Gå til innhold

Pipetråden v.1, Her snakkes det pipe, tobakk, snit


Killerquo

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei igjen :)

Har nå røyket endel av min Caledonian Highland Cream tobakk (tobaccoreviews), og er veldig fornøyd med den. Men har allerede begynt å tenke på hva min neste tobakk skal bli...

Noen anbefalinger? Har lyst på no litt sterkere siden den tobakken jeg har er en mild aromatic... Noe å anbefale som er lett å få tak i, sterkere enn en mild aromatic (men ikke altofor sterk da... er fortsatt nybegynner), og som er god.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm.. Eneste jeg kan komme med da er den tobakken jeg røker for øyeblikket. Det er Sørensen Mixture som er en mix av Cavendish, virginia og burley. Er ny i faget selv, men denne tobakken syns jeg smaker helt supert.

 

Det beste er vel kanskje å bare velge random, evt ta det betjeningen anbefaler. Det er mye å smake på av tobakker.

Lenke til kommentar

Tok tipset ditt å sjekket litt rundt. Fant ut at de hadde Borkum Riff Genuine Pure Tobacco på den lokale bensinstasjonen, så etter å ha sjekka Tobacco reviews så jeg at den hadde fått bra kritikk så kjøpte like så godt den :)

Er ganske fornøyd. Den er mye sterkere enn min andre tobakk, og smaker heller ikke noe annet enn tobakk. Men alt i alt synes jeg den var ganske bra :)

Noen andre som har erfaring med den?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I dag kom en pakke med Greve Gilbert Hamiltons Blandning i posten fra solcigar. Gleder meg til å røyke den, det blir min andre tobakk. Den jeg har røyket tidligere har vært Borkum Riff Bourbon Whiskey.

 

Finnes det andre norske nettbutikker bortsett fra solcigar sin? Jeg er spesielt på utkikk etter Cornell & Diehl-blends. Trondheim er ikke så altfor langt unna, så hvis det finnes en fysisk butikk der som selger så vil jeg gjerne vite det :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hu og hei og hopp, jeg er så glad i dag... Eller noe sånt. Jeg skal i hvertfall bestille meg pipe, men er da også litt usikker på hva slags jeg burde gå for. Jeg bor ikke i oslo-området, o gkan derfor ikke gå innom Sol Cigar, men skal bestille fra nettsiden deres tenkte jeg. Er det noen som har erfaring med "Pipepakke I" som de selger? Jeg antar selvsagt at denne er myntet på nybegynnere. Er det noen som vet omtrent hvordan pipen ser ut, slik at jeg kan sammenligne utseende med noe, da det ikke er bilde av selve pipen? Tror dere dette er et godt kjøp?

Lenke til kommentar

@kalli: Det er forbudt for privatpersoner å importer tobakksvarer via netthandel. Det er egentlig litt rart, siden man har en kvote på 250 gram tobakk når man ankommer Norge etter utenlandsreiser. Men det er jo det samme som alkohol, som vi heller ikke har lov til å kjøpe på nett.

 

Piper er dermed ikke tobakksvare, så jeg vurderer selv å bruke smokingpipes.com til å kjøpe meg ny pipe snart. pipe.gif

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...