Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har smakt Bernard?

 

Jeg så det på Rema 1000 en dag her. En halvliter upasteurisert Tjekkisk øl på glassflaske til 25,- kroner.

Synes jeg var svært billig (like dyrt som en halvliter Carlsberg på boks). Og ølet hørtes lovende ut.

 

Forøvrig smakte jeg Nøgne Ø - Porter i helgen. For sterk kost i mitt tilfelle.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Noen som har smakt Bernard?

 

Jeg så det på Rema 1000 en dag her. En halvliter upasteurisert Tjekkisk øl på glassflaske til 25,- kroner.

Synes jeg var svært billig (like dyrt som en halvliter Carlsberg på boks). Og ølet hørtes lovende ut.

 

Ja, jeg har smakt Bernard. For min del ble det hele for "spesielt". Har sikkert noe med å gjøre at jeg ikke hadde drukket noe upasteurisert øl før, men jeg synes ikke det var noen kjempeopplevelse.

 

Tenker meg en tur på polet i morgen for å kjøpe noe godsaker (øl). Noen som har noen forslag? Er åpen for det meste, så lenge de ikke koster over 50 kr/flasken.

Lenke til kommentar
Tenker meg en tur på polet i morgen for å kjøpe noe godsaker (øl). Noen som har noen forslag? Er åpen for det meste, så lenge de ikke koster over 50 kr/flasken.

Prøv Innis & Gunn. Skotsk øl med særpreg.

 

Alright, noted. Takk for tips!

 

Da rasker jeg nok med meg en Innis & Gunn, en Erdinger og så får vi se det litt ann hva de har på det utsalget jeg pleier å gå på.

Lenke til kommentar

I&G var nok den av de tre med mest smak og var egentlig den som var mest spennende av de jeg tok med meg. Dark Horse var god, men jeg hadde forestilt meg at den skulle smake "mer".

 

Hoegaarden var også ganske fin, minner meg veldig om en annen "hvit" øl jeg har smakt som jeg ikke kommer på akkurat nå. Største smaksopplevelsen var nok I&G.

Lenke til kommentar
I&G var nok den av de tre med mest smak og var egentlig den som var mest spennende av de jeg tok med meg. Dark Horse var god, men jeg hadde forestilt meg at den skulle smake "mer".

 

Hoegaarden var også ganske fin, minner meg veldig om en annen "hvit" øl jeg har smakt som jeg ikke kommer på akkurat nå. Største smaksopplevelsen var nok I&G.

 

I hvilken rekkefølge drakk du dem?

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en Murphy's red på boks her om dagen. Var en drikkbar øl, ene og alene fordi den smakte så godt som ingenting. Mulig jeg drakk den alt for kald, men det føltes ut som 36kr rett i dass.

 

Støtter den her.. har også fått den tappet, men det er rett og slett ganske så anonym spør du meg.

 

Hvis du vil prøve en jeg syntes var meget god fra butikk, kjøp en Belhaven St. Andrew's Ale. Den er dyr, men omtrent det beste jeg har smakt fra butikk, kanskje totalt sett også.

 

 

I&G var nok den av de tre med mest smak og var egentlig den som var mest spennende av de jeg tok med meg. Dark Horse var god, men jeg hadde forestilt meg at den skulle smake "mer".

 

Hoegaarden var også ganske fin, minner meg veldig om en annen "hvit" øl jeg har smakt som jeg ikke kommer på akkurat nå. Største smaksopplevelsen var nok I&G.

 

I hvilken rekkefølge drakk du dem?

 

I forgårs så var det Hoegaarden fulgt av I&G. I går tok jeg bare Dark Horse.

 

Men noen forslag til sånne lignende I&G, altså øl med litt mer kompleks smak?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...