Gå til innhold

Pipetråden v.1, Her snakkes det pipe, tobakk, snit


Killerquo

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann! Noen fra Trondheim som vet om en tobakksforretning i byen, eller eventuelt andre butikker som selger piper og pipetobakk? Har søkt litt rundt, og funnet ut at det er en som heter "Chr. Sørensen", men finner sånn ca. null informasjon om den, så vet jo ikke med sikkerhet om den faktisk finnes lenger, men jeg tipper jo den gjør det. Uansett, om noen har vært der, eller vet hvilke merker de selger der, kan dere anbefale en fin pipe? Blir litt dumt å si "nybegynnerpipe", siden jeg ikke ønsker å kjøpe en som er så billig som mulig, men heller vil legge i litt for å få en fin pipe som varer.

 

Jeg kan generelt lite om piper, og hvordan formene på de endrer røykeegenskaper, smak og lignenede, men har veldig lyst på en slik form på pipen:

 

Magritte-pipe.jpg

 

Altså, en veldig klassisk, krummet pipe. Jeg vil ha en med litt størrelse på, men likevel ikke så stor at jeg ikke kan ha den hengende i munnvika. Og når det kommer til tobakk, hva bør jeg velge der? Har lest litt i tråden, og funnet ut at Scottish Blend er en helt vanlig, fin tobakk som selges mange steder. Hvilket merke er denne, og hvilken pris er det generelt på pipetobakk?

 

Beklager for en litt surrete og dårlig skrevet post, men håper noen kan hjelpe meg.

Endret av Navn på bruker
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte nylig en Lorenzetti Constantine der jeg fant smaken Comulbian Mocca særs god, men dette var selvfølgelig på en utenlandsreise og nå er jeg tom for tobakk. Vet noen om en butikk i Oslo-området som har lignende tobakk? Filter er uproblemtatisk å få tak i, men tobakken viser seg verre med. Evt. ønsker jeg også tips om kaffeliknende tobakk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Eg skal nedover til Italia i slutten av April (skal være i Firenze og Roma) og lurte på om det ligger nokon tobakksbutikker som har piper? Tenkte eg skulle handle med meg ei pipe(i en lavere prisklasse, eit par hundre norske kroner) Du kan vel få ei grei pipe for 2-300 Norske kroner der nede?

 

Er det nokon som kjenner til eller veit om slike butikker i Roma og/eller Firenze?

Takker for svar folkens, gleder meg til å kjøpe mi eiga pipe :thumbup:

Endret av Intel94
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Skal kjøpe meg en pipe. Har aldri eid eller stappet en pipe før, og den kommer ikke til å bli brukt daglig. Tenker å legge 200-400 kr eller noe i pipe + nødvendig utstyr.

 

Noen som har anbefalinger? Hvilken tobakk bør jeg kjøpe?

 

Er det mulig å blande denne med frukttobakk i små mengder? Lurer på dette da jeg har 1 kg frukttobakk liggende uten noe å bruke det til, ikke fordi jeg plent skal ha den søteste smaken i pipa.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Skal kjøpe meg en pipe. Har aldri eid eller stappet en pipe før, og den kommer ikke til å bli brukt daglig. Tenker å legge 200-400 kr eller noe i pipe + nødvendig utstyr.

 

Noen som har anbefalinger? Hvilken tobakk bør jeg kjøpe?

 

Er det mulig å blande denne med frukttobakk i små mengder? Lurer på dette da jeg har 1 kg frukttobakk liggende uten noe å bruke det til, ikke fordi jeg plent skal ha den søteste smaken i pipa.

 

Hva med en slik?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg skal nedover til Italia i slutten av April (skal være i Firenze og Roma) og lurte på om det ligger nokon tobakksbutikker som har piper? Tenkte eg skulle handle med meg ei pipe(i en lavere prisklasse, eit par hundre norske kroner) Du kan vel få ei grei pipe for 2-300 Norske kroner der nede?

 

Er det nokon som kjenner til eller veit om slike butikker i Roma og/eller Firenze?

Takker for svar folkens, gleder meg til å kjøpe mi eiga pipe :thumbup:

I Italia må du kjøpe tobakk i tobakksbutikker (Tabacchi), disse er merket med en stor T. Piperøking er langt vanligere i Italia, så jeg kan nesten garantere at de har piper i alle tobakksbutikker du ser. Min favoritt pipe kjøpte jeg ved togpstasjonen Termini i Roma. Lykke til!

Lenke til kommentar

Fantastisk! Gleder meg meir til Italiaturen no kjenner er :) Var en tur hos Sørensens Tobakk i Bergen igår også, hadde ein liten dagstur innover til Bergen så då måtte butikken oppsøkast og ei billig pipe (325kr) kjøpast sammen med Holger Danske Mango og Vanilje kjøpast! Hadde min første oppleving med pipe idag og må sei meg positivt overraska! Prøvde å gjere det litt "gammaldags" som eg ser på piperøyking så pipa og nødvendig utstyr fekk plass i MC klea og MCen trilla ut, turen gjekk til ein flott plass med grusveier, store steiner som "autovern", utsikt utover fjorden og gamle gårder så langt man kan sjå. Dette gjor heilhetsinntrykket perfekt i mine auger! Anbefaler alle til å finne ein fin plass å røyke pipe. Det gjer noko med kroppen :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Eg må sei eg aldri har sett pipetobakk i dagligvarebutikker, men har sett på Narvesen og Esso her i Førde, korleis det er andre plasser veit eg ikkje, du burde vertfal se på desse to plassene. Prisen ligger vel på ca 400kr, er ingen erfaren piperøyker sjøl, men det eg har sett ligger på ca 400kr. I Italia kostet det knappe 50 norske kroner for ein pakke, heilt ekstreme priser her i Norge :ermm:

Lenke til kommentar

Ang. pipeforrentning i Trondheim anbefaler jeg å sjekke innom Sjokoladebutikken i Thomas Angells gt. (nabobutikken til Kondomeriet) De har et lite utvalg av piper, og sigarer. Av pipetobakk har de vel bare Sørensen Mixture såvidt jeg så hvertfall. Ellers er det jo noen kiosker her og der som har pipetobakk, men langt i fra alle :p

 

Kjøpte en fin billig pipe der forrige gang for moro skyld (ikke min første pipe altså), og skal ikke klage på den! Eneste er at den ikke har plass til 9mm filter.

 

Edit; de har mange flere typer :)

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

Har lagt merke til flere spørsmål ang kjøp av piper fra utlandet over nett her, men ingen svar.

Har i skrivende stund 3 piper selv, alle tre bestilt over nett. Henholdsvis USA, Tyrkia og Hong Kong. Ingen problem, den dyreste ble stoppa i tollen og momsbelagt men dette er jo sånt man må regne med.

 

Forøvrig røyker jeg ikke pipe mye og ser på meg selv som en nybegynner. Har hittil røykt to pakker Mcbaren scottish blend, en pakke Sweet Dublin danish blend whisky, og en pakke borkum riff vanilla. Dette i løpet av ca et år, likte scottish blend best og borkum vanilla minst. Personlig ble jeg veldig "bitt" i tunga av vanillaen, ble litt bedre etter at den hadde ligget en måned og ble absolutt røykbar.

Lenke til kommentar

Hei. Er nybegynner på pipe røyking. Jeg har lyst på en pipe med et lite kammer, noen anbefalinger?

 

Også lurte jeg litt på det med innhalering av pipetobakk, er det sånn at man ikke bør gjøre det eller går det helt fint? Hvis man ikke bør innhalere pipetobakken, hvorfor ikke? pga smaksopplevelsen

 

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Hei. Er nybegynner på pipe røyking. Jeg har lyst på en pipe med et lite kammer, noen anbefalinger?

 

Også lurte jeg litt på det med innhalering av pipetobakk, er det sånn at man ikke bør gjøre det eller går det helt fint? Hvis man ikke bør innhalere pipetobakken, hvorfor ikke? pga smaksopplevelsen

 

på forhånd takk :)

Jeg er helt fersk på piperøyking, og det er sannsynligvis mange her med flere år på baken enn meg. Jeg var tidligere i samme situasjon som deg og jeg kjøpte meg en slik, bare uten filter (identisk, men de har den ikke lenger på snus-ms). Er veldig fornøyd med pipen, og betalte ikke mer enn 150 kr for den. Har hatt mye glede med den, og det er jo alt som teller, selv om det nok finnes bedre piper for nybegynneren. Pipen har et lite kammer.

 

Jeg innhalerer ikke, da dette ikke gir meg noen ekstra glede.

 

Det meste står på tobakken. Jeg kjøpte Sørensen Mixture fra samme butikk, og var fornøyd med denne. I ettertid har jeg også kjøpt Connoisseur's Choice (fra Havanna Magasinet Stavanger) og plumcake (fra danskebåten). Er fornøyd med alle, men sistnevnte gav cirka 5 ganger mer tobakk for pengene (større dåse og kostet 1/4). Fellesnevneren for disse er at alle er Cavendish-tobakker, men plumcake fra danskebåten er en blanding også av andre tobakker. Jeg vil påstå at Sørensen Mixture har vært den beste av disse, men ingen har på noen måte markert seg ut som spesielt dårlige.

 

I tillegg til pipe og tobakk bør du kjøpe piperensere og et pipeverktøy. Jeg handlet alt fra snus-ms.no, og er veldig godt fornøyd med pris/leveringstid/kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...