Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Folk som lukter vondt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha, fytti for en tråd og ikke minst mennesker! Når jeg leser dette begynner jeg jo å bli litt paranoid selv, spesielt det med hun jenta som hadde et illeluktende plagg som hun gikk med. Selv dusjer jeg hver dag, noen få ganger 2 ganger om dagen. Og klær skiftes i samme dur også (undertøy, t-skjorte og sokker). Men klesplagg som jakker og ellers yttertøy kan være vanskelig å merke at de lukter, har selv tatt meg selv en gang for det der.

 

Men til selve topicen, hadde jeg gått i en klasse med en stinkende elev, hadde jeg mulig snakket til ham/henne under 4 øyne og sagt forsiktig hva det gjaldt. Kommer jo også ann på hvor godt man kjenner denne personen.

Selv tror jeg ikke det er noe serlig å hørre ifra læreren at man lukter dårlig, for da kan tankene fort si en at her er det 1 eller mest sannsyneligvis flere medelever som står bak. Nei, ville heller at en kompis/veninne skulle ha sagt det under 4 øyne, er lettere å kontrollere ytre følelser da.

Lenke til kommentar

Spleis på å kjøpe ham en treningsdrakt, deodorant, badehåndkle, dusjhette, og såpe til ham til jul. Hvis ikke han tar hintet DA.. Så vet jeg rett og slett ikke. (Vi gjorde det med gymlæreren vår, som ikke dusjet, og vi kjøpe tannbørste og diverse ting som hjelper på munnhygiene til fransklæreren. Vi holdt pusten når de skulle hjelpe oss.)

Lenke til kommentar

Hvis det er noe som kan være til sjenanse for en person som skiller seg så ut at folk legger merke til det syntes jeg det er greit att folk sier i fra. Særlig om man kjennner denne personen litt, er det en fremed er det værre. Er jo ikke like stas om en påpeker noe som han er fult klar over og kanskje ikke kan gjør eno med.

 

Hvis stanken kommer av dårlig hygene og ingen annen sykdom eller lignende(om det fintes) så burde en eller annen si ifra til personen. Bare pass på att ikke hele klassen sammles for og støtte opp han som sier i fra:p

Lenke til kommentar
Hva ville du følt om noen bare kom bort til deg og sa at du lukta fælt?

7495296[/snapback]

 

Spørs ossen de hadde sakt det, hadde ikke likt det om noen bare sa "du lukter vondt". Hadde likt att noen kjente hadde tatt det opp med meg vertfal, hadde hata og levd i uvitenhet om no slikt.

 

Men har jeg feks dårlig ånde syntes jeg det er bedre att den første som merker det sier det til meg slik at jeg kan få retta på det føre jeg har pusta på xx antall folk den dagen som altid vill huske meg som en med dårlig ånde. (lang setning). Så det kommer jo sef litt ann på hva tingen er som trengs og bli tatt opp.

Lenke til kommentar
Hva ville du følt om noen bare kom bort til deg og sa at du lukta fælt?

7495296[/snapback]

 

Spørs ossen de hadde sakt det, hadde ikke likt det om noen bare sa "du lukter vondt". Hadde likt att noen kjente hadde tatt det opp med meg vertfal, hadde hata og levd i uvitenhet om no slikt.

 

Men har jeg feks dårlig ånde syntes jeg det er bedre att den første som merker det sier det til meg slik at jeg kan få retta på det føre jeg har pusta på xx antall folk den dagen som altid vill huske meg som en med dårlig ånde. (lang setning). Så det kommer jo sef litt ann på hva tingen er som trengs og bli tatt opp.

7495442[/snapback]

Da kan man jo prøve denne metoden, å se om det virker ;)

Lenke til kommentar

Selv dusjer jeg hver dag, før jeg drar til universitet, dette er delvis en vane, delvis en måte å få opp øynene om morningen.. Klarer meg ikke uten.

 

Har hatt flere venner opp gjennom årene som ikke har trent noe, og ei heller dusjet før skolen. Resultatet var at dem ikke gadd dusje, pga dem ikke var i "fysisk aktivitet". Enkelte personer småluktet litt..

 

men ontopic. Hadde jeg personlig luktet noe veldig, så ville jeg mye heller hatt en kamerat/venninde som kom bort til meg og sa det rett ut. Isteden for en lærer som tar meg inn til siden og sier at jeg lukter, da jeg øyeblikkelig hadde tenkt.."Jeez, synest hele klassen jeg lukter så mye?".

 

Men kommer mye ann på alder/personlighet når det kommer til hvor hårsåre dem faktisk er.

 

Som sagt, personlig, så hadde jeg ønsket å høre det rett ut fra en kamerat.

Uavhengig av hvor "hardbarka" en er, så bør ein tåle å få litt "kritikk". Å være mann/dame nok til å høre at en lukter litt dårlig. Personer som lukter veldig, og får dette påpekt fra 3'dje person , burde nesten takke vedkommende. Men selvsagt, er du litt hårsår, så er det ikke lett å se situasjonen fra et slikt perspektiv..

 

Lykke til med måten du kommer frem med :w00t:

Endret av Froya
Lenke til kommentar

Jeg hadde en gammel slask i klassen i over 1,5 år, han var over 40 år og gikk GK enda han var utdannet sivilingenniør (usikker på skrivemåte).

Han hadde på samme klærne fra den dagen han begynte på GK til han plutselig hoppa av på VK1, og går fremdeles i de samme klærne.

Han var attpåtil en feit gris som røyka MYE og gav snusing en ny betydning, 1 dåse gikk med på to priser. Det lukta svett gris, gammel sau og skikkelig våt bikkje på en gang i klasserommet når han var tilstede.

Attpåtil satt han og rapet og feis i timene, hele klassen ga ham klar beskjed om hva vi mente om ham, men det brydde han seg ikke mye om.

Han fikk nesten hele bakerste rad for seg selv.

 

Men får håpe du har bedre hell enn det vi hadde med å fortelle om problemet til angående.

Lenke til kommentar

En mulighet kan vel være å si det til han annonymt? f.eks bruke en annen MSN adresse og si det på den måten? Kan være litt mer skånsomt for personen enn at en i klassen sier det face to face..? Tror i allefall jeg hadde likt det bedre på denne måten, men det er kanskje andre som føler det annerledes.

 

Har forsåvidt samme problem selv, bor på hybel med en god kamerat (sitter 5 meter unna meg her nå...) som nesten ikke dusjer midt i uka (dusjer hjemme og etter gymmen stort sett) da byner det naturligvis å lukte av han, i allefall på slutten av uka. Har vært på tur til å si det til han flere ganger, men får det ikke helt til. Hintet til dusj/sagt hvor godt det er å dusje og slikt etter at jeg har tatt en dusj, men det er vist litt vage hint for gutten :ermm:

 

Edit: 3 luktende Leifer er fjernet...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Han her har vi vel prata om før, Julie? Men det var vel heller noe mer i forbifarten... Jeg tror jeg sa da at det jeg mente var best var å sette seg ned og prate med han. Er man alvorlig, og man gjør det aleine, så skal det mye til for at det sees på som mobbing av personen, tror jeg. Da kan ting ofte gå opp for en.

 

Forbered deg på mulig stinkende, tårevåt klem for trøst :p

Lenke til kommentar
Det jeg har tenkt da, er at foreldrene har svikta. Så om det skal bli gjort noe med, så må en eller annen utenfor si det til han, selv om det er vanskelig.

7494178[/snapback]

 

 

2 ord.. Eller kanskje 1 , fordi det er sammensatt.. Men hey, what ev

 

- Kontaktlærer

 

P-in-P, det du sa der, si det anonymt , feks over MSN, det er mobb.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Jan, blir mobbing på en måte. en skal ikke utsette en annen elev for noe slikt.

 

Be kontakt lærer si til han , at du har konsentrasjonsproblemer med å få med deg ting, fordi lukten hans er "Sterk".

 

Dette går under problemer, å vil bli tatt følge på med engang. Istede for å si det på en ungdommelig måte " Fyfette, det lukter pess ta fyrn lissom, kan vi ikke bare sparke dritten ut av den kuken ?"

Sier du det til læreren, så tror jeg neppe han gjør noe.

 

 

har en kamerat som det ikke lukter så særlig av, det er ikke hans skyld, det er familien. Faren er død , moren jobber på et mental sykehus, fattige, halveis tak over hode på huset, faren drakk mer enn han jobba, og røyka hasj, og det er ikke innlagt vann, så det er en hageslange som dusj - UTE.

Det er regn vann i kjelleren.

Han er det synd på, måtte bare få det ut :/

Lenke til kommentar

Trenger ikke å gi pakken med alle navna. Bare skrive "Fra Julenissen" og gi den til foresatte. Selv om noen har det dårlig, så bør man kunne vaske seg i blant. Å godta alt fordi noen har det vondt funker ikke. For å delta i undervisningen er det uskrevne regler. Om de ikke har kommet inn, bør noen dytte litt på.

Lenke til kommentar
Hva ville du følt om noen bare kom bort til deg og sa at du lukta fælt?

 

 

7495296[/snapback]

 

Hadde noen sagt det til meg, så tror jeg nesten jeg hadde sluttet på skolen. Ihvertfall hvis det var på ungdomsskolen eller videregående, da dette ofte er en periode hvor ikke alle har det like greit med seg selv, og mange kanskje mistrives på skolen eller har problemer hjemme.

 

Jeg synes man bør trå ytterst varsomt, da vedkommende fort kan komme til å skamme seg, og muligens vil prøve å unngå sosiale kontakt. Velges feil fremgangsmåte tror jeg veien er kort til å påføre vedkommende sosial angst og andre problemer som er mye større enn "luktproblemet".

Lenke til kommentar

I våres klasse (gutteklasse) er det enkelt og greit, vi kan bare si det rett ut. På ungdomsskolen så hadde vi en i klassen som stinka, han tok ingen hint, og det var ingen som tørte å si noe..

 

Husker også at jeg sa noe slikt som dette til en kar: Jeg: "Hvilken parfyme/deodorant bruker du?" Han: "Jeg bruker ingen" Jeg: "Ja, jeg merker det.." (litt slemt men :p )

Lenke til kommentar

Hadde en slik fyr da jeg gikk vk2, vi holdt kjeft i starten av året, men etterhvert sa vi det til han. Det værste var at han ikke brydde seg selv om vi fikk med lærer til å snakke med han. Så kom russetia og vi fylte opp geværene med zalo og vann.....Guten ble ren! :!:

 

men tror uansett i ditt tilfelle juliess, at du burde få en gutt til å si det. Er litt kjett å høre det fra damer....sånn uansett :)

Lenke til kommentar

Dere kan jo skrive en lapp om det og legge den i penalet hans, eller på pulten. Evnt. send en sms til han, lol.

 

En annen ting som kan gjøres er å spørre om å få snakke med han, når dere er på tomannshånd kan du si til han at du liker han som en venn og vil gjerne bli bedre kjent med han dersom han begynner å dusje :blush: <- ok det var ikke det beste tipset jeg har kommet med. Se på det som en julespøk.

 

Uh, hva med å prate med en av guttevennene hans, få han til å prate med han igjen. Men da må du velge ut en som er snill mot han fra før, og ikke en slask som er venn med han halvhjertet.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Hva ville du følt om noen bare kom bort til deg og sa at du lukta fælt?

 

 

7495296[/snapback]

 

Hadde noen sagt det til meg, så tror jeg nesten jeg hadde sluttet på skolen. Ihvertfall hvis det var på ungdomsskolen eller videregående, da dette ofte er en periode hvor ikke alle har det like greit med seg selv, og mange kanskje mistrives på skolen eller har problemer hjemme.

 

Jeg synes man bør trå ytterst varsomt, da vedkommende fort kan komme til å skamme seg, og muligens vil prøve å unngå sosiale kontakt. Velges feil fremgangsmåte tror jeg veien er kort til å påføre vedkommende sosial angst og andre problemer som er mye større enn "luktproblemet".

7497123[/snapback]

Vel. Slutte på skolen? Hva om du vasker deg godt dagen etter og to tre sier at du lukter kjempegodt? Er ikke så mye som skal til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...