Gå til innhold

Den feteste vokalisten - ikke growling. Nominasjon


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det kunne være interresant med en liten poll over hvem folket mener er den feteste vokalisten.

 

Jeg skrev "uten growl", og det er fordi det er noe helt annet enn vanlig synging, men dere kan godt nominere metallvokalister hvis de er flinke til "ren" synging.

 

Dette er en nominasjonstråden, og hvis det blir nominert veldig mange så får det bli to poller, og en finale (evt. semifinale).

 

Obs!: Prøv å unngå å nominere de samme vokalistene.

 

KUN én nominasjon per medlem

 

Jeg starter med:

Justin Hawkins - tidligere The Darkness

Bruce Springsteen

Bruce Dickinson - Iron Maiden

Matthew Bellamy - Muse

Olaf Hayer - Luca Turilli

James Hetfield - Metallica

Bono (Paul David Hewson) - U2

Bon Scott - AC/DC

Kristoffer Rygg - Ulver, Arcturus, Borknagar, Head Control System

Mathias Blad - Falconer

Michael Åkerfeldt - Opeth

Ville Valo - HIM

David Bowie

David Eugene Edwards - 16 Horsepower, Woven Hand

Freddie Mercury, Queen

Maynard James Keegan - Tool, A Perfect Circle

Rob Halford

Tom Waits

Serj Tankian - SOAD

Daniel Gildenlöw - Pain Of Salvation

Philip Labonte - All That Remains

Whiplasher Bernadotte - Deathstar

Philip Anselmo - Pantera

Chris Cornell - Soundgarden, Audioslave

Josh Groban

Jeff Buckley

Kim Ljung, Seigmenn

Jussi Björling

Mike Scalzi - The Lord Weird

Paul McCartney

Nate Dogg

Steven Patrick Morrissey - The Smiths

Kurt Cobain - Nirvana

Glenn Danzig - The Misfits, Danzig, Saimhain

Ian Gillan - Deep Purple

Brandon Flowers - The Killers

Corey Taylor - Stone Sour, Slipknot

Blackie Lawless - W.A.S.P.

Simen Hestnæs - Arcurus, Borknagar, Dimmu Borgir

Jørn Lande - Jorn, Ark, Masterplan

David Byrne - Talking Heads

Hamilton Leithauser - The Walkmen

Anders Friden - In Flames

Brian Molko - Placebo

Kyo - Dir en Grey

Mike Patton

Tony Kako - Sonata Arctica

Thom Yorke - Radiohead

Marvin Gaye

Sivert Høyem - Madrugada

Jahn Teigen

Garm - Arcuturus

Mike Patton

Cedric Bixler-Zavala - The Mars Volta

Jon Oliva - Savatage, Jon Oliva's pain.

Regina Spektor

Andrew Stockdale - Wolfmother

Joacim Cans - Hammerfall

Luciano Pavarotti

Roy Khan - Kamelot

Jonas Renkse - Katatonia

Billy Corgan - The Smashing Pumpkins

Greg Lake - Emerson, Lake & Palmer, King Crimson

Eddie Vedder - Pearl Jam

Dio - Black Sabbath, Dio

Israel Kamakawiwo'ole

 

Venter til kl 20:30 før jeg stenger fristen. Må si at det har vært en del rare forslag her som egentlig ikke burde vært under fete stemmer, men kanskje heller under vakre, men alt er subjektivt.

 

FRIST: St Lucia-dagen

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forslag:

 

Rob Halford - Ultimate metalvokalisten. Fra growling til fløyelsmyk synging til skrik som faktisk ingen andre vokalister greier(Nei, andre vokalister skriker ikke slik. De bruker forsterket falsett, Halford bruker sin hele og fulle stemme). Totalt ute av kontroll live, men det er noe av morroa. Bytter mellom utallige måter å bruke stemmen i hver eneste sang. Blitt mer brutal med årene, og treffer ikke de høyeste tonene med vanlig sang lenger, men skrikene er ennå bedre enn noen andre i bransjen og midtonene er bedre enn noensinne(I Sinatra klasse).

 

Tom Waits - Ikke bare en av de mest særegne stemmene, men også en av de aller beste. Kan treffe like mange oktaver som Halford, men alltid med sin distinkte heshet. Lager ufattelig mange morsomme lyder, og bruker stemmen på et utall måter. Har også bare blitt mer

 

Mike Patton - Kongen over rare lyder. Finnes få ting den mannen ikke kan gjøre med stemmen sin. Utrolig bra crooner også, men litt nasal synging trekker ned noenganger.

 

Willie Nelson - Sannsynligvis den mest misforståtte vokalisten noensinne. Nei, han synger ikke nasalt. Han bruker pusteteknikker fra Yoga som gjør at han, i motsettning til nesten alle andre vokalister, synger på samme kraftige volum på de laveste så vel som de høyeste tonene. Utviklet absolutt gehør som liten unge, var den perfekte smørsangeren på 50tallet, men inspirert av jazzen begynte han å eksperimentere med å kaste stemmen sin så langt vekk fra tonen og rytmen han kunne uten at sangen blir atonal eller urytmisk, noe som resulterte i den stemmen man kjenner i dag. Noen ganger feiler han, men når har treffer ordentlig er det magisk. Få andre tørr en gang prøve.

Lenke til kommentar
Jeg bør kanskje si hva jeg legger i "feteste":

 

Det er ikke nødvendigvis den som synger renest og best teknisk, men den som har den mest særegne og "feteste" stemmen man burde nominere.

 

Hvem nominerer du Niskivara? Eller skal jeg bare velge en?

7463960[/snapback]

Alle på den listen MÅ med, ellers streiker jeg i protest.

 

Men hvis jeg bare kan nominere en så må det bli Halford. Ingen andre vokalister treffer meg så midt i hjertet som ham. Fra de snilleste til de slemmeste tonene.

 

(PS! Ingen av vokalistene der var nominert for teknikken, siden Willie Nelson er den eneste virkelig tekniske vokalisten der. De andre tre er selvlærte og gjør masse av "feil", men det er det som gjør stemmene deres så fantastiske).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...