Sodd Ball Skrevet 11. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2010 Trashy Blonde falt i smak med en gang for meg. Hadde forventet at bitterheten ville være for mye for meg, siden jeg ikke har så mye erfaring med pale ales. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 11. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2010 Personlige favoritten min er nok Heineken. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Må få nevne at Trashy Blonde virkelig falt i smak med meg også! blir nok kjøpt en god del mer av de fremmover Lenke til kommentar
simes Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Må også si meg enig med Sodd Ball og Evil-Duck; Trashy Blonde er veldig god! Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Siste smak: Youngs Double Chocolate Stout Link Hadde ekstremt store forventninger til denne, etter å ha sett div ratings/omtaler. Dette er en britisk øl, som har snektet seg rundt renhetsloven ved å faktisk tilsette sjokolade! Lukten jaget forventningene enda høyere opp, deilig "sjokolade" sødme! Selve smaken synes jeg var litt for anonym, et røstet sjokolademalt preg, men ikke nevneverdig dominerende. Synes kanskje ølet var litt for forfriskende og lite markant, savnet en litt mere kraftig smak. Sjokoladeduften kom dog tilbake i form av en (litt for kort)ettersmak! Godt øl, men er ikke helt enig toppkarakterene den har fått visse steder. Endret 12. juli 2010 av Dundersalt Lenke til kommentar
Palme Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Litt enig med deg selv om jeg synes den er helt grei. Jeg foretrekker dog heller en god Mikkeller Beer Geek Breakfast fremfor Youngs Double Chocolate Stout. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Da skal man til Berlin om ikke lenge. Noen som har tips om gode pubber/mikrobryggerier/beergardens? Eller andre generelle tips og forslag for den del. Foruten selvfølgeligheter selvfølgelig Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Noen som har smakt Lundetangen pils? Hvordan smaker den i forhold til billigøl som Tuborg og Borg? Og den billigpilsen som heter Kompils, hvordan er den i forhold til andre billigøl? Så den kosta bare 15,90 (eller 16,90) per halvlitersboks. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 metalhead!: Altså, jeg kan ikke si noe om hva den smaker, så velutviklet er ikke smaksløkene mine, men hvis jeg skal på fest så går det i Lundetanger eller Union (må støtte lokale øl typer ), og det smaker i alle fall bedre enn Tuborg, etter min smak. Og med 150 kroner for en 6-pack med halvlitere så er ikke prisen ille heller __________________________________________ Jeg har sett en del i denne tråden, og har alltid hatt lyst til å smake øl, ikke bare pilsner. Jeg tok meg en tur på polet og kjøpte to stk. øl. Den ene var Young's Special London Ale. Den var bedre enn pilsner, men 50 kroner for 0,5 liter var den dessverre ikke verdt spør du meg. Hva jeg ikke helt likte med den aner jeg ikke (smaksløkene mine er ikke så bra til at jeg kan sette fingeren på det). Den andre var Erdinger, og jeg har ett ord å si: NAM! Rett og slett nam! Så må jeg bare spørre, "hva slags" øl er dette? Eller rettere sagt, hva slags annet øl likner på denne? Kunne tenkt meg å smakt mere på ordentlig øl Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Dagens nye opplevelser:Maredsous 6 Blond Denne var sinnsykt god! Et godt frisk øl med en jevn lang god smak, et lite hint av sitrius og karakteristik belgisk gjær! Anbefales! Samuel adams boston ale Også denne likte jeg, men tviler på det er noe jeg kan drikke store mengder av. Et veldig søtt karamell preget øl! "amerikansk" Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Den andre var Erdinger, og jeg har ett ord å si: NAM! Rett og slett nam! Så må jeg bare spørre, "hva slags" øl er dette? Eller rettere sagt, hva slags annet øl likner på denne? Kunne tenkt meg å smakt mere på ordentlig øl Weissbier, eller hveteøl. Var noen anbefalinger et par sider tilbake, men du har jo f.eks Paulaner Hefe-Weissbier, Weihenstephaner Hefeweissbier og Franziskaner Weissbier. Endret 14. juli 2010 av raid2 Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Takker Skal sjekkes ut Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Norskt får du de heller labre (etter min mening) Aass Gourmet Weizen og Nøgne Ø Hveteøl. Prøv også Erdinger Dunkel og Erdinger Krystall. Samt Paulaner, som tidligere er nevnt. Og for å klargjøre: weissbier er altså hveteøl - øl brygget på hvete. I motsetning til for eksempel pilsner, som er brygget på bygg. Hveteøl er spesielt stort i Tyskland. Endret 14. juli 2010 av Aak1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Pripps blå 7.0% Godt øl. Rikt smak med akkurat nok bitterhet. Skum som henger hele veien nedover glasset. Lettdrikkelig og god smak. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) En liten anbefaling til dere jeg burde gjort for lenge siden: Om dere er på polet i Sverige, eller i Tsjekkia for den del, kjøp Zlatopramen Extra Premium. (Ikke helt nøyaktig bilde, men ser ca. slik ut.) Dette har vært min favorittlager en god stund. EDIT: Faen! Hvorfor virker ikke IMG-taggen?? Endret 14. juli 2010 av Aak1 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Huff og huff. Denne tråden var ikke den beste for en som er på "rehab". Mye som høres ulovlig godt ut her. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Hveteøl er spesielt stort i Tyskland. For å pirke litt: Det er også stort i Belgia, men der heter det Wit og smaker fullstendig annerledes. Ganske krydret med smak av appelsinskall og korianderfrø.. Ellers: Det skal ganske mye baller til for å servere Nøgne Ø Brun som en del av en vinmeny.. Men til lagret Comte (fransk grottelagret ost) funket det som bare det, så kudos til Engø gård! Selv kona som er skeptisk til sær øl syntes det smakte veldig bra. 1 Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Jeg på ingen måte en ølkjenner, og har så og si bare drukket øl kjøpt i dagligvarebutikker. Den beste jeg har vært borti til nå heter Amstel Pulse! Syns dog det er drøyt å betale 150 kroner på Prix for 6 små flasker øl.. Endret 14. juli 2010 av Haugli Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Amstel Pulse var megaskuffende. Er egentlig veldig glad i Amstel, men Pulse var langt unna Amstel-smaken. Det at det er lav-karbo/kalori-øl har vel kanskje noe med det å gjøre. Menmen, smaken er som baken Mens jeg er inne på lav-karbo/kalori: Carling sitt lavkaloriøl med 99 kcal per flaske (33kcal/100ml) er det beste ølet med færre kalorier enn vanlig øl jeg har smakt. Smaker mer eller mindre det samme som vanlig Carling, og så koster den bare 19.90,- på Smart Club, noe som slettes ikke er verst. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 Er på Slottsfjell. Kan leve med at de tar 60 for 0,4, men hvorfor måtte de ha Heineken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå