Gå til innhold

TEST: To vifteløse strømforsyninger


Anbefalte innlegg

Minus:

  - Litt lite effekt  ..... Og det er vel det som teller !

7369379[/snapback]

 

Om effekt var det eneste som telte for folk,såhadde alle kjøpt 1000-wattere.Deter masse annet som teller, støy,kvalitet, hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, størrelse, pris.

 

AtW

7369397[/snapback]

Minus:

- Litt lite effekt

Se... det er ikke mine ord det heller :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Minus:

  - Litt lite effekt  ..... Og det er vel det som teller !

7369379[/snapback]

 

Om effekt var det eneste som telte for folk,såhadde alle kjøpt 1000-wattere.Deter masse annet som teller, støy,kvalitet, hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, størrelse, pris.

 

AtW

7369397[/snapback]

Minus:

- Litt lite effekt

Se... det er ikke mine ord det heller :D

7369933[/snapback]

 

Nei, men det er du som har sagt "det er det som teller" (om det minuset), og at forskyningen er "ubrukelig", og at du kaster 300-wattere. Som jeg tidligere har sagt, så er det klart effekten teller, men det er langt ifra det samme som at forskyningen er ubrukelig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Minus:

  - Litt lite effekt  ..... Og det er vel det som teller !

7369379[/snapback]

 

Om effekt var det eneste som telte for folk,såhadde alle kjøpt 1000-wattere.Deter masse annet som teller, støy,kvalitet, hvor jevne spenningene er på effekten forskyningen har, effektivitet, størrelse, pris.

 

AtW

7369397[/snapback]

Minus:

- Litt lite effekt

Se... det er ikke mine ord det heller :D

7369933[/snapback]

 

Nei, men det er du som har sagt "det er det som teller" (om det minuset), og at forskyningen er "ubrukelig", og at du kaster 300-wattere. Som jeg tidligere har sagt, så er det klart effekten teller, men det er langt ifra det samme som at forskyningen er ubrukelig.

 

AtW

7369964[/snapback]

 

 

Enig... Er vel det samme som å si : "Herregud...kast den Poloen...er bare trimmede Supra'er som teller!"

Lenke til kommentar
Helt utrolig at man skal kåre en helt ubruklig (i desse kretser) strømforsyning til testvinner for strømforsyninger..  :nei:

7369107[/snapback]

Siden når er det bare hardcore overklokkere her på forumet som leser tester av PSUer ? Det er ikke alle som kjører SLI og trenger 100000W heller.

Lenke til kommentar
Helt utrolig at man skal kåre en helt ubruklig (i desse kretser) strømforsyning til testvinner for strømforsyninger..  :nei:

7369107[/snapback]

Siden når er det bare hardcore overklokkere her på forumet som leser tester av PSUer ? Det er ikke alle som kjører SLI og trenger 100000W heller.

7370092[/snapback]

Hehe ... "når nan rister skapet ramler noen lik ut."

Dette er et forum for overklokkere også.. :D

Og 100000W har jeg ikke hørt om for PC langt mindre HTPC, så noen er ute på viddene her. :ermm:

Lenke til kommentar
Helt utrolig at man skal kåre en helt ubruklig (i desse kretser) strømforsyning til testvinner for strømforsyninger..  :nei:

7369107[/snapback]

Siden når er det bare hardcore overklokkere her på forumet som leser tester av PSUer ? Det er ikke alle som kjører SLI og trenger 100000W heller.

7370092[/snapback]

Hehe ... "når nan rister skapet ramler noen lik ut."

Dette er et forum for overklokkere også.. :D

Og 100000W har jeg ikke hørt om for PC langt mindre HTPC, så noen er ute på viddene her. :ermm:

7370164[/snapback]

 

Ja, men det er også et forum for ikke-overklokkere (og andre som ikke er i forumet leser også testene), dermed er det mange av forumets brukere denne forskyningen ikke er ubrukelig for.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, men det er også et forum for ikke-overklokkere (og andre som ikke er i forumet leser også testene), dermed er det mange av forumets brukere denne forskyningen ikke er ubrukelig for.

 

AtW

7370203[/snapback]

best_i_test_5.gif

Fortron Source Zen 300W

 

Og da er vi inne ved kjernen: Er dette emblemmet med undertekst riktig?

Eller .... ??

Lenke til kommentar
Ja, men det er også et forum for ikke-overklokkere (og andre som ikke er i forumet leser også testene), dermed er det mange av forumets brukere denne forskyningen ikke er ubrukelig for.

 

AtW

7370203[/snapback]

best_i_test_5.gif

Fortron Source Zen 300W

 

Og da er vi inne ved kjernen: Er dette emblemmet med undertekst riktig?

Eller .... ??

7370307[/snapback]

 

Hvorfor skulle det ikke være? Til vifteløs å være er den billig, stabil, stille og i standardstørrelse.

 

Mener du den ikke skulle være best i test fordi den ikke er best til alle tenklig bruksområder? Da hadde jo ingen produkter hvert best i test.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det ikke et paradoks, når noen lager en vifteløs strømforsyning som er laget og ment for å ikke trenge vifte ... så blir det anbefalt å bruke vifte på begge??

 

hmm

 

Noen må være inkompetente, enten HW folka som mener at det må være en vifte der, eller de som produserer dingsen som ikke tar med vifte ...

 

Jeg dømmer i mitt stille sinn tenker jeg... hehe

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Er det ikke et paradoks, når noen lager en vifteløs strømforsyning som er laget og ment for å ikke trenge vifte ... så blir det anbefalt å bruke vifte på begge??

 

hmm

 

Noen må være inkompetente, enten HW folka som mener at det må være en vifte der, eller de som produserer dingsen som ikke tar med vifte ...

7370406[/snapback]

 

Paradoks og paradoks, spørs jo litt på hvor mye load man har på forskyninga, (som igjen sier noe om hvor mye varme som må ut av fra resten av komponentene i systemet).

 

Men det er gjerne stillere og mer fleksibelt, å ha en vifte på utsiden. Og er maskina "billig nok i drift", så trenger man ikke vifte engang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hei,

 

ser at du mener at alt under 400W er slaktvare, men det er faktisk sånn at i de siste årene har det vært et Watthysteri blant selvbyggere som ikke har fotfeste i virkelige hardwarekrav.

 

Ja, det finnes prosessorer og skjermkort som bruker mye mer juice enn gjennomsnittlig hardware. Men hvis du leter opp en wattkalkulator på nettet vil du kunne regne ut de faktiske kravene til en lang rekke forskjellig hardware.

 

Hvis du tar en gjennomsnittlig prosessor, en enkelt harddisk og optisk drev, og et skjermkort som ikke er av den ekstreme typen, vil faktisk du ende opp på under 200W i forbruk på en lang rekke oppsett.

 

Hvis personen som setter sammen maskinen er opptatt av støy og temperatur i stedet for benchmarking og overklokking, så kan man med et strømgjerrig pentium m oppsett klare seg med enda mindre, kanskje ned mot 130W.

 

Da er det rett og slett latterlig at det nesten ikke lages strømforsyninger på under 300W lengre... Og noen strømforsyninger har problemer med å starte opp dersom CPU'en er for strømgjerrig, fordi de forventer større puls og går ut fra noe er galt når det ikke trekkes "nok" strøm(!).

 

Folk flest bryr seg faktisk ikke om hvor jevn strøm som kan leveres fra strømforsyningen når prosessoren er klokket opp 12.5% ekstra for å få samme ytelse som en 200 kroner dyrere prosessor... De bryr seg derimot om hvordan PC'en støyer, for de må dele rom med den.

 

Store strømforsyninger er ikke nødvendigvis en fordel. Det finnes artikler og innlegg her som viser til at det er en bakdel å ikke utnytte strømforsyningens virkningsgrad opp mot 80%.

 

.tommyb

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fortsatt mener jeg grunnlaget ikke er til stede for å kåre "Best i test".

7370651[/snapback]

Ja, vi har fått med oss det nå... "fordi effekt betyr alt".. :)

 

Jeg tror du glatt overser det faktum at dette var en test av vifteløse strømforsyninger, og da var det faktisk en soleklar vinner - FS Zen.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Fortsatt mener jeg grunnlaget ikke er til stede for å kåre "Best i test".

7370651[/snapback]

Ja, vi har fått med oss det nå... "fordi effekt betyr alt".. :)

 

Jeg tror du glatt overser det faktum at dette var en test av vifteløse strømforsyninger, og da var det faktisk en soleklar vinner - FS Zen.

:thumbup:

7370695[/snapback]

Pluss:

+ Kabelstrømper på alle kabler ....uvesentlig for funksjonen ...

+ God ventilasjon ..... vifteløs ? så er vel ikke det målt....

+ God informasjon .... jaja...

+ Meget gode spenninger .... Husk det er Watt som teller, og spenningsfallet

kommer ved belastning uansett....

 

Minus:

- Litt lite effekt ..... Og det er vel det som teller !

 

Fortsatt mener jeg at minuspoenget her teller mer en plusspoengene. Ihvertfall poenget at kabelstrømpen har "riktig " FARGE.

 

Så må man skrive at dette er en vinner av to testa (testede) vifteløse strømforsyninger. (For det finnes noen vifteløse strømforsyninger som er bedre, men de er ikke blant de testa (testede).

Lenke til kommentar
Fortsatt mener jeg grunnlaget ikke er til stede for å kåre "Best i test".

7370651[/snapback]

 

Det er 100% grunnlag for å kåre FS Zen som testvinner. Dette var en test av to PSU-er, hvor den ene var bedre enn den andre. Den ene var testvinner, den andre var testtaper. FS Zen kom ut best, og er da "best i test".

Endret av Zerd
Lenke til kommentar
Fortsatt mener jeg grunnlaget ikke er til stede for å kåre "Best i test".

7370651[/snapback]

Ja, vi har fått med oss det nå... "fordi effekt betyr alt".. :)

 

Jeg tror du glatt overser det faktum at dette var en test av vifteløse strømforsyninger, og da var det faktisk en soleklar vinner - FS Zen.

:thumbup:

7370695[/snapback]

Pluss:

+ Kabelstrømper på alle kabler ....uvesentlig for funksjonen ...

+ God ventilasjon ..... vifteløs ? så er vel ikke det målt....

+ God informasjon .... jaja...

+ Meget gode spenninger .... Husk det er Watt som teller, og spenningsfallet

kommer ved belastning uansett....

 

Minus:

- Litt lite effekt ..... Og det er vel det som teller !

 

Fortsatt mener jeg at minuspoenget her teller mer en plusspoengene. Ihvertfall poenget at kabelstrømpen har "riktig " FARGE.

 

Så må man skrive at dette er en vinner av to testa (testede) vifteløse strømforsyninger. (For det finnes noen vifteløse strømforsyninger som er bedre, men de er ikke blant de testa (testede).

7370863[/snapback]

 

Husk at det er forskjell på watt også jeg tar heller en kvalitets strømforsyning enn en billig Pr oppgitt strømforsyning som gir oppgitt effekt i 20 sekunder før den dør.

Det blir litt for dumt å klage over at en 300 watt strømforsyning ikke gir mer enn den er oppgitt til.

 

Noen som vet om Fortron'en skrur seg av hvis den skulle bli for varm?

Kunne tenkt meg å bygge en htpc.

Lenke til kommentar
Husk at det er forskjell på watt også
nei... vi kan godt snakke om Joul (Wattsek.) det er hva mor og barna skal ha for ikke å fryse. Og for den del hva systemet må ha for ikke å falle til BSOD.
jeg tar heller en kvalitets strømforsyning enn en billig Pr oppgitt strømforsyning som gir oppgitt effekt i 20 sekunder før den dør.
Helt enig.
Det blir litt for dumt å klage over at en 300 watt strømforsyning ikke gir mer enn den er oppgitt til.
Ikke tenk på det engang!
Noen som vet om Fortron'en skrur seg av hvis den skulle bli for varm?
Nei.. er du... med tap av data? min 450W henger med ... Tror ikke den kan bli for varm. Den har 120mm. vifte.
Kunne tenkt meg å bygge en htpc.

Underdimensjoner ikke..! man vet ikke hva man kan putte inni.
Lenke til kommentar

hvorfor vifteløst i det store og hele? har vært borti noen maskiner hvor det store temaet har vært "vifteløs psu".. i de maskinene har tempen i kassa gått såpass opp at systemet har justert opp rpm på cpu- og kabinettvifta grunnet for å få ned tempen.

 

som artikkelforfatteren skriver: "Enheten blir dessuten meget varm, noe som ikke er uvanlig for strømforsyninger av denne typen, men med temperaturene strømforsyningen avgir, ville det nok vært smart å ha en vifte som sørger for ventilasjon rundt den." sitat slutt

 

TCO må gå betraktelig opp grunnet varme.. kan da ikke skjønne annet.

 

maken til tull.. det finnes bra psuer med veldig lav støy, sub 20db, selv ved høy belastning, eks chieftec 410w.

Endret av dominus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...