Gå til innhold

Which religion is the right one for you?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-VqMh8ni9

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
atheism 

92%

 

Satanism 

79%

 

agnosticism 

79%

 

Paganism 

63%

 

Islam 

54%

 

Judaism 

42%

 

Buddhism 

42%

 

Christianity 

33%

 

Hinduism 

0%

 

Ole :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
Jeg heter Ole(pluss noe mer), så nå trodde jeg du prata til meg. "Olé" var det vel du mente?

7485430[/snapback]

Nei, jeg heter også Ole, så derfor skriver jeg "Ole :)" etter hvert innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg er buddhist, noe jeg ikke er, men det er den religionen jeg tror mest på - ved siden av paganisme:

 

Buddhism 88%

Paganism 79%

Agnosticism 79%

Islam 71%

Hinduism 67%

Judaism 54%

Christianity 50%

Satanism 42%

Atheism 33%

 

EDIT til du over:

Agnostisisme er en betegnelse på et filosofisk og teologisk syn der Guds, guders eller guddommers eksistens blir sett på som noe man ikke kan vite noe sikkert om. Agnostikeren mener derfor det ikke er mulig å vite om det finnes en gud eller guder. Guds eller gudenes eksistens kan derfor ikke absolutt fornektes eller bekreftes.

 

Uttrykkene agnostisisme og agnostiker ble først tatt i bruk av Thomas Huxley i 1869, og brukes til å beskrive de som ikke er overbevist om guddommenes eksistens. Agnostisisme er altså ikke det samme som ateisme, den posisjon som fornekter en guds eller guders eksistens.

 

Agnostisisme skal heller ikke forveksles med et syn som spesielt står i motsetning til doktrinene om kunnskap og gnostisisme – dette er religiøse begreper som ikke er direkte relatert til agnostisisme.

 

Agnostisismen synes som en rimelig filosofisk posisjon i forhold til «erkjennelsen grenser», men innebærer en vanskelig forsvarbar påstand om at det finnes en absolutt grense for menneskelig erkjennelse. Menneskehetens historie kjennetegnes jo av en kontinuerlig utvidelse av kunnskap og erkjennelse.

 

I forhold til livssynsmessige posisjoner og praksiser vil agnostisismen oftest ikke skille seg fra ateismen nettopp fordi avvisningen av sikker kunnskap om gud eller det guddommelige må føre til en vektlegging av en empirisk fundert og/eller rasjonell epistemologi og etikk.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Jeg vet at denne testen har vært oppe før, men finner ikke tråden. Har den blitt slettet kanskje? Trodde ikke HW.no slettet tråder?

 

Atheism 88%

Satanism 79%

Paganism 75%

Buddhism 63%

Agnosticism 50%

Judaism 42%

Christianity 13%

Hinduism 13%

Islam 13%

 

Edit: Den gamle tråden ble stengt pga for mye off topic. En annen tråd med samme test ble også stengt, pga frykt for for mye off topic. Får se hvordan det går med denne da :p

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
You scored as agnosticism. 

 

agnosticism 88%

 

atheism 83%

 

Islam 79%

 

Satanism 75%

 

Paganism 71%

 

Buddhism 58%

 

Judaism 50%

 

Christianity 46%

 

Hinduism 4%

Hva i HelvettE er agnosticism?

7485484[/snapback]

 

Er ikke det at du tror at det finnes noe, men ikke sikker hva?

 

Og orginalt er ikke satanisme djeveldyrkelse.. det er en naturreligion..

 

--

 

Satanism

 

71%

 

agnosticism

 

71%

 

Buddhism

 

63%

 

Paganism

 

63%

 

Judaism

 

54%

 

Islam

 

54%

 

atheism

 

50%

 

Christianity

 

33%

 

Hinduism

 

33%

Endret av Torpern
Lenke til kommentar

Ja. Jeg er heeeeeelt sikker på denne testen er basert på en nøytral holdning. Slik jeg forstår det er alle som ikke tror på noe (ateister) satanister. Altså likestilling mellom dem.

 

Vel, vel. Jeg tror trossalt ikke på spøkelseshistorier og eventyr som de religiøse gjør. Eier litt sunn fornuft :p

 

 

Satanism

96%

 

atheism

92%

 

Paganism

63%

 

agnosticism

63%

 

Buddhism

54%

 

Islam

46%

 

Judaism

33%

 

Christianity

17%

 

Hinduism

0%

Lenke til kommentar
Ja. Jeg er heeeeeelt sikker på denne testen er basert på en nøytral holdning. Slik jeg forstår det er alle som ikke tror på noe (ateister) satanister. Altså likestilling mellom dem.

Der er et par moralske (ish) spørsmål i testen for å balansere mellom ateisme og satanisme, men joda. Det er mange likheter ettersom satanismen er en ateistisk 'religion'.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...