Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v.2 (ingen spam og ot)


Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre da? Ikke tilnærme seg jenter?

8862760[/snapback]

Det enkle er ofte det beste.

8862774[/snapback]

Ja, hvis du ikke nærmer deg jentene så får du deg kjæreste på en-to-tre. :w00t:

 

Nå er vi på samme side her. Jeg kan være enig, men ikke si deg, for det er ikke meg dette problemet dreier seg om. :)

8862859[/snapback]

Ah, flott. Det er det jeg egentlig har sagt hele tiden. Snakk med folk, selv om du ikke sjekker dem opp. Slutt å være sjenert, og bli utadvendt. Det gjør deg til et bedre menneske... for deg selv!

 

Jeg sier alltid deg, men jeg snakker ikke akkurat til deg. Jeg snakker til alle.

 

darkness|: Nemlig, men det er faktisk mange gutter som har et problem med å snakke med jenter. Noe de må forandre på, eller så kommer de til å gå alene resten av livet.

"Å være seg selv" er faktisk ikke alltid det smarteste. Er du veldig sjenert og du "er deg selv" så vil det aldri hjelpe deg. Du vil alltid kunne forbedre deg, selv om du ikke forandrer din egen personlighet.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har problemer med å ta første steget, men hvis jenten tar første steget så går det ofte fra greit til bra. Er vel bare en tilvenningssak.

8862933[/snapback]

 

Du har valget nå. Vil du fortsette livet ditt med å være nervøs og redd for å prate til fremmede jenter, eller vil du bite tenna sammen og bare gjøre det, slik at du blir vandt til det? Ved det punktet du blir vandt til det, så er det som å snakke til sin egen mor.

 

De fleste snakker til seg selv hele dagen, men det som er, er at de fleste snakker negativt til seg selv. Å gjøre dette er hovedårsaken til dårlig selvtillit og mangel på interesse å i det heletatt prøve. Og dårlig selvtillit har også noe å gjøre med hvor sjenert du er.

 

Så hvis du er en av de som er villig til å gi nye ting en sjanse, og å si til seg selv: "Jeg kan klare det hvis jeg vil det" og "Jeg kan forandre meg hvis jeg vil det", da tror jeg du kommer til å gjøre det bra.

 

Det du må starte med, er å tenke positivt og snakke positivt til deg selv.

Her er en øvelse du kan prøve deg på...

 

Finn en lapp og skriv ned alle de negative tankene du har om deg selv, og alle de negative tingene du sier til deg selv, og i hvilke situasjoner du tror et positivt syn ville hjulpet deg.

 

Så skriver du ned positive ting du kan si til seg selv isteden og start med å si det! Fortsett med dette helt til du slutter å tenke og snakke negativt om deg selv. Det kan ta deg flere år, men det er verdt det. Dette vil hjelpe deg på flere omeråder i livet, så bruk det overalt!

Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre da? Ikke tilnærme seg jenter?

8862760[/snapback]

Det enkle er ofte det beste.

8862774[/snapback]

Ja, hvis du ikke nærmer deg jentene så får du deg kjæreste på en-to-tre. :w00t:

 

Nå er vi på samme side her. Jeg kan være enig, men ikke si deg, for det er ikke meg dette problemet dreier seg om. :)

8862859[/snapback]

Ah, flott. Det er det jeg egentlig har sagt hele tiden. Snakk med folk, selv om du ikke sjekker dem opp. Slutt å være sjenert, og bli utadvendt. Det gjør deg til et bedre menneske... for deg selv!

 

Jeg sier alltid deg, men jeg snakker ikke akkurat til deg. Jeg snakker til alle.

 

darkness|: Nemlig, men det er faktisk mange gutter som har et problem med å snakke med jenter. Noe de må forandre på, eller så kommer de til å gå alene resten av livet.

"Å være seg selv" er faktisk ikke alltid det smarteste. Er du veldig sjenert og du "er deg selv" så vil det aldri hjelpe deg. Du vil alltid kunne forbedre deg, selv om du ikke forandrer din egen personlighet.

8862895[/snapback]

Her mener jeg du tar feil. Man trenger ikke forandre sin egen personlighet, men man må fjerne det som sperrer for at den skal få slått seg ut i "full blomst".

 

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. by Antoine de Saint-Exuper. :cool:

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger har vi hatt en anti-twingy/andre PU-brukere og "vær deg selv, alt går bra" diskusjonen?

 

Anyways, jeg har et lite "problem" med hun som er i Oslo. Hun som jeg plutselig, som tatt rett ut fra luften, falt litt for. Det var ikke helt pladask, men det var noe spesielt med henne.

 

Nemlig det at en jeg var sammen med kommer tilbake fra USA etter 1 års opphold der. Har snakket en god del med henne og det virker som om hun fortsatt er interessert i et forhold. (vi tok en "pause" da hun dro til USA, har ikke økonomi til å støtte en telefonregning på X antall tusen kroner i måneden.

 

edit: Det jeg mener er at jeg kommer nok til å prøve å få "i gang" det tidligere forholdet enn å satse på et avstandsforhold.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
To helt forskjellige mennesker du.

 

Hun fra USA gikk jeg i klasse med i fjor (GK) og hun skal på samme skole som meg til neste (VKII).

8864181[/snapback]

Hvor langt er det fra deg til Oslo?

 

Jeg vet ikke helt om du burde satse på hun fra USA. Kom nettopp hjem derfra selv, og jeg har forandret meg mye. Tror det er også en del som hun har gjort i USA, som du ikke kommer til å like.

Lenke til kommentar
To helt forskjellige mennesker du.

 

Hun fra USA gikk jeg i klasse med i fjor (GK) og hun skal på samme skole som meg til neste (VKII).

8864181[/snapback]

Hvor langt er det fra deg til Oslo?

 

Jeg vet ikke helt om du burde satse på hun fra USA. Kom nettopp hjem derfra selv, og jeg har forandret meg mye. Tror det er også en del som hun har gjort i USA, som du ikke kommer til å like.

8864751[/snapback]

 

Er det jeg er redd for, at hun kan være en veldig annerledes person når hun kommer tilbake igjen. Vet om kamerater som gikk fra å være "innadvendte nerder" til de "kule gutta", men kjenner også andre som var helt lik seg selv da de kom hjem.

 

Vi får se, hun kommer hjem i slutten av Juni, og hun trenger nok litt tid med de næreste vennene og famile.

Lenke til kommentar
Twingy, ikke kom med missvisende og/eller rimelig urealistiske svar. Iril har allerede gitt svaret som er mest logisk og fornuftig. Du fremlegger ting så...

 

ser man det. det tok ikke lange tiden før denne krangelen begynte igjen. det er ikke mange sidene siden jeg fortalte hva som kom til å skje hvis dette ble tatt opp igjen. greit nok at folket er uenige men visse personer bør kunne klare å oppføre seg.

 

tråden stenges og advarsler vil bli delt ut. Jeg vil høre internt med de andre moddisene om et sett med regler før Den store kjærlighetstråden v3 blir laget.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...