Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Folk som lukter vondt


Anbefalte innlegg

Løsningen er jo enkel da , gaffa tape , og kast han i dusjen ;)

 

når jeg gikk på transport fag fikk vi beskjed første dagen at vi hadde bare med og dusje for lærerne gadd ikke ha kjøretimer med folk som stinker og det var stress nokk når de hadde tvangsdusjet en elev året før.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vanskelig og fortelle personen dette uten at han/hun skal bli såra. Kommer jo litt ann på hvordan type personen er. Er han en vanlig fyr burde han ikke ta dette så ille opp.

 

Husker jo en fyr jeg gikk på ungdomskole med i tre år. Luktet helt grusomt, folk prøvde å fortelle han det men han tok ikke hintet. Han var veldig spesiell. Lekte med pokemon kort osv i 9 klasse. Husker på komf leiren at han hadde en uke der han ikke skulle pusse tennene sine :thumbdown: Tror han fullførte det også.

 

Men som andre her har sagt, snakk med klasseforstander og be hu fortelle han det på en "ordentlig" måte

Lenke til kommentar

Jeg har et godt eksempel på dette i min vennekrets. Han har vel stort sett alltid lukta vondt(siden 3.klasse, går vk1 nå). Ingen tør å si noe til han, og vi vet ikke hva vi skal gjøre. Litt av problemet er vel også at vi det siste halvåret har hinta så mye på msn om at vi tar en dusj, husk deo og sånn før vi går ut(Har samtaler der vi er flere med). Skulle vi nå si det til han og han skjønner at det er han vi har hinta til blir det litt dumt.

Et annet problem er at jeg ikke helt vet hvorfor han lukter vondt :S Det er ikke en svette-lukt, men mer en lukt av gammal møkk(helt serr. stinker no vanvittig). Lurer også litt på hvordan han vil ta det hvis han skjønner at han har lukta vondt stort sett hele livet...

 

Jeg for min del kan jo selvfølgelig ikke garantere at jeg er "lukt-fri", men jeg dusjer minst en gang om dagen, og er temmelig sikker på at mor/far hadde kommentert det hvis jeg hadde luktet. Det er også en annen rar ting, hvorfor reagerer ikke foreldrene? I dette tilfelle tror jeg det er fordi det stinker noe sjukt røyk i huset og de derfor er vant med dritt-lukt. :hmm:

 

 

Et annet tilfelle er ei lærer jeg har. Hu stinker noe værre! Heldigvis har jeg hu bare to-timer i uka :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde en vikar på barneskolen som lukta HELT jævlig! Ånden hans stinka kattedrit i tillegg til at han lukta svette... :yucky: Har aldri truffet en person hverken før eller siden som har lukta like ille... Det verste var at vi hadde ham i dans (gymtimene). En gang skulle vi danse i par. Han skulle lære klassen noen trinn og før jeg visste ordet av det hadde han valgt meg som dansepartner. Vet at jeg gjorde grimaser. Det var vel egentlig umulig å la være... Verst var det egentlig for broren min og co. De hadde ham som klasseforstander i et helt år! :scared:

 

Jeg synes vel kanskje at læreren bør ta det opp med denne gutten. Tror nok det vil føles mindre ubehagelig for ham enn om en av dere (klassekameratene) gjør det. Jenta kan du eller noen andre hun kjenner sikkert si det til uten å skape så mye oppstyr. Det er tross alt bare et plagg, blant mange...

Lenke til kommentar

Hm... gammel tråd, ja. Men generelt synes jeg man i slike tillfeller først bør forsøke å få en av hans egne kamerater til å snakke med han. Deretter helsesøster eller kontaktlærer. Jeg har ikke noe tro på at det nytter å snakke med foreldrene, men for all del alt kan prøves. Hvis foreldrene ikke har greid å lære ham renslighet før han er i slutten av tenårene, klarer de det ikke nå heller.

 

Ang. jakke som lukter: Det kan være at den er av en type lær/hud/ull som ikke tåler vann. Da nytter det jo ikke å vaske den heller. Den må isåfall renses. Jeg husker jeg vasket saueskinnene til bilen min i vaskemaskinen... de stinket råttent etterpå (i tillegg til at vaskemaskinen ble full av ulldotter). Og en gang kjøpte jeg en kamelskinns-bag i midtøsten. Den luktet fjøs når den ble våt... Så denne jenta med jakken bør undersøke hva det kommer av at den lukter. Det er kanskje ikke henne som får den til å stinke, men regnvær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...