror dere? Er det grunn til bekymring?

 

Nei, nei og nei. Ikke gjort det så bra de siste årene? Hvorfor føler du det? Er det ps3 du tenker på? Men Sony er ikke bare ps3, de er faktisk mye mye mer. Og de har faktisk gjort store endringer i selskapet de siste årene. Solgt unna fabrikker, de har lagt ned flere avdelinger som ikke skapte noen inntekt, og de har begynt å fokusere på kjernevirksomheten deres. Og dette har gjort at deres margin fra ca 0 til 5 %. Så faktisk har det gått bedre og bedre for sony de siste 2 årene.

Mulig du har rett, mener bare å huske at jeg har hørt at Sony har slitt litt i det siste. Gjør ikke Sony Ericsson det ganske dårlig fortiden? Mener å huske at jeg har sett noen dystre tall. Sonys TV avdeling har vel heller ikke gått nevneverdig bra i det siste?

Lenke til kommentar

De gikk med et overskudd på 20,8 milliarder yen, ca. 1,6 milliarder kroner, i forrige kvartal. Dette var mye dårligere enn samme kvartal i fjor. De tjener altså penger, men lite i forhold til hvor enormt store Sony er.

 

De tapte penger på spill (PlayStation), mobil (Sony Ericcson), musikk (Sony BMG) og finans. De tjente penger på elektronikk, filmer og alt annet. Den gode nyheten er at de taper mye mindre på spill enn de gjorde før:

 

04_image.jpg

Endret av kilik
Lenke til kommentar
De gikk med et overskudd på 20,8 milliarder yen, ca. 1,6 milliarder kroner, i forrige kvartal. Dette var mye dårligere enn samme kvartal i fjor. De tjener altså penger, men lite i forhold til hvor enormt store Sony er.

 

De tapte penger på spill (PlayStation), mobil (Sony Ericcson), musikk (Sony BMG) og finans. De tjente penger på elektronikk, filmer og alt annet. Den gode nyheten er at de taper mye mindre på spill enn de gjorde før:

 

Som det sto i linken min - resultatet er halvert på et år, krise er vel kanskje et bra beskrivende ord når vi diskuterer Sonys verdi på børs og resultatet deres i dag.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Det er et svakt resultat, men føler krise blir for sterkt ord. Men blir spennende å se hvordan det går dette kvartalet og neste nå som finanskrisen har slått inn for fullt.

 

Førstedagssalg-Japan:

 

Animal Crossing: City Folk (Wii) - 170k

Chrono Trigger (DS) - 170k

Gundam vs Gundam (PSP) - 160k

Last Remnant (X360) - 78k

Soccer-tsuku DS: Touch and Direct (DS) - 40k

Prinny (PSP) - 10k

Koihime Musou (PS2) - 10k

 

Regner med X360 igjen selger bedre enn PS3 de nærmeste ukene.

Lenke til kommentar
Som sagt så kutter de, og solgt fabrikker som nevnt over. Og ut ifra salgstallene så taper de penger på PS3 satsingen, hvor lenge tror du de gidder å holde på med underskuddsprosjektet som PS3 er for dem nå?

 

Vel siden de begynner å tjene penger i år, så kommer de nok til å fortsette lenge lenge lenge. Man kutter ikke ut noe man har strevd lenge for å tjene penger på.

Lenke til kommentar

Et av problemene til Sony er at AAA titlene deres ikke selger så bra som forventet. Tenker da særlig på LBP og Resistance 2. De blir smadret i sammenligning med gears of war 2, Halo 3, wii fit, mario galaxy og andre høyprofilerte 360 og wii eksklusive.

 

Selv 3,46 millioner solgte MGS4 er på ingen måte fantastisk og jeg tviler sterkt på at Konami kommer til å kjøre eksklusiv for noen plattform ved neste korsvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...