Gå til innhold

Which religion is the right one for you?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
atheism

 

75%

 

Paganism

 

71%

 

agnosticism

 

58%

 

Satanism

 

54%

 

Buddhism

 

46%

 

Islam

 

42%

 

Judaism

 

25%

 

Christianity

 

17%

 

Hinduism

 

0%

Haha! Paganisme. Nå ser det ut til at alle religioner/livssyn som ikke er direkte representert i testen regnes som paganisme, så det er nok en del selvmotsigelser der i gården :roll:

Lenke til kommentar

Jeg er 96% satanist.

 

Jeg har faktisk lest litt i den satanistiske bibelen. Står en del fornuftig der. For eksempel at om noen klapser til deg i trynet; ikke vend det andre kinnet til - knekk nesen deres.

 

Går mye ut på å leve i pakt med naturen, etter naturens premisser. Vern om de som fortjener det. Ikke godta all verdens dritt bare for å være høflig. Sånne type ting...

Lenke til kommentar
Jeg er 96% satanist.

 

Jeg har faktisk lest litt i den satanistiske bibelen. Står en del fornuftig der. For eksempel at om noen klapser til deg i trynet; ikke vend det andre kinnet til - knekk nesen deres.

 

Går mye ut på å leve i pakt med naturen, etter naturens premisser. Vern om de som fortjener det. Ikke godta all verdens dritt bare for å være høflig. Sånne type ting...

7492005[/snapback]

har satanister hellig dager? :innocent:

 

Satanisme

Satan var opprinnelig i Jøde-kristne tradisjoner sett på som en del av skapelsen, der han omfattet grunnsetningen om at en kunne velge stridende mot Guds ønsker, og dermed tillot potensiellet til fri vilje og tross. Over århundrene ble denne idéen om Satan en omfattelse av alt som var ondt og mot Gud, en forandring som kan tilskrives til to hovedinnflytelser:

Synet på at alt hadde sin motsetning, og at den gode Gud også måtte ha en motstående gudsskikkelse (mange tidligere gudsreligioner hadde også onde guder såvel som gode).

Kristendommens spredning, fulgt av Islam, to religioner som nådde et stort antall tilhengere, la stor vekt på frelse og livet etter døden. Slik vokste Satan frem til å omfatte alt som prøvde å undergrave Gud i dette teologiske verdenssynet.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Jeg har faktisk lest litt i den satanistiske bibelen. Står en del fornuftig der. For eksempel at om noen klapser til deg i trynet; ikke vend det andre kinnet til - knekk nesen deres.

Hva er poenget med det? Jeg synes ikke det høres særlig fornuftig ut å oppføre seg som en stor idiot, men...

7492860[/snapback]

Er det ikke fornuftig å forsvare seg om man blir angrepet?

 

Ville du vendt det andre kinnet om, og latt vedkommende klapse til deg enda en gang? Er det ufornuftig å gjøre motstand mot overgrep?

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk lest litt i den satanistiske bibelen. Står en del fornuftig der. For eksempel at om noen klapser til deg i trynet; ikke vend det andre kinnet til - knekk nesen deres.

Hva er poenget med det? Jeg synes ikke det høres særlig fornuftig ut å oppføre seg som en stor idiot, men...

7492860[/snapback]

Hvis en helt tilfeldig person hadde klappet til deg uten grunn, hva hadde du gjort? Hadde du ikke gjort en eneste ting, og tatt imot flere slag folger du den kristne etikken. Slaar du tilbake i selvforsvar, folger du den satanistiske etikken.

Og hvem er det som igrunn oppforer seg som en stor idiot, han som slaar forst eller du som forsvarer deg?

 

Satanisme gaar ut paa at man ikke skal godta at dritt blir slengt til deg, men at man skal respektere de som fortjener respekt.

Lenke til kommentar
Hvis en helt tilfeldig person hadde klappet til deg uten grunn, hva hadde du gjort? Hadde du ikke gjort en eneste ting, og tatt imot flere slag folger du den kristne etikken. Slaar du tilbake i selvforsvar, folger du den satanistiske etikken.

Og hvem er det som igrunn oppforer seg som en stor idiot, han som slaar forst eller du som forsvarer deg?

 

Satanisme gaar ut paa at man ikke skal godta at dritt blir slengt til deg, men at man skal respektere de som fortjener respekt.

7493035[/snapback]

:yes:

 

Der oppsummerte du satanisme på en godt formulert måte.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk lest litt i den satanistiske bibelen. Står en del fornuftig der. For eksempel at om noen klapser til deg i trynet; ikke vend det andre kinnet til - knekk nesen deres.

Hva er poenget med det? Jeg synes ikke det høres særlig fornuftig ut å oppføre seg som en stor idiot, men...

7492860[/snapback]

Er det ikke fornuftig å forsvare seg om man blir angrepet?

Du svarer på et klapp på kinnet med å knekke nesen? Det kaller ikke jeg å forsvare seg.

 

Ville du vendt det andre kinnet om, og latt vedkommende klapse til deg enda en gang? Er det ufornuftig å gjøre motstand mot overgrep?

7492929[/snapback]

Jeg ville forlatt stedet, men jeg pleier uansett ikke å gi folk en grunn til å klappe til meg i utgangspunktet. Slike machowannabegreier har jeg lagt av meg for lenge siden.

 

 

Hvis en helt tilfeldig person hadde klappet til deg uten grunn, hva hadde du gjort? Hadde du ikke gjort en eneste ting, og tatt imot flere slag folger du den kristne etikken. Slaar du tilbake i selvforsvar, folger du den satanistiske etikken.

Jeg hadde ikke tatt imot flere slag, og jeg hadde ikke slått tilbake. Men som jeg nevner over ville jeg ikke gitt noen en grunn til å klappe til meg i utgangspunktet. Og blir jeg klappet til uansett så er det sannsynligvis en misforståelse, og ingen tjener på å eskalere konflikten.

 

Og hvem er det som igrunn oppforer seg som en stor idiot, han som slaar forst eller du som forsvarer deg?

Den som knekker en annens nese fordi han ble klappet til.

 

Satanisme gaar ut paa at man ikke skal godta at dritt blir slengt til deg, men at man skal respektere de som fortjener respekt.

7493035[/snapback]

Med andre ord: Primitiv huleboer/middelalder/muslim-"respekt". Slik "respekt" som blant annet æresdrap har sitt utspring i. En latterlig machokultur der knyttnevene teller mer enn hodet.

Lenke til kommentar
Du svarer på et klapp på kinnet med å knekke nesen? Det kaller ikke jeg å forsvare seg.

7493418[/snapback]

OK, her overdrev jeg litt. Men om noen klapser meg, skal de få et enda kraftigere klaps tilbake. (Ingen strafferabatt her i gården nei.)

 

Jeg ville forlatt stedet, men jeg pleier uansett ikke å gi folk en grunn til å klappe til meg i utgangspunktet. Slike machowannabegreier har jeg lagt av meg for lenge siden.

7493418[/snapback]

Jeg hadde ikke tatt imot flere slag, og jeg hadde ikke slått tilbake. Men som jeg nevner over ville jeg ikke gitt noen en grunn til å klappe til meg i utgangspunktet. Og blir jeg klappet til uansett så er det sannsynligvis en misforståelse, og ingen tjener på å eskalere konflikten.

7493418[/snapback]

Du er den reneste Ghandi jo. :p

 

Neida. Jeg skjønner godt hvorfor du ikke vil avle mer vold av ubegrunnet vold. Jeg tror du også skjønner hvorfor vi har lyst til å slå tilbake / forsvare oss.

 

Satanisme gaar ut paa at man ikke skal godta at dritt blir slengt til deg, men at man skal respektere de som fortjener respekt.

7493035[/snapback]

Med andre ord: Primitiv huleboer/middelalder/muslim-"respekt". Slik "respekt" som blant annet æresdrap har sitt utspring i. En latterlig machokultur der knyttnevene teller mer enn hodet.

7493418[/snapback]

Æresdrap har noe med en forskrudd holdning til begrepet 'ære' å gjøre, og lite med selvforsvar.

 

Hva gjør du om en huleboer-muslim kommer bort til deg og slår helt ubegrunnet? Blind vold med andre ord. Ringer du politiet mens han fortsetter å slå deg?

Lenke til kommentar

You scored as Satanism.

 

 

 

Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism.

 

Satanism

 

100%

Paganism

 

67%

atheism

 

33%

agnosticism

 

33%

Buddhism

 

29%

Islam

 

17%

Hinduism

 

17%

Christianity

 

8%

Judaism

 

0%

 

 

Pure evil ser det ut til...

Lenke til kommentar
Hva gjør du om en huleboer-muslim kommer bort til deg og slår helt ubegrunnet? Blind vold med andre ord. Ringer du politiet mens han fortsetter å slå deg?

7493540[/snapback]

Jeg er ikke så wannabe-tøff at jeg føler at jeg trenger å bli på stedet, så jeg stikker av.

7496046[/snapback]

Han løper fortere enn deg, selv med en tung klubbe i hånden. Slå eller bli slått?

 

The satanic bible sier vel noe om å "take your revenge tenfold". Minte meg en del om levemåten til de gamle mafiabossene, slik de gjerne blir fremstilt. Det passer kanskje best for den som vil være konge på haugen.

Lenke til kommentar

 

Satanisme

Satan var opprinnelig i Jøde-kristne tradisjoner sett på som en del av skapelsen, der han omfattet grunnsetningen om at en kunne velge stridende mot Guds ønsker, og dermed tillot potensiellet til fri vilje og tross. Over århundrene ble denne idéen om Satan en omfattelse av alt som var ondt og mot Gud, en forandring som kan tilskrives til to hovedinnflytelser:

Synet på at alt hadde sin motsetning, og at den gode Gud også måtte ha en motstående gudsskikkelse (mange tidligere gudsreligioner hadde også onde guder såvel som gode).

Kristendommens spredning, fulgt av Islam, to religioner som nådde et stort antall tilhengere, la stor vekt på frelse og livet etter døden. Slik vokste Satan frem til å omfatte alt som prøvde å undergrave Gud i dette teologiske verdenssynet.

7492286[/snapback]

 

Jeg tror du vil finne en mer presis definisjon av satanismen som LaVey snakker om (ref satanistiske bibel) ved å lese orginalverket. Ikke slå opp i wikipedia. For den definisjonen der henger strengt tatt ikke på greip. Wikipedia duger til enkelte ting, men åpenbart ikke dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...