Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Personlig kjøpte jeg en liten PS2 nå nylig for å erstatte en sliten maskin fra 2001. Ellers vil jeg tippe mange barnefamilier fortsatt ser på PS2 som en grei investering. Kommer fortsatt masse Singstar, Guitar Hero og Buzz til konsollen. Den har jo mildt sagt en solid back katalog også. PS3 er i en helt annen prisklasse, så tror ikke den konkurrerer så mye med PS2. Alle nye "voksne" storspill kommer jo til PS3 i stedet for PS2.

 

PS2 koster "ingenting" å produsere lenger, så Sony tjener godt med penger på den fortsatt.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg vet om i år - akkurat som i fjor til jul at det er folk som heller kjøper PS2 i stedet for PS3 på grunn av prisen?? Altså de jeg snakker om har penger nok - de ser bare ikke poenget å bruke mer - BD og oppløsning vet ikke disse hva er for noe.. hehe

 

Den skal brukes til Singstar og Buzz (som vanlig :) )

 

Med dette blir det jo solgt færre PS3....

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan dere tenker - men de jeg tenker på hadde kjøpt PS3 hvis ikke PS2 var til salgs for billigere penger.

 

Eller taper Sony på PS3 og vil heller selge flere PS2?

 

Virker jo merkelig da men?

 

Det er faktisk ikke så vanskelig som det høres ut som.

 

De som kjøper PS2 ville mest sannsynelig ikke kjøpt PS3 eller X360, men mer sannsynelig at de ville kjøpt Wii. Dermed tjener Sony faktisk på å ha både PS2 og PS3 i salg fordi PS3 konkurerer med X360 og PS2 konkurerer med Wii. De har dog ikke sjangs mot Wii (salgsmessig) men de tjener på vær konsoll og PS2 spill som blir solgt noe som kommer meget godt med når PS3 fremdeles selger med tap.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan dere tenker - men de jeg tenker på hadde kjøpt PS3 hvis ikke PS2 var til salgs for billigere penger.

 

Eller taper Sony på PS3 og vil heller selge flere PS2?

 

Virker jo merkelig da men?

 

Det er faktisk ikke så vanskelig som det høres ut som.

 

De som kjøper PS2 ville mest sannsynelig ikke kjøpt PS3 eller X360, men mer sannsynelig at de ville kjøpt Wii. Dermed tjener Sony faktisk på å ha både PS2 og PS3 i salg fordi PS3 konkurerer med X360 og PS2 konkurerer med Wii. De har dog ikke sjangs mot Wii (salgsmessig) men de tjener på vær konsoll og PS2 spill som blir solgt noe som kommer meget godt med når PS3 fremdeles selger med tap.

 

Nei - de jeg snakker om hadde uten tvil kjøpt PS3 - for de skal kun bruke Singstar og Buzz!!!

 

Som forelder selv, som prater med mange andre foreldre, så er det Singstar som gjelder - særlig når det er jenter det er snakk om.

 

Xbox kan selge veldig mye hvis Lips fungerer bra.

Lenke til kommentar
Nei - de jeg snakker om hadde uten tvil kjøpt PS3 - for de skal kun bruke Singstar og Buzz!!!

 

Som forelder selv, som prater med mange andre foreldre, så er det Singstar som gjelder - særlig når det er jenter det er snakk om.

 

Xbox kan selge veldig mye hvis Lips fungerer bra.

 

Du får tilsynelatende samme singstar og Buzz til PS2 som du får til PS3, selv om det ikke er tilfelle. Men for en casual ser de veldig like ut de 2 versjonen bare med den forskjellen at ene kommer til en 4000 ,- konsoll, den andre til en 900 ,- konsoll.

Lenke til kommentar
Nei - de jeg snakker om hadde uten tvil kjøpt PS3 - for de skal kun bruke Singstar og Buzz!!!

 

Som forelder selv, som prater med mange andre foreldre, så er det Singstar som gjelder - særlig når det er jenter det er snakk om.

 

Xbox kan selge veldig mye hvis Lips fungerer bra.

 

Du får tilsynelatende samme singstar og Buzz til PS2 som du får til PS3, selv om det ikke er tilfelle. Men for en casual ser de veldig like ut de 2 versjonen bare med den forskjellen at ene kommer til en 4000 ,- konsoll, den andre til en 900 ,- konsoll.

 

Jeg spurte min datter nå om hvor mange jenter i klassen (5 klasse) hennes som hadde Singstar (PS2) - svaret var: alle untatt en....

 

Altså er det foreldrene som handler - koster dingsen kr 500,- eller 5k så får de den til jul - ferdig med det. Men de gidder jo ikke å ta det dyreste alternativet hvis man synger like godt med PS2.

 

Og her er det titusenvis hvert år som ønsker seg en ting å synge med hver jul!!

Lenke til kommentar

Korreksjon: Hvis PS3 hadde vært på en konkuransedyktig pris og PS2 ikke hadde vært så hadde de kanskje solgt godt. Men dessverre har PS3 god konkuranse fra Wii på casual fronten så det hadde blitt et bikjeslagsmål uten like.

 

Sony gjør en meget lur ting med å ha PS2 ute samtidig, de tjener godt med penger på enheten, gir en reel konkuranse mot Wii og når PS3 synker i pris og kommer på et konkuransedyktig nivå kan de sondere terenget og se om de om mulig klarer å få folket som kjøper PS2 over på PS3 til slutt.

 

Men alt koker veldig ned på pris og hvilken spill enheten tilbyr.

Lenke til kommentar
Korreksjon: Hvis PS3 hadde vært på en konkuransedyktig pris og PS2 ikke hadde vært så hadde de kanskje solgt godt. Men dessverre har PS3 god konkuranse fra Wii på casual fronten så det hadde blitt et bikjeslagsmål uten like.

 

Sony gjør en meget lur ting med å ha PS2 ute samtidig, de tjener godt med penger på enheten, gir en reel konkuranse mot Wii og når PS3 synker i pris og kommer på et konkuransedyktig nivå kan de sondere terenget og se om de om mulig klarer å få folket som kjøper PS2 over på PS3 til slutt.

 

Men alt koker veldig ned på pris og hvilken spill enheten tilbyr.

 

Vel jeg er uenig - jeg tror det er en stor tabbe å tilby et meget konsollselgende spill på begge konsoller. Med mindre salg for PS3 som resultat.

 

Men det er lov å være uenig :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, bare ta i betrakning at PS3 har ikke mulighet til å komme seg inn på casual markedet, det har ikke X360 heller. Wii er nærmest alene der, men med PS2 har Sony en fot innenfor. Er de lur klarer de å lirke foten ut samtidig som de smugler PS3 innenfor dørene.

 

PS2 i en overgangsperiode kan faktisk i mine øyne fungere som et fint "brekkjern" for Sony å nå inn på casual markedet, hvor Wii har meget godt fotfeste. klarer de dette har PS3 muligheten til å rase forbi X360 og om mulig t.o.m ta igjen Wii's salgstall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...