Gå til innhold

Understrek/annen farge på lenker i forumet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å skifte de til en lysere farge vil bare gjøre de enda verre å vise.
Sitter du med en fargekalibrert skjerm? Flere med meg synes en lysere farge enn dagens, som avviker mer fra den sorte teksten, fungerer bedre.

 

Men hvis noen har noen gode forslag til hvordan de kan være tas de imot til vurdering.
Kan ikke bare "link"-delen i stylesheet'n fjernes da? Da er det opp til hver enkelt bruker og deres innstilling i nettleseren som bestemmer farge på linkene og problemet i QUOTE er også borte.

 

user posted image

 

I teksten over ses er en rødfarge som kanskje kan fungere bedre sammen med den sorte teksten enn dagens mørkeblå.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Her er skjermdumper av hvordan linker ser ut i de forskjellige temaene:

post-41924-1182879028_thumb.jpg

 

Jeg mener ingen av de er gode nok. Hardware.no (med de andre som ikke er nevnt) er helt forferdelig. Linkene er nesten usynlige på grunn av den dårlige kontrasten i vanlig tekst, og i quotebokser er det enda verre. IPB Default skin er lett å se, men den blir fort forvekslet straks noen har underlinet tekst, noe som er svært vanlig. Kontrasten mellom bakgrunnen og linkene i Amobil.nos tema blir for liten. Teksten blir nesten usynlig.

 

Jeg mener HolgerLudvigsen hadde et fint eksempel her. Denne vil fungere i alle temaer, både i vanlig tekst og quote-boks. Blå tekst uten understrek.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Det er strek i IPB default skin, men her er det et enda større problem, nemlig at linkene har samme farge som vanlig tekst, dvs at denne teksten og denne teksten ser identisk ut, noe som er veldig irriterende.

 

Så jeg stemmer JA for strek under linker i andre skins, og enda mer ja, til bytte av farge på linker i IPB default skin.

7523280[/snapback]

 

Den er jeg enig i. Jeg har nylig begynt å bruke IPB Default skin, og liker det. Den tingen du snakker om er en av de tingene som virkelig irriterer.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

(Automatisk svar)

 

Tråden er lukket da forumet har blitt oppgradert siden siden ble opprettet. Skulle problemene fremdeles eksistere anbefaler vi at det opprettes en ny tråd om problemet. :)

 

MERK: Teknisk relaterte saker hvor diskusjonen har dødd ut blir og lukket for å holde det tekniske forumet ryddig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...