Gå til innhold

Understrek/annen farge på lenker i forumet!


Anbefalte innlegg

Det burde være strek under lenker i forumet. Mørkeblå tekst skiller seg dårlig ut fra annen sort tekst når det legges lenker inn i teksten. Mange legger lenkene "inline" i teksten, uten å forklare eksplisitt hvor man skal trykke. Mange kjenner seg sikkert igjen i å scanne over en tekst med musen for å finne lenkene.

 

Det er fem lenker i avsnittet over, la du merke til alle?

 

Hardware.no-skin:

user posted image

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig vil jeg helst slippe understreking, men visualiseringen av lenkene kunne godt vært bedre. Sitter med en kalibrert skjerm og det er som dere sier vanskelig å se lenkene blant den sorte skriften.

 

Kanskje en lys lilla farge eller en annen blåfarge burde vært bedre for å se lenkene?

 

Lilla=#ff33ff   blå=#7063ff

Lenke til kommentar

Det er strek i IPB default skin, men her er det et enda større problem, nemlig at linkene har samme farge som vanlig tekst, dvs at denne teksten og denne teksten ser identisk ut, noe som er veldig irriterende.

 

Så jeg stemmer JA for strek under linker i andre skins, og enda mer ja, til bytte av farge på linker i IPB default skin.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Det burde være strek under lenker i forumet. Mørkeblå tekst skiller seg dårlig ut fra annen sort tekst når det legges lenker inn i teksten. Mange legger lenkene "inline" i teksten, uten å forklare eksplisitt hvor man skal trykke. Mange kjenner seg sikkert igjen i å scanne over en tekst med musen for å finne lenkene.

 

Det er fem lenker i avsnittet over, la du merke til alle?

7521789[/snapback]

Ja, jeg så alle sammen.

 

 

Men det er verre når de er i quote. Det er heller det som burde blitt endret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Folk har forskjellig syn og det er ikke alle som ser like godt. Om man har litt dårlig syn eller leser teksten litt fortere enn normalt vil man lett gå glipp av en link eller ti.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...