Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125
Det kan vel komme av at dem åpner pakkene og tar ut tilbehøret også.. Da får man jo god kontroll på hva som glir inn på lageret. Men det var vel kanskje bare i Krsand dette skjedde  :p

7511862[/snapback]

 

Kanskje :D Får håpe Spaceworld har et overhode et eller annet sted som tar tak i rasshølet der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen ta Nintendo og deres "Vi må vinne i USA!" holdning.

Haha, så du tror ikke de har fått altfor få konsoller i USA også? :lol:

 

Faen ta Bergsala og deres "Vi må vinne i Sverige!" holdning.

Haha, så du tror ikke de har fått altfor få konsoller i Sverige også? :lol:

 

Tror egentlig det stemmer at de ikke fører Wii, står jo ikke noe om Wii på nettsidene dems heller, men andre kan gjerne dobbelt sjekke med å ringe dem  :)

7508007[/snapback]

De har ikke Wii. Tullinger :)

 

 

Det gjelder selvfølgelig alle elkjøpbutikkene.

7511368[/snapback]

Vet du om det samme gjelder Lefdal?

Lenke til kommentar
Flere som har hørt at Elkjøp skal ha 2500,- for sine maskiner? De som ble solgt første dagen, gikk da for 2000 kroner??

7507137[/snapback]

 

Jeg var en av de heldige som fikk tak i en Wii på Elkjøp på Lørenskog den 8. desember, jeg sto i kø fra 07:45. Da vi som fikk utdelt lapper kom (stormende) inn i butikken og frem til kassa der de registrerte Wiiene, sto det 2395,- eller 2495,- eller noe på skiltet, men det er med den überteite forsikringen Elkjøp forsøker å prakke på en. Som absolutt ingen i køen ville ha. Uten den kostet Wiien 1990,-. Og fy faen som selgerne forsøkte å prakke på oss forsikringen, omtrent samtlige samtaler (inkludert min) gikk noenlunde sånn her:

 

"Vil du ha basis eller med forsikring?"

"Basis."

"Med forsikring får du ny mot tyveri, brann, vannskade, blablablabla"

"Basis!"

"Er du helt sikker?"

"BASIS!!"

 

Så kom vi til kassa for å betale og da gjentok det hele seg:

"Du har bestilt basis, er du sikker på at du ikke vil ha forsikring?"

"Ja"

"Men med forsikring er du sikret mot tyveri, brann, blablablabla"

 

Tragisk, men etter en uke med Wii og Zelda kan jeg bare si, at i en alder av 34 år, er det sikkert 20 år siden jeg har hatt det så gøy med spill! Zelda er helt fantastisk og jeg føler meg som en liten unge på julaften igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis elkjøp presser prisen så høyt så tror jeg at jeg driter i det til over jul en stund. Et prishopp på 700kr blir for dumt.

7513663[/snapback]

 

Nå er det ca der prisen ligger da. 1995,-'ish var kun et særegent introduksjonstilbud på Elkjøp. Sjekk priser overalt ellers og du ser at du må ut med rundt 2700,-.

Lenke til kommentar
Hvis elkjøp presser prisen så høyt så tror jeg at jeg driter i det til over jul en stund. Et prishopp på 700kr blir for dumt.

7513663[/snapback]

 

Nå er det ca der prisen ligger da. 1995,-'ish var kun et særegent introduksjonstilbud på Elkjøp. Sjekk priser overalt ellers og du ser at du må ut med rundt 2700,-.

7513779[/snapback]

Men så pleier jo også lefdal og elkjøp å ligge noen hundrelapper under de andre kjedene. Reklamerer med 2495 i nettbutikkene sine, og ja jeg vet at prisene ikke nødvendigvis er de samme, men høres mistenkelig ut som melking det her, noe jeg synest er leit.

Lenke til kommentar
Hvis elkjøp presser prisen så høyt så tror jeg at jeg driter i det til over jul en stund. Et prishopp på 700kr blir for dumt.

7513663[/snapback]

 

Nå er det ca der prisen ligger da. 1995,-'ish var kun et særegent introduksjonstilbud på Elkjøp. Sjekk priser overalt ellers og du ser at du må ut med rundt 2700,-.

7513779[/snapback]

Men så pleier jo også lefdal og elkjøp å ligge noen hundrelapper under de andre kjedene. Reklamerer med 2495 i nettbutikkene sine, og ja jeg vet at prisene ikke nødvendigvis er de samme, men høres mistenkelig ut som melking det her, noe jeg synest er leit.

7513949[/snapback]

Det er helt normalt dette i ett åpent marked. Pris bestemmes av etterspørsel og tilgjengelighet. De leker trossalt ikke butikk! :-) Nå er det ekstremt stor etterspørsel og null tilgjengelighet. De som alle andre har muligheten å selge sine produkter for akkurat det de vil, de som fikk den til 1995 stuntet bør bare være overlykkelige!

 

Hvis alle Elkjøp setter prisen opp til 2700 så håper jeg dette fører til at så mange som mulig ikke gidder å kjøpe den før jul fordi da er det større sjans at jeg får tak i den hehe :cool:

 

Men tilbake til topic. Håper litt Elkjøp butikker i Oslo området kunne sagt hvilken dato de skal selge Wii slik at vi slipper å dra innom flere ganger daglig å spørre! Jeg ville tro de er enda mer lei folk som spørr enn vi er lei å spørre hehe!

 

Edit: Vis du vil lese mer om etterspørsel go tilgjengelighet kan du se her Suply and Demand ett prinsipp som ble først intrudisert av Adam Smith i 1776 og ikke Elkjøp 2007 ;)

Endret av aCa
Lenke til kommentar

Det vil en og alene være Nintendos feil hvis butikkene presser prisen opp høyt. Fordi det er de som ikke evner å produsere nok konsoller. Ellers så hadde det vært hyggelig om Bergsala hadde tatt seg bryet med å fortelle oss hvor mange maskiner som er på vei inn.

 

Det hadde ikke forundret meg om de ikke visste dette selv.

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Edit: Vis du vil lese mer om etterspørsel go tilgjengelighet kan du se her Suply and Demand ett prinsipp som ble først intrudisert av Adam Smith i 1776 og ikke Elkjøp 2007  ;)

7514014[/snapback]

Ja, ja, jeg går ikke på barneskolen.

 

Poenget mitt var at jeg trodde kanskje elkjøp/lefdal skulle ligge under de andre kjedene, dersom da ikke spaceworld/expert setter opp prisen til 3000 eller noe lignende idiotisk. Kan egentlig ikke forstå hvordan lefdal butikker kan selge til en høyere pris enn annonsert på nettet med deres prismatching policy, eller gjelder den ikke internettbutikker?

 

EDIT:

Ellers så hadde det vært hyggelig om Bergsala hadde tatt seg bryet med å fortelle oss hvor mange maskiner som er på vei inn.

Dette er rett og slett ikke info som du kan forvente at de kommer til å gi ut, det ville være helt meningsløst sett fra deres ståsted.

Endret av wizzcat
Lenke til kommentar
hehe samme her glad jeg bestilte i Slutten av september. Ikke noe moro å hele tiden måtte skjekke for info om når og hvor den kommer.

7514173[/snapback]

 

 

en kamerat av meg bestilte fra mpx i begynnelsen av september, fikk alikevel ikke tak i derifra. han fikk derimot tak i gjennom en kamerat av han som klarte å få kjøpt en på lefdal 8.12.

Lenke til kommentar
Edit: Vis du vil lese mer om etterspørsel go tilgjengelighet kan du se her Suply and Demand ett prinsipp som ble først intrudisert av Adam Smith i 1776 og ikke Elkjøp 2007  ;)

7514014[/snapback]

Ja, ja, jeg går ikke på barneskolen.

Beklager hvis jeg var litt for belærende. Var egentlig litt nysjerrig på hvem som kom med begrepet først så derfor jeg sjekket wiki. Ble litt ivrig da jeg så det var min gode venn Adam Smith fra Sid Meiers Colonization :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...