Gå til innhold

"Dommene som opprører Norge"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg synes tullingen fortjener 30 dager. Det er slike pøbler som han som tror man kan gjøre ting ustraffet.

 

De andre sammenligningene med diverse saker anser jeg som spekulativ, sensasjonspreget søppel. Som det står: "Vi gjør oppmerksom på at de ligger spesielle hensyn, det være seg formildende eller straffeskjerpende omstendigheter, bak de enkelte dommene. Noen av dem er heller ikke rettskraftige."

Lenke til kommentar
Vel, jeg synes tullingen fortjener 30 dager. Det er slike pøbler som han som tror man kan gjøre ting ustraffet.

 

De andre sammenligningene med diverse saker anser jeg som spekulativ, sensasjonspreget søppel. Som det står: "Vi gjør oppmerksom på at de ligger spesielle hensyn, det være seg formildende eller straffeskjerpende omstendigheter, bak de enkelte dommene. Noen av dem er heller ikke rettskraftige."

7439814[/snapback]

 

Oh noes! noe så pøblete å kaste kake!

Hvilken grusom forbrytelse som sikkert legger igjen

enorme følelsesmessige ladninger og sykiske lidelser

resten av livet, på linje med et overgrep av en pedofil!

 

Jeg synes 30 dager er en brukbar straff (kan hende fordi jeg

aldri har sittet i fengsel). Men å sammenligne pedofili med kakekasting

er rett og slett tragisk.

 

Idioten som kastet kaken burde få en bot +fengselstraff.. fikk han ikke det?

7439830[/snapback]

 

Han fikk det, men det er ikke verre enn at offeret

for en slik grusom forbrytelse vasker klærne sine

etterpå.

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar
"Stortingspolitiker Jan Arild Ellingsen (Frp) reagerer også sterkt."

 

Kanskje noen Blitzere som får med seg det og "spanderer" ei bløtkake på Jan Arild. Så kan han jo be dommeren om å dømme mildest mulig..

7439998[/snapback]

 

Det er ikke slik loven fungerer. det er ikke fornærmede som skal utmåle straffen så den kommentaren var passe dum. kanskje kaste folk in i fengsel hver gang noen bryter en trafikkregel også?

Lenke til kommentar

Ennå mer skremmende enn den faktiske straffen er strafferammen på 15 år. Heldigvis utviste retten hvertfall littegranne skjønn. Og det burde være litt straff for å angripe offentlige figurer, selv med kake. Vi kan ikke tolerere at folkevalgte ikke kan gå ute blandt folk.

 

Derimot burde vi kanskje skjerpe straffer for korrupsjon i million og milliardklassen, pedofili, fyllekjøring osv.?

Lenke til kommentar

At straffeutmålingsystemet er på jordet i Norge er ihvertfall ikke jeg i tvil om. 30 dager for å kaste kake høres litt strengt ut ja, men hvorfor ikke? Han visste sikkert at det ikke var lov men gjorde det allikevel.

 

At pedofile får samme dom er tåpelig. Det finnes ingen sammenligning med dette og slike straffutmålinger som dette er det som får det norske rettsvesenet til å virke tåpelig.

Lenke til kommentar

Saken er nå at strafferamma for å kaste kake på en tilfeldig forbipasserende er ikke lik som å kaste kake på en representant for den Norske regjering. Det går som et fysisk angrep på et statsoverhode. Derav dem høye tallene. Kan vel igrunn si meg enig jeg, sånne handlinger burde svi og stå som eksempel overfor andre.

 

Jeg er ikke for å formilde dette, jeg er for å øke alle andre straffer... betraktelig!

Lenke til kommentar

Nettopp! Det er akkurat det jeg mener. Sånne ting burde også ha blitt slått ned på. 15 år for kakekasting hadde kanskje satt en stopper for terrorisering av bl.a stortingsrepresentanter? Jeg mener selv at det er ikke denne strafferamma som er for høy... det er alle andre straffer som er for lave!

 

Selv om vi alle vet motivet for kakekastinga og at den ikke var ment som en terroraksjon, syntes jeg alikevel det er snakk om prinsippet.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...