Gå til innhold

Pipetråden v.1, Her snakkes det pipe, tobakk, snit


Killerquo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da var jeg hjemme fra jobb , jeg kan jo legge inn en anbefaling på pipebutikk

 

Navn : Havanna Magasinet

Hvor : Stavanger sentrum

 

dette er en kjekk liten butikk som spesialiserer seg på røke artikler som piper , tobbak , sigare OL og .. og så kan du tippe der , har sånn fin lotto X utenfor :p

 

dette var plassen jeg kjøpte min første pipe på (før sommeren en gang ) , servisen fra eiern av plassen var fortreffeling , godt med info om di forsellinge pipene , hva slags utstyr man trengte og ikke trengt , kjempe !

 

etter at valget av pipe var gjort skulle jeg jo ha meg tobbak , han kunne da fortelle meg at jeg kunne kjøpe tobakk i løs vekt hvor på han finner fra tobbak i store bakker som jeg kunne lukte på de forskellige typene mens han informerer om hvilke type tobbak det er , fantastisk !

 

butikken har og en nettside og de sender . faktisk er det gratis levering i stavanger ;)

 

http://web.mac.com/havannamagasinet/iWeb/H...net/Havana.html

 

når det kommer til tobbak startet jeg med en meget søt tobbak ( jeg røyker fra før bare så det er sagt ) og har prøv meg litt fram , og når det gjelder konsisten er jeg stor fan av Flaked tobbak , er er snart ferdig med første pakke med Navy Flake og må si jeg er meget fornøy med den , neste pakke jeg skal ervere meg er Virginia Flake og hoper den er god ;)

Endret av Mato
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, da har jeg lest denne tråden og frydet meg over at det finnes interesserte der ute!

 

Selv har jeg nytt en god pipe sammen med en kopp kaffe på hytta i noen år nå, og fått uendelig mange kommentarer på min piperøking. (Kan ha noe med saken å gjøre at jeg ikke er av den eldre garde om vi sier det slik)

 

Jeg røyker til vanlig, og har gjort det i mange år, men liker å "skjemme meg vekk" med en god cigar eller en god pipe i ny og ne.

 

Hadde en "gandalf" pipe før, men denne forsvant i en flytting, og har siden irritert meg grønn og fiolett på dette. Så jeg kjøpte meg en billigpipe til å bruke når jeg gikk tom for rullepapir, og til litt lørdagskos. Etter jeg leste denne tråden fant jeg ut at tiden var nå inne til å investere i noe nytt.

Jeg dro derfor i går inn til Tobakk Sørensen i Bergen by, og handlet en ny langpipe, ca. 450,-, Sørensen mixture tobakk, og noen piperensere. Resultatet av dette ble rene festen når jeg kom hjem igjen. Satt i verkstedet og funderte over livet med en kopp kaffe og denne fantastiske tobakk...

 

For de som ikke kjenner til denne, skal jeg gi dere en virdering.

 

Sørensen Mixture Tobakk-soerensen-mixture.jpg

 

Dette er en grovskåret tobakk som er en blanding av svart Cavendish, lys Virginia og den litt mer krydrete Burley.

 

Smaken av Vanilje og Honning får den til å minne litt om Caledonian Highland Cream for de som kjenner denne.

 

Dette er en søt og meget god tobakk, som passer godt sammen med en sterkt brygget kaffe.

 

Røklukten er behagelig og har et tydelig preg av Vanilje.

 

Kommer på 50g vakuumpakket "tin can" - Pris ca. 250 kr.

Endret av BigNastyV8
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en kamerat som skal kjøpe seg en pipe nå i prisklassen 300-400. Vi bor såpass ut på landet at vi ikke får handlet i butikk så det må bli via nettet. Dermed blir det litt vanskelig å dømme pipene etter bilder. Noen som har noen erfaringer på gode piper man kan få bestilt?

 

Ellers så er det snart på tide med ny tobakk, noen ganske mainstream forslag? Er ganske ny på markedet :)

 

Edit: tobakken over så veldig fin ut, men var litt stiv i prisen. Tenker mer på posetobakk som ligger på rundt 200 kroner :)

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar

Heisann pipe-folket!

 

Jeg er ei jente på 18 som nylig har fått en utrolig interesse for piper (trist det er så utrolig få av mitt slag...) Har lest rundt om i denna tråden og finni ut endel av ting jeg lurte på men jeg har fremdeles noen spørsmål...

 

Kan noen av dere anbefale noe bra og ikke altfor dyr (ikke over 400kr) pipetobakk? Jeg røyker ikke til vanlig, så ikke noen altfor sterke greier... Jeg aner ikke hvor eller om de selger visse merker i visse butikker, derfor hadde det vært kjekt med noe det ikke er for vanskelig å få tak i (derav Narvesen, vanlige matbutikker osv.)

 

Hadde vært awsome om noen kunne hjelpi meg med noen forslag så jeg kan mingle med gamle Oxford professorer med stil jeg også :)

Lenke til kommentar
En annen ting... Er det nettleseren min som er slem, eller er det ikke bilder på solcigar.no?

Hadde vært veldig greit med bilder når man ikke er så erfaren, og google ikke vil vise meg noe mer... :cry:

Tror bildene der har forsvunnet, men du kan jo prøve på http://snus-ms.no/. Uansett så vil jeg ikke anbefale å bestille over nettet da man ikke får et skikkelig følelse på hvor stor pipa er selv om det kanskje virker sånn :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For litt siden bestilte jeg denne pipen ( http://snus-ms.no/product_info.php?cPath=46_49_76&products_id=673 ). Bildet på siden er veldig dårlig... Den har en fin mørk rød-aktig farge, er ganske liten, men akkurat passe for meg :)

 

Kjøpte også en boks med Sørsensen Mixture, og den var jaggu fin. Jeg er ikke akkurat en ordentlig "kjenner" enda, men den er fin å holde fyr i, og smaker veldig godt vanilje :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har lest gjennom hele denne tråden, og jeg nå med glede meddele at jeg er stolt eier av min nye briar pipe, kjøpte en for 250 k og tobakk av typen Scottish blend, i skrivende stund holder jeg på og stappe pipen for å prøve den ut! Jeg kjøpte den i en butikk som heter eple kiosken i asker sentrum. det kan virke som en litt jalla sjappe, men servicen er utrolig god, og et helt greit utvalg av piper og tobakk. Nå i påsken skal jeg på fjelltur og virkelig ikke vente med og sette meg på et liggeunderlag på vidda og fyre opp en snadd!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei til snadde-folket :) meg og en kompis har rett og slett tenkt oss å kjøpe en pipe hver. utrolig kos å ha på skogsturer. mmmm tenk å sitte rundt et bål med litt whiskey i trekoppen mens man patter på ei pipe :)

 

men mitt spørsmål er om noen vet om noen plasser i kristiansand man får kjøpr slik? vet at for mange år siden så jeg en tobbaks kiosk en plass, men husker ikke hvor, og vet ikke om den eksisterer enda.

 

kanskje det heller lønner seg å ta en tur til danmark og kjøpe pipe og tobakk? event. noen som har gjort dette og har plasser å anbefale?? :)

 

takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nylig begynt å patte litt på en pipe jeg kjøpte i utlandet og koser meg skikkelig med det. Det er en riktig så fin hobby å ha på svale sommerkvelder. Jeg har en Savinelli Erica pipe som jeg ikke røykte inn på riktig måte så jeg lurer på om jeg kan bare rense den skikkelig ned og begynne på nytt, eller er det for sent?

 

Ellers har jeg bare prøvd en Mac Baren blanding som jeg er skikkelig fornøyd med; http://www.mac-baren.com/BundMenu/Products/Available-tobaccos-in-your-country/Vanilla-Cream-2.aspx

 

Men skal ta meg en tur ned på Sol og prøve den Sørensen miksen som er anbefalt tidligere i tråden. Nu er det pipe tid :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-156924

Veldig nice tråd xD

 

Hvordan skal man røyke inn en pipe med sort belegg i kammeret? altså, sånn beskyttelses belegg som er der når den er ny!

Endret av medlem-156924
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvilke tobakksmerker kan anbefales av det man finner i daglivarebutikker eller på Narvesen?

Er smertelig klar over at man burde handle hos en tobakksforhandler, men er desverre ikke velsignet med det

i min umiddelbare nærhet. Så i mellom tiden må jeg nøye meg med det jeg får tak i.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...