Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Fikk tak en en flaske med Red Stripe, men den viser seg å ha ekstremt lite kullsyre... Er dette riktig?

 

Kjøper av og til noen flasker Red Stripe, synes ikke den er utpreget sprudlende, men på linje med en normal norsk pilsner. Kanskje har du fått feilvare. Forøvrig syns jeg RS er helt grei, kjøper den vel egentlig pga de tjukke små trivelige flaskene, smaksmessig er den vel midt på treet.

 

I dag har jeg kjøpt Ringnes Premium lager til fotball-maraton, og jeg må si jeg er positivt overrasket. har ikke vært veldig begeistret for noen av Ringnes-variantene til nå. Denne har truffet godt, vil jeg si. Solid malt og fylde, og førstesmaken (det aller, aller første du smaker når du får den i munnen) er kompleks og tydelig bitter. Veldig bra, om enn litt bomkjøp til fotball-øl å være (mer opptatt av ball enn øl når jeg er i fotballmodus).

Denne funker nok aller best sammen med noe voksen mat. Anbelfales uansett. Har forresten ikke sett denne varianten før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var på ett vinmonopol her i australia i dag og så en særdeles merkelig øl. Cave Creek Chili Beer het den og hadde en hel chilipepper i bunnen. Var der med en kompis og hadde ikke peng på meg så fikk ikke kjøpt noen, men denne skal prøves. Liker chili og han i kassen sa den var meget god hvis man liker chili.

 

Noen som har prøvd den?

 

Har ikke smakt den nei, men det får meg til å tenke på novelty-øl (som feks Desperado(?) som visstnok skal være tilsatt Tequila og smaker aldeles hårreisende dårlig (kjøpte noen bokser på en bensinstasjon i Paris, det ble med en halv boks. Resten satte jeg igjen på hotellrommet))

 

Kan derfor ikke forestille meg at dette er noe godt. Sier dog ikke neitakk til å smake hvis sjansen byr seg.

Lenke til kommentar
Har ikke smakt den nei, men det får meg til å tenke på novelty-øl (som feks Desperado(?) som visstnok skal være tilsatt Tequila og smaker aldeles hårreisende dårlig (kjøpte noen bokser på en bensinstasjon i Paris, det ble med en halv boks. Resten satte jeg igjen på hotellrommet))

 

Kan derfor ikke forestille meg at dette er noe godt. Sier dog ikke neitakk til å smake hvis sjansen byr seg.

 

Hmm. Chili og honning fungerte jo godt i en Nemiroff-vodka jeg kjøpte i Russland. Jeg er litt mer skeptisk til chili i ølen, men hvem vet. Belgierne tilsetter jo kirsebær og lignende i enkelte øltyper, så...

 

Den styggeste tilsettingen jeg har smakt var kokos i en eller annen øl. Denne klarte jeg ikke å avslutte, så den gikk i kloakken.

Lenke til kommentar
Fikk tak en en flaske med Red Stripe, men den viser seg å ha ekstremt lite kullsyre... Er dette riktig?

 

Kjøper av og til noen flasker Red Stripe, synes ikke den er utpreget sprudlende, men på linje med en normal norsk pilsner. Kanskje har du fått feilvare. Forøvrig syns jeg RS er helt grei, kjøper den vel egentlig pga de tjukke små trivelige flaskene, smaksmessig er den vel midt på treet.

 

 

Takk! Min var nemlig helt flat! Ble overrasket fra første slurk. Fikk ørsmå bobler når jeg helte den i glass.

 

Heldigvis er min Stella Artois sprudlende som alltid! :)

Lenke til kommentar
Dersom du har en stambar med godt utvalg i øl og ølglass, kan du prøve å få dem til å bestille inn til deg fra leverandøren. Dette har fungert fint for meg.

 

Ingen dum idé! Kanksje jeg skal høre med Den Gode Nabo.

 

Kanskje VI skulle gjøre det, for jeg har også tenkt på dette. Da slipper de å bestille så mange ganger. :p

Lenke til kommentar
Dersom du har en stambar med godt utvalg i øl og ølglass, kan du prøve å få dem til å bestille inn til deg fra leverandøren. Dette har fungert fint for meg.

 

Ingen dum idé! Kanksje jeg skal høre med Den Gode Nabo.

 

Kanskje VI skulle gjøre det, for jeg har også tenkt på dette. Da slipper de å bestille så mange ganger. :p

 

Skulle vært slik at man betaler ekstra for øllet, slik at man kunne ta med seg glasset hjem:P Skjønner at det ikke blir mulig, ettersom det ikke er bare bare å få belgiske glass importert til Norge;) Men må høre med de ja, for lar ser sikkert gjøre:)

Endret av Mcclane
Lenke til kommentar

Da har jeg en del flere erfaringer.

 

Spitfire - Ikke god, smakte brent mandel (og det er ikke godt)

Nøgne Ø India Pale Ale - Ikke så verst, men litt for kraftig og sterk smak for min del.

Erdinger Weißbräu - Meget godt! En av de beste jeg har smakt. Smaken kan vel ikke sammenliknes med en hvilket som helst pilsner, da det er hvete-øl. Men den var meget lett, lys og samtidig meget smakfull og langt fra vassete. En meget fin head som holdt seg under hele nytelsen. Dette er noe jeg kommer til å kjøpe igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siste øl jeg smakte på var Grolsch, som var en god øl, men ikke så fantastisk god.

 

Ellers så var jeg på polet og tok med meg en flaske Leffe Blonde og Piretti, som begge er uprøvd og da blir nok de fortært tidlig på kvelden på lørdag, og da kan jeg faktisk huske hvordan de smakte.

 

Mener det var Piretti, den italienske som noen anbefalte her i tråden. (Kan være typo)

Lenke til kommentar
Har ikke smakt den nei, men det får meg til å tenke på novelty-øl (som feks Desperado(?) som visstnok skal være tilsatt Tequila og smaker aldeles hårreisende dårlig (kjøpte noen bokser på en bensinstasjon i Paris, det ble med en halv boks. Resten satte jeg igjen på hotellrommet))

 

Kan derfor ikke forestille meg at dette er noe godt. Sier dog ikke neitakk til å smake hvis sjansen byr seg.

 

Hmm. Chili og honning fungerte jo godt i en Nemiroff-vodka jeg kjøpte i Russland. Jeg er litt mer skeptisk til chili i ølen, men hvem vet. Belgierne tilsetter jo kirsebær og lignende i enkelte øltyper, så...

 

Den styggeste tilsettingen jeg har smakt var kokos i en eller annen øl. Denne klarte jeg ikke å avslutte, så den gikk i kloakken.

Har smakt både øl med tequila,chili og kokos. Tequila varianten var den eneste som jeg klarte å drikke opp. De to andre måtte kastes. Dessverre.

Tequila-ølet minnet mer om rus-brus enn øl.

Chili ølet smakte grusomt. Det var faktisk sterk chillismak som gjorde at det brant litt i munnen. Dette kombinert med kullsyrebobler var i min gane en særs uheldig kombinasjon. Dette ølet burde kategoriseres under "morosaker".

Kokos ølet var....vel.. ekstremt søtt og kvalmt.

(Nå skal det også sies at jeg liker både chili og kokos svært godt,men i øl var det en svært dårlig idé for min del)

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Kokos ølet var....vel.. ekstremt søtt og kvalmt.

(Nå skal det også sies at jeg liker både chili og kokos svært godt,men i øl var det en svært dårlig idé for min del)

 

Hehe, da er vi på samme side. Jeg bruker chili og kokos til litt av hvert, men ikke søren om det har noe for seg i øl. Ihvertfall ikke i følge min gane. Nå er det litt trist at jeg ikke har fått noe nytt og snæddent å smake på, så da får jeg ta meg et par Hansa pilsnere og tenker på Bergen. Været som vi har i dag, her på Helgeland, hjelper i så måte godt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...