Gå til innhold

Which religion is the right one for you?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan man være x% av andre religioner når man er 100% ateist? Mulig det har med verdier etc. å gjøre.

 

You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God.

 

atheism

 

100%

 

Paganism

 

71%

 

agnosticism

 

67%

 

Satanism

 

54%

 

Buddhism

 

46%

 

Judaism

 

33%

 

Islam

 

25%

 

Christianity

 

13%

 

Hinduism

 

0%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You scored as atheism.

 

 

 

 

You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God.

 

atheism

88%

 

Satanism

79%

 

agnosticism

58%

 

Islam

50%

 

Paganism

50%

 

Judaism

42%

 

Buddhism

33%

 

Christianity

8%

 

Hinduism

8%

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
All life organisms alive today were created through random processes.

Enig - Uenig.

 

 

Så utrolig tåpelig, det blir som å spørre "Hovedstaden i Zimbabwe er Harare - enig eller uenig?" Jeg overvurderer ikke mine egne evner på en slik måte.

7487177[/snapback]

Hvis du tenker at du ikke vet så bare svarer du midten av "Disagree" og "Agree".

 

Er ikke værre enn det.

Lenke til kommentar

 

 

Ateist

96%

 

Agnostiker

75%

 

Islam

63%

 

Paganisme

50%

 

Satanisme

46%

 

Buddhisme

38%

 

Judaisme

29%

 

Kristendom

29%

 

Hinduisme

21%

 

 

 

Tja, de to første er greie nok, men jeg var ikke klar over at Islam passet så godt for meg. :)

Tror nok likevel jeg kan holde meg unna et liv som aktivt troende av noe slag.

Lenke til kommentar

Er vist agnostiker jeg. Føler meg egentlig litt mer ateistisk en agnostisk. Men det kan være en naturlig årsak av at det er enkelte kristne folk jeg bare ikke takler. Nå snakker jeg om enkelt individer, ikke religionen. Forøvrig føler jeg ofte at vakker natur kan være som medisin for sinnet. Om man kommer seg i nydelige omgivelser i naturen kan hodet renskes og all fortvilelse eller depresjon forsvinne. Er deilig igrunn. Sikkert derfor jeg har fått 92% på paganisme.

 

agnosticism 92%

 

Paganism 92%

 

Buddhism 75%

 

atheism 75%

 

Judaism 54%

 

Islam 54%

 

Satanism 50%

 

Christianity 42%

 

Hinduism 13%

Lenke til kommentar
All life organisms alive today were created through random processes.

Enig - Uenig.

 

 

Så utrolig tåpelig, det blir som å spørre "Hovedstaden i Zimbabwe er Harare - enig eller uenig?" Jeg overvurderer ikke mine egne evner på en slik måte.

7487177[/snapback]

Om du trur for eksempel på gud og skaperverket så er ikkje alle levande organismar blitt som dei er ved tilfeldighetar i evolusjonen.

 

Islam 92%

atheism 92%

Paganism 50%

Satanism 50%

Buddhism 42%

Judaism 33%

agnosticism 33%

Christianity 33%

Hinduism 0%

 

Eg ser på meg sjølv som ein agnostikar, trur på det som kan bevisast, men er likevel ikkje 100% overbevist om at høgare makter ikkje finnes.

Lenke til kommentar
Hvis du tenker at du ikke vet så bare svarer du midten av "Disagree" og "Agree".

 

Er ikke værre enn det.

7487272[/snapback]

Jeg tenker bare på dem som svarer det ene eller det andre med sikkerhet, og hvor tåpelig det blir.

 

I do not envy people who think they have a complete explanation of the world, for the simple reason that they are obviously wrong.

-Salman Rushdie

Lenke til kommentar

You scored as Satanism.

 

 

 

Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism.

 

Satanism

 

100%

 

Buddhism

 

67%

 

atheism

 

67%

 

Paganism

 

58%

 

Judaism

 

33%

 

Islam

 

33%

 

agnosticism

 

33%

 

Christianity

 

0%

 

Hinduism

 

0%

 

--------------------------------------

 

Stemmer egentlig jævla bra. Jeg har alltid hatt troen på meg selv, og fnyst av mennesker som søker støtte i en fantasifigur (slik oppførsel hører hjemme på mentalsykehus).

 

Fikk ikke vite at mitt livssyn kaltes "satanisme" før ett år siden. Pussig i grunn.

Lenke til kommentar
agnosticism - 75%

 

atheism - 71%

 

Satanism - 67%

 

Islam - 54%

 

Buddhism - 46%

 

Paganism - 46%

 

Judaism - 33%

 

Christianity - 13%

 

Hinduism - 0%

Er ikke så langt ifra sannheten de svara der. Jeg ligger å vaker ett sted mellom agnotisme og ateisme. Det vil si, jeg er primært ateist, ikke troende, men jeg er i den tro at vi mennesker er stokk dumme. Jeg synes vi mennesker innbiler oss at vi skjønner langt mer en det vi gjør. Jeg tror vi har så lite grep om vitenskap og teknologi, at mye av det man vil møte i fremtiden er så fjernt og uvirkelig at det grenser mot det vi i dag ser på som overnaturlig. Denne troen på vår uvitenhet føler jeg at får meg til å grense mot agnotisme.

Vet ikke hva den relativt høye prosenten på satanisme representerer, men antar det henspeiler min til tider kyniske tankegang.

Religioner er noe jeg nærmest synes er motbydelig, den slags virkelighetsflyktig tankegang holder jeg meg for god for. Så det overrasker meg litt at jeg "skåra" såpas høyt på enkelte av dem.

 

Edit: Hadde skrivd et ord to ganger gitt.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...