Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amstel er favoritten, men finner den faen ikke i Tromsø lengre!:S Etter den kommer Heineken som en av favorittene etterfulgt av Mack Fatøl!:)

Skal ta meg en runde i morgen og leite etter Amstel... Den må jo finnes en plass? :p

OT: Heter den Amstel eller Amstel Pulse, eller er det to forskjellige sorter?

Lenke til kommentar
Amstel er favoritten, men finner den faen ikke i Tromsø lengre!:S Etter den kommer Heineken som en av favorittene etterfulgt av Mack Fatøl!:)

Skal ta meg en runde i morgen og leite etter Amstel... Den må jo finnes en plass? :p

OT: Heter den Amstel eller Amstel Pulse, eller er det to forskjellige sorter?

 

Aner ikke om det er to forskjellige, har kun kjøpt Amstel Pulse i Norge trur jeg. Var i sverige for 1 uke siden så da kjøpte jeg med noen liter Amstel lager.

 

EDIT: Lykke til med letingen! Eventuelt spør en butikk om de kan ta det inn :thumbup:

Endret av aGal
Lenke til kommentar
OT: Heter den Amstel eller Amstel Pulse, eller er det to forskjellige sorter?

Det er to forskjellige sorter. Pulse er en lavkarbotype fra Amstel.

 

Da fikk man avklart det, takk :)

 

Okei, men den er nydelig iallefall. Har ikke smakt Amstel lager. Amstel Pulse har en liten ettersmak av sødme som gjør pilsen nydelg!^^ Skal få en butikk til å ta den inn, kjøpte en pappeske med kun den sorten, jeg satt å drakk den på nasj til langt ut på morgenkvisen. 25 * 24 = ØL FOR HELE 600 kroner, men verdt det! :) Må bare legge til at Grans Premium er også en nydelig øl til at den koster minimalt, gikk mye av den i russetiden.

Lenke til kommentar
Siste øl jeg smakte på var Grolsch, som var en god øl, men ikke så fantastisk god.

 

Ellers så var jeg på polet og tok med meg en flaske Leffe Blonde og Piretti, som begge er uprøvd og da blir nok de fortært tidlig på kvelden på lørdag, og da kan jeg faktisk huske hvordan de smakte.

 

Mener det var Piretti, den italienske som noen anbefalte her i tråden. (Kan være typo)

Tre Italienske øl som alle kan være den du tenker på:

 

- Birra Morreti, kanskje det vanligste ølet i Italia - en klassisk lager

- Peroni, vet at det er i bestillingsutvalget til polet - litt mer kullsyre og minner kanskje mer om Amerikansk øl. Mest kjent for varianten Nastro Azzuro

- Poretti, Dette ølet har jeg aldri sett i Norge. Svingodt, mye mer body. Kanskje litt mer frukttoner enn de to andre.

 

Et siste øl fra Vinlandet.

- Menabrea! Prisvinner i 2008(?), kjempe god lager. Kanskje min favortitt, så prøv den!

Lenke til kommentar
znip

Tre Italienske øl som alle kan være den du tenker på:

 

- Birra Morreti, kanskje det vanligste ølet i Italia - en klassisk lager

- Peroni, vet at det er i bestillingsutvalget til polet - litt mer kullsyre og minner kanskje mer om Amerikansk øl. Mest kjent for varianten Nastro Azzuro

- Poretti, Dette ølet har jeg aldri sett i Norge. Svingodt, mye mer body. Kanskje litt mer frukttoner enn de to andre.

 

Et siste øl fra Vinlandet.

- Menabrea! Prisvinner i 2008(?), kjempe god lager. Kanskje min favortitt, så prøv den!

 

Det var nok Peroni (Nastro Azzuro) jeg hadde kjøpt.

 

Men når du snakker om Menabrea, er det denne typen du tenkte på? Eneste jeg fant når jeg søkte på polet sine sider.

 

Ellers var Leffe Blond en ganske så god øl, men litt vanskelig å beskrive smaken på det. Fyldig og lang ettersmak var det hvertfall..

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Da har jeg vært på "Inderøy Gårdsbryggeri"

 

Et bitte lite 2-manns foretak på Inderøy i Nord-Trøndelag.

 

Kjøpte med meg tre flasker. Blir morsomt å prøve.

Bor på Inderøy, og vet godt av han ene som brygger det ølet. Men har dessverre aldri smakt på det.

 

Du får komme med en rapport når flaska er tom. :)

Lenke til kommentar
Men når du snakker om Menabrea, er det denne typen du tenkte på? Eneste jeg fant når jeg søkte på polet sine sider.

Hmm, det er jubileumsutgaven. På Ultra og Meny i oslo området selger de den vanlige.

 

Hmm, da får jeg kike litt i butikkene her, men jeg kan ikke ha huske å ha sett den her.

 

Ellers var Peroni ikke så veldig mye å skryte av, helt middels øl, mens Leffe Blonde tror jeg at jeg kommer til å kjøpe igjen pga smaken var såpass "interessant".

Lenke til kommentar
Da har jeg vært på "Inderøy Gårdsbryggeri"

 

Et bitte lite 2-manns foretak på Inderøy i Nord-Trøndelag.

 

Kjøpte med meg tre flasker. Blir morsomt å prøve.

Bor på Inderøy, og vet godt av han ene som brygger det ølet. Men har dessverre aldri smakt på det.

 

Du får komme med en rapport når flaska er tom. :)

 

Jeg kjøpte 1 "Kvamsholmer", 1 "Kvitweiss" og 1 "Gårdsøl"

 

Kvitweissen var den første jeg smakte, den var ikke helt overbevisende. Smaken og duften var preget av gjær og sterk hvete. Men om du liker en sterk hveteøl så kanskje du synes den er god. Fint skum og "lacing" i glasset.

 

Kvamsholmer var den andre. Overraskende god! Den duftet som en svak India Pale Ale, altså et hint av blomster. Smaken var fyldig og formen var lett. Et lite hint av India Pale Ale også i smaken. En balansert humlesmak. Ikke så veldig bitter, som passer meg godt. Fint skum og "lacing" i glasset.

 

Gårdsøl var den siste. En god og lett pilsner kan man vel si. Kanskje litt mer fyldig enn en klassisk pilsner. Fint skum og "lacing" i glasset.

 

 

Kvamsholmeren var best, og den var faktisk meget god. Anbefales!

 

http://www.igb.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...