Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blei ikke no wii på meg i dag heller.dro på elkjøp rundt 12 tiden i dag.fikk beskjed at dem mest sansynelig ville komme in fredag,jeg bestemte meg for og dra dit senere på kvelden,har akkurat vært der og snakket med en annen selger der,og han sa det samme

så det høres ut som om fredag er dagen,vet ikke åssen det er med andre butikker.

skal ringe lefdal i morgen tidlig og høre om dem vet no mer en dem visste idag morges

Lenke til kommentar
Elkjøps kundesenter maktet å si til meg at INGEN av butikkene får inn fler før neste år.

 

Dette begynner å likne en parodi.

7529412[/snapback]

 

Kundesenterene ser ut til å vite absolutt ingenting virker det som. De nærmest bare sier noe for å bli kvitt innpåslitne (wii) kunder.

 

Virker heller ikke som at maskinene dukker opp på Lefdal Alna idag. Var der for et par timer siden, og det var ingenting der. Gadd ikke å spørre i butikken, da en måtte vente LENGE i kø for å få svar om wii var på vei eller ikke. Ringte Lefdal kundesenter etterpå, og fikk til svar at de kommer definitivt ikke idag. Men så har jo kundesenterene sagt litt av hvert i det siste.

 

Ingenting på Elkjøp Jessheim og Lørenskog heller. Spurte betjeningen der, og fikk til svar "iløpet av uka", "aner ikke, men de er på vei".

7529797[/snapback]

Egentlig litt rart at kundesenteret ikke har fått den infoen - men som jeg har sagt, så kommer Wii inn til alle elkjøpene i løpet av denne uka.

 

Grunnen til at vi ikke vet når er at de blir levert direkte fra Bergsala - og bergsala aner jo ingenting om når ting kommer og går hos seg selv. Så de kommer plutselig på lager.

Lenke til kommentar
og bergsala aner jo ingenting om når ting kommer og går hos seg selv

7529875[/snapback]

 

Burde ikke Bergsala vite dette, i dette tilfelle her? De burde yte ekstra service, ettersom de sitter på en etterspurt vare på et tidspunkt hvor de ved å yte ekstra service kan få mange fornøyde kunder. Litt informasjon fra Bergsalas side hadde ikke skadet i det hele tatt.

 

Er det bare jeg som er misfornøyd med Bergsalas håndtering av wiis lansering i Norge? Greit at de fikk få konsoller fra Nintendo, men de bør jo prøve å få flest muligg inn i landet kjappest mulig ved andre leveranse, og de bør INFORMERE sine kunder om hva som foregår bak kulissene, jeg kan ikke se hvordan dette skal skade dem. Slik at kundene slipper å løpe fra butikk til butikk i desperathet etter å få tak i en wii.

 

Dette er som sagt, en spesiell situasjon, og det er i slike situasjoner gode import firmaer skiller seg ut fra de dårlige, og etttersom det jeg har erfart de siste få ukene så faller definitivt Bergsala i sistnevnte kategori.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke liker PR-ansvarlig hos Bergsala (hu dama med det lyse håret)?

Ikke for å drive noe personhets her, men for det første kan hu null niks om konsollen eller spillene, og for det andre har hun bare elendige unskyldninger om hvorfor konsollen ikke kommer til butikkene.

 

Kan ikke bare Japan få rumpa i gir å produsere Wii til alle som vil ha det? Det er jo bare plast og metall!

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ikke liker PR-ansvarlig hos Bergsala (hu dama med det lyse håret)?

Ikke for å drive noe personhets her, men for det første kan hu null niks om konsollen eller spillene,

Hvor har du det fra?

 

og for det andre har hun bare elendige unskyldninger om hvorfor konsollen ikke kommer til butikkene.

Hva mener du hun skal si da? Tror du hun bestemmer når ting kommer?

 

Kan ikke bare Japan få rumpa i gir å produsere Wii til alle som vil ha det? Det er jo bare plast og metall!

7530038[/snapback]

Eh, det er nok litt mer komplisert enn som så...

Lenke til kommentar

Ingen konsoller hos Lefdal Alna ca 20 min før de stengte. Har prøvd et par Expert butikker også, uten hell. :(

 

Hvis noen har noe som helst informasjon om vi kan forvente wii i butikkene imorgen eller ikke, så vennligst del den. :)

 

PS har begynt å misike Bergsala sterkt for hvordan de har gått ut med absolutt INGEN informasjon rundt situasjonen, som nå er nærmest prekær for den fra før av hardt prøvede europeiske nintendo fan skaren.

Lenke til kommentar

Til alle dere som hetser Bergsala og Kirsti, så kan jeg si at Kirsti har kommet med en uttalelse på nintendo.no-forumet om mangel på informasjon. Grunnen til dette er at siden Bergsala prøver alt de kan på å få så mange konsoller til Norge som over hodet mulig, veit de ikke hvor mange som kommer, når de kommer eller annen informasjon.

Husk at Bergsala kun er norges "mellom-mann" for Nintendo, og at de har INGEN ting med hvor mange konsoller som kommer, eller når de kommer. Vi har fått bekreftet av dem at de gjør alt i sin makt for å få inn så mange konsoller som mulig, og grunnen til at de ikke kommer med informasjon, er fordi de ikke får informasjon fra Nintendo Europe.

Personlig syns jeg Bergsala gjør en kjempejobb, og de kom med informasjon på nintendo.no så fort konsollene ankom og forlot deres lager i Sverige, og de gir oss den informasjonen de har.

 

Så til dere som syter og klager på Bergsala for at dere ikke har fått Wii, kan ta dere en bolle, og heller skylde på dere selv, fordi dere ikke var tidlig nok ute til å få en konsoll på første levering..

 

Make teh lub, not warz. ^^

Lenke til kommentar
Husk at Bergsala kun er norges "mellom-mann" for Nintendo, og at de har INGEN ting med hvor mange konsoller som kommer, eller når de kommer.

7530472[/snapback]

Det blir litt (totalt) feil å si. Bergsala fordeler konsoller på Norge, Sverige og Danmark, på samme måte som Nintendo fordeler på Japan, USA og Europa.

 

Hvorfor er så mange på fornavn med denne Bergsala-dama, forresten?

Lenke til kommentar
Til alle dere som hetser Bergsala og Kirsti, så kan jeg si at Kirsti har kommet med en uttalelse på nintendo.no-forumet om mangel på informasjon. Grunnen til dette er at siden Bergsala prøver alt de kan på å få så mange konsoller til Norge som over hodet mulig, veit de ikke hvor mange som kommer, når de kommer eller annen informasjon.

Husk at Bergsala kun er norges "mellom-mann" for Nintendo, og at de har INGEN ting med hvor mange konsoller som kommer, eller når de kommer. Vi har fått bekreftet av dem at de gjør alt i sin makt for å få inn så mange konsoller som mulig, og grunnen til at de ikke kommer med informasjon, er fordi de ikke får informasjon fra Nintendo Europe.

Personlig syns jeg Bergsala gjør en kjempejobb, og de kom med informasjon på nintendo.no så fort konsollene ankom og forlot deres lager i Sverige, og de gir oss den informasjonen de har.

 

Så til dere som syter og klager på Bergsala for at dere ikke har fått Wii, kan ta dere en bolle, og heller skylde på dere selv, fordi dere ikke var tidlig nok ute til å få en konsoll på første levering..

 

Make teh lub, not warz. ^^

7530472[/snapback]

Dette er akkurat det som var poenget mitt - siden bergsala er kun mellommann (en mellommann vi fint kunne vært foruten forøvrig etter min mening) - så veit de ingenting før konsollene plutselig er der, og da blir det rot i infoen til butikkene også.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke ha huske å ha sett noe uttalelse fra Bergsala om mangelen på informasjon. Alt jeg husker er at Kirsti Danielsen fra Bergsala sa at konsollene var på vei, og dette var Onsdag i forrige uke om jeg ikke tar feil, de var på vei fra Sverige til Norge tror jeg hun skrev, og nå har det gått 5 dager, og fortsatt har de ikke nådd butikkene. Og den "nyheten" de la ut på nintendo.no var direkte kopiert fra nintendo.se

 

Personlig så syns jeg at Bergsala i Norge i en sådan stund burde gå den ekstra mila, og jobbe på spreng for å få konsollene til butikkene kjappest mulig. Ved og også gå omveier hvis mulig. Som å framskynde transporten av konsollene fra lageret i Sverige til Norge. Istedenfor å sende de på rundgang rundt i Norge, som jeg har på følelsen at de har gjort, så burde de heller ha jobbet litt overtid (som de fleste av oss gjør når vår viktigste kundegruppe står ovenfor en viktig begivenhet/forlanger det), og fått disse hersens konsollene i butikkene kjappest mulig.

 

Det er vår rett som forbrukere å kritisere et foretak, når vi føler at det gjør en slett jobb. Og jeg er ikke med på å kritisere kun Kirsti Danielsen, men kan glatt innrømme at det er utrolig irriterende å se henne smilende i media, når hun burde vite godt at minst 60% av den hardbarka nintendo fansen i norge (de som holder foretaket deres i livet, når "bandwagoners" ikke støtter dem (noe som har vært gjennomgangsmelodien de siste 10 årene) IKKE fikk en wii den 8de desember, og har må måtte belage seg på å vente LENGE på neste leveranse. Men jeg har ikke noe imot henne, det er Bergsala som foretak jeg kritiserer. Kirsti Danielsen som person kjenner jeg ikke i det hele tatt, og har ingen belegg til å komme med uttalelse om hennes person.

Lenke til kommentar
Boogieman,18/12-2006 : 20:21]Husk at Bergsala kun er norges "mellom-mann" for Nintendo, og at de har INGEN ting med hvor mange konsoller som kommer, eller når de kommer.

7530472[/snapback]

Det blir litt (totalt) feil å si. Bergsala fordeler konsoller på Norge, Sverige og Danmark, på samme måte som Nintendo fordeler på Japan, USA og Europa.

 

Hvorfor er så mange på fornavn med denne Bergsala-dama, forresten?

7530530[/snapback]

Vi er på fornavn med hu, fordi hu svarer på diverse spørsmål på nintendo.no-forumet når hu har tid. :)

Syns hu er ei kjempedame jeg, som gjør en kjempejobb for Bergsala. :)

Lenke til kommentar
(en mellommann vi fint kunne vært foruten forøvrig etter min mening)

7530539[/snapback]

 

Halleluja! Det vettugste jeg har lest på en stund. Hvordan blir vi kvitt dem?! : :dribble:

 

Hvorfor er så mange på fornavn med denne Bergsala-dama, forresten?

 

Hehe, det samme lurer jeg på. Hvor gammel er hun forresten? :innocent::love::D

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Personlig så syns jeg at Bergsala i Norge i en sådan stund burde gå den ekstra mila, og jobbe på spreng for å få konsollene til butikkene kjappest mulig.

7530557[/snapback]

 

Skal ikke se bort fra at de gjør det da. Men det er ikke alltid hardt arbeid viser seg i umiddelbare resultater heller.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke ha huske å ha sett noe uttalelse fra Bergsala om mangelen på informasjon.

7530557[/snapback]

Til informasjon gikk det varer inn på lageret vårt i dag. Grunnen til at vi, Nintendo of Europe og resten av Nintendo ikke har eksakt informasjon om leveringstidspunkt etc. er fordi de jobber på spreng med å få ut mest mulig og har dermed ikke noe fastsatt skjema å forholde seg til.

 

Disse varene kom inn på lageret i Sverige og skal distribueres ut de nærmeste dagene. Til helgen eller mandag bør det iallefall være noen Wiier å få tak i hos f.eks. Elkjøp. Deretter kommer det fortløpende maskiner til Norge.

 

Hilsen Kirsti

Bergsala AS

 

There you go. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...